coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

باتری‌های پوشیدنی Amprius حضور نظامیان در میان نبرد را چند برابر می‌کند

شرکت Amprius در سال 2022 باتری‌های پیشرفته‌ای با آند سیلیکونی را روانه بازار کرد که ادعا می‌شود دارای بیشترین تراکم انرژی در جهان هستند. اکنون این شرکت تمرکز خود را بر روی یک کاربرد ویژه گذاشته است: تولید باتری‌های پوشیدنی مخصوص نظامیانهدف از تولید باتری‌های پوشیدنی این است که سربازان آینده بتوانند بیشترین انرژی را با کمترین وزن حمل کنند تا تجهیزات الکتریکی حیاتی خود را بدون نیاز به شارژ مکرر استفاده کنند. Amprius ادعا می‌کند که باتری‌های فوق متراکم آن‌ها زمان استفاده از تجهیزات را دو برابر کرده بطوریکه سربازان مدت زمان بیشتری می‌توانند در میدان و ماموریت‌های محوله باقی بمانند.


بیشتر بخوانید:


افزایش انرژی سربازان با باتری‌های پوشیدنی Amprius؛ انرژی بیشتر با وزن کمتر

ارتش آمریکا در حال توسعه یک باتری پوشیدنی نسل جدید به نام “Conformal Wearable Battery” (CWB) است که به سربازان منبع تغذیه‌ای یکپارچه برای سیستم‌های دیداری، تجهیزات ارتباطی، حسگرها و سایر وسایل الکترونیکی ارائه می‌دهد. هدف این است که باتری‌های مختلف و پراکنده با یک منبع تغذیه واحد و انعطاف‌پذیر که با بدن سازگار است، جایگزین شوند.

شرکت Inventus Power، که تولید باتری‌های پوشیدنی نسل فعلی را بر عهده دارد، یکی از چهار پیمانکار دفاعی است که در سال 2021 برای دریافت سفارش‌ها انتخاب شده است. Amprius یکی از تامین‌کنندگان سلول‌های انرژی‌زا برای این پروژه است و اولین محموله انبوه سلول‌های لیتیومی ایمن با آند سیلیکونی را در ژانویه تکمیل کرده و این هفته تایید کرد که سلول‌هایی برای توسعه بیشتر بسته باتری CWB تامین خواهد کرد.

ارتقای انرژی سربازان با باتری‌های پوشیدنی Amprius

دکتر کانگ سان، مدیرعامل Amprius در اعلامیه‌ای گفت: “یکپارچه‌سازی این بسته باتری یک پیشرفت قابل توجه در ارتقاء راه‌حل‌های تغذیه‌ای برای سربازان در میدان است. سلول‌های SiMaxx ما که به دلیل تراکم انرژی بالا و ویژگی‌های ایمنی شناخته شده‌اند، نقش حیاتی در افزایش زمان ماموریت و قابلیت اطمینان سربازان خواهند داشت.”

سلول‌های SiMaxx که به تازگی به نام تجاری تبدیل شده‌اند، از آند گرافیتی سنتی به سیلیکون در یک ساختار نانوسیم تغییر یافته‌اند. این تغییر باعث افزایش ظرفیت انرژی تا 10 برابر و جلوگیری از تخریب سیلیکون می‌شود. سلول‌های SiMaxx تراکم انرژی تا 500 وات ساعت بر کیلوگرم از نظر وزن و 1300 وات ساعت بر لیتر از نظر حجم دارند، که توسط شرکت Mobile Power Solutions در سال 2023 تایید شده است.

این تراکم انرژی برتر به سلول‌های SiMaxx اجازه می‌دهد دو برابر انرژی نسبت به باتری‌های نظامی فعلی حمل کنند بدون افزایش وزن یا حجم بسته باتری. این ویژگی به سربازان امکان می‌دهد تا ماموریت‌های طولانی‌تری را بدون نیاز به توقف برای شارژ اجرا کنند.

سال گذشته، نسخه 390 وات ساعت بر کیلوگرم از سلول‌های SiMaxx با الکترولیت پلیمری ژل در آزمون نفوذ ناخن مورد نیاز ارتش آمریکا قبول شد. این بسته‌ها با زره بدن یکپارچه می‌شوند و بر روی سینه، پهلو یا پشت پوشیده می‌شوند.

ارتقای انرژی سربازان با باتری‌های پوشیدنی Amprius

پروژه CWB که ارتش تا ماه مه 2030 قصد اجرا دارد، به Amprius کمک کرده تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. تحت برنامه فناوری تولید (ManTech) که توسط ارتش آمریکا تأمین مالی شده، این شرکت قبل از ارسال اولین سلول‌های مربوط به CWB در ژانویه، مقیاس تولید را افزایش داده است. در ماه آوریل، این شرکت فرآیند تایید ابزارآلات را تکمیل کرد که ظرفیت تولید در تاسیسات خود در فرمونت، کالیفرنیا را به 2 مگاوات ساعت افزایش می‌دهد. یک تاسیسات تولیدی دوم در کلرادو که قرار است در سال 2025 آنلاین شود، به شرکت اجازه می‌دهد تا تولید را به مقیاس گیگاوات ساعت افزایش دهد.

علاوه بر پوشیدنی‌های قدرتمند، فناوری باتری Amprius توجه صنعت هوانوردی الکتریکی، ماهواره و پهپادها را به خود جلب کرده و در چالش خودروهای خورشیدی سال گذشته با کسب چهار جایگاه برتر به چشم آمده است. این شرکت بازار خودروهای الکتریکی را نیز به عنوان یک بازار آینده ذکر کرده و برآورد می‌کند که با استفاده از سلول‌های آند سیلیکونی خود، برد EPA از 310 مایل (500 کیلومتر) به 547 مایل (880 کیلومتر) برای یک بسته باتری تسلا مدل 3 افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر