coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرسرعت‌ترین گجت 6G سیار داده‌ها 20 برابر سریعتر از 5G منتقل می‌کند

گروهی از شرکت‌های مخابراتی ژاپنی پرسرعت‌ترین گجت 6G را تولید کرده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعتی بیش از 20 برابر نسبت به نسل قبلی یعنی 5G منتقل کند.اینترستینگ انجینیرینگ گزارش کرده، این دستگاه در فواصل 100 متری، توانایی این را دارد که داده‌ها را با سرعت گیگابایت بر ثانیه منتقل کند. 4 شرکت معتبر ژاپنی شامل DOCOMO، NTT، NEC و فوجیتسو، یک کنسرسیوم برای توسعه این فناوری تشکیل داده‌اند. این شرکت‌ها از سال 2021، با پیش‌بینی ظهور دور 6G، به تحقیق و توسعه این دستگاه‌های زیرتراهرتزی پرداخته‌اند.


بیشتر بخوانید:


پرسرعت‌ترین گجت 6G سیار قدرت انتقال داده را بر حسب گیگابایت دارد

به گفته‌ی این شرکت‌ها، این گجت در فواصلی تا حداکثر 100 متر، سرعتی بالغ بر 100 گیگابیت بر ثانیه در انتقال داده در باندهای 100 و 300 گیگاهرتز را به‌دست آورده است،

تفاوت اصلی بین فناوری‌های 5G و 6G در فرکانس‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌شود. در حالی که 6G در باندهای زیر6 گیگاهرتز فعال است و به باندهای حدود 40 گیگاهرتز می‌رسد (که به باندهای امواج میلیمتری معروف است)، احتمالاً فرکانس‌های بالاتری که به عنوان باندهای زیرتراهرتز شناخته می‌شوند و در محدوده 100 تا 300 گیگاهرتز هستند، در فناوری 6G به‌کار گرفته می‌شوند. این باندهای فرکانسی بالاتر نیازمند دستگاه‌های بی‌سیم متفاوتی هستند که در حال حاضر در مرحله ابتدایی توسعه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر