coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

از پردازنده هوش مصنوعی Trillium در کنفرانس Google I/O رونمایی شد

گوگل در کنفرانس Google I/O از نسل جدید پردازنده هوش مصنوعی Trillium رونمایی کرد. این تراشه‌ها که تا پایان سال 2024 در دیتاسنترها قابل دسترسی خواهند بود، دارای قدرت پردازشی حدود پنج برابر بیشتر از نسل قبلی هستند.مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای، اعلام کرد که قدرت محاسباتی پردازنده هوش مصنوعی Trillium تا 4.7 برابر افزایش یافته است. این بهبود عملکرد از طریق افزایش واحدهای ضرب ماتریسی (MXU)، دو برابر شدن پهنای باند حافظه و بهره‌گیری از نسل سوم SparseCore به دست آمده است.


بیشتر بخوانید:


معرفی ویژگی‌های پردازنده هوش مصنوعی Trillium

یکی از ویژگی‌های برجسته Trillium ، نسل سوم SparseCore است که به عنوان شتاب‌دهنده ویژه برای پردازش مقادیر بسیار بزرگ داده‌ها عمل می‌کند و به تراشه اجازه می‌دهد مدل‌های هوش مصنوعی را سریع‌تر آموزش دهد و با تاخیر کمتری ارائه کند.

پیچای همچنین تأکید کرد که تراشه‌های جدید از نظر مصرف انرژی بسیار بهره‌ورتر هستند و 67 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کنند. این مسئله به ویژه در شرایطی اهمیت پیدا می‌کند که تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش است. پیچای اظهار داشت که تقاضا برای محاسبات یادگیری ماشین در طی شش سال گذشته تقریباً یک میلیون برابر افزایش یافته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره مشخصات فنی یا هزینه استفاده از این تراشه‌ها در Google Cloud منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود تراشه‌های Trillium نقش مهمی در پیشرفت‌های آینده هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر