coinex
راهنمای خرید تکراتو

دکمه کپچر (Capture) چیست و چرا به سری آیفون 16 اضافه شده است؟

دکمه جدیدی با نام دکمه کپچر به سری iPhone 16 اپل اضافه خواهد شد. کاربرد اصلی این دکمه در دوبین است اما اهداف اپل از اضافه کردن این دکمه چه بوده؟

پس از ظاهر شدن دکمه اکشن در سری آیفون 15، حالا اپل قصد دارد که دکمه فیزیکی دیگری را به سری آیفون 16 اضافه کند. این دکمه جدید به دوربین اختصاص دارد و دکمه کپچر (Capture Button) نامیده شده است.

تا چند روز پیش این اطلاعات در حد شایعه بودند اما با پخش تصاویری از واحدهای ساختگی آیفون 16 وجود چنین دکمه‌ای تایید شده است. اکنون تحلیلگری به نام Yanko Design، بر اساس تصاویر پخش شده، رندرهایی با وضوح بالا از آیفون 16 تولید کرده و نظرات خود درباره اهداف اپل از اضافه کردن دکمه Capture به سری جدید آیفون‌ها را با کاربران به اشتراک گذاشته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دکمه کپچر (Capture) در سری آیفون 16 چیست؟

اپل در گذشته برای مدتی در تلاش بود تا آیفون‌ها را به گوشی‌هایی بدون دکمه و بدون پورت تبدیل کند. اما اکنون اختراعات جدید این شرکت کاملا برعکس برنامه‌های پیشین هستند و نه تنها باعث حذف دکمه نشده‌اند بلکه دو دکمه جدید را به آیفون‌ها اضافه کرده‌اند.

دکمه کپچر

در حال حاضر هیچ دستگاه اندرویدی هم وجود ندارد که دکمه اختصاصی برای دوربین داشته باشد، بنابراین مشخص است که اپل روی این دکمه فکر و تحقیق داشته و از چیزی الهام نگرفته است. به گفته Yanko Design، دو هدف احتمالی می‌تواند پشت طراحی این دکمه باشد.

دلیل ساده و واضحی که وجود دارد این است که اپل به دنبال یک نوآوری بوده تا نسل جدید آیفون‌ها را از نسل‌های قبلی متمایز کند و کپچر باتن همان چیزی است که این کار را انجام می‌دهد. با اینکه این دکمه می‌تواند دسترسی به دوربین را برای کاربران آسان‌تر کند اما اپل می‌توانست این قابلیت را در دکمه‌های موجود قبلی بگنجاند.

دکمه کپچر

دلیل دوم می‌تواند نیت اپل در نشان دادن تمرکز خود روی دوربین باشد. اپل در حال حاضر بخش اعظمی از توجه خود را روی هدست‌های پوشیدنی گذاشته است، از این رو ممکن است که آیفون‌ها در آینده، مانند آیپاد در 12 سال پیش، مقام دوم را در بازار محصولات اپل داشته باشند. طبق شایعات، اپل فعلا در حال کار بر روی یک هدست مقرون‌به‌صرفه است تا استفاده از این گجت جذاب را برای همه کاربران ممکن کند، به همین دلیل ممکن است که آیفون به یک دستگاه اختصاصی برای عکاسی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره دکمه کپچر (Capture) در سری آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر