coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رونمایی از ربات میکرو جراحی جدید سونی که می‌تواند دانه ذرت را بخیه بزند [+ویدئو]

از ربات میکرو جراحی جدید سونی که قادر به بخیه زدن دانه ذرت است رونمایی شد. طبق ادعای سونی این اولین دستگاهی است که به شکل خودکار بین ابزارهای جراحی جابجا می‌شود.ربات میکرو جراحی جدید سونی جراحی‌های فوق‌العاده ریز طراحی شده؛ رشته‌ای تخصصی که در آن جراحان بر روی رگ‌ها و اعصاب بسیار کوچک با قطر کمتر از 1 میلی‌متر (0.04 اینچ) عمل می‌کنند. این نوع جراحی نیاز به دستان بسیار ثابت و ماهرانه‌ دارد که معمولاً در آن از میکروسکوپ استفاده می‌شود. ربات سونی با استفاده از کنترلرهای حساس به فشار و سیستم دوربین 4K 3D با وضوح بالا، تصاویر واقعی را به دو صفحه نمایش OLED منتقل می‌کند.


بیشتر بخوانید:


ربات میکرو جراحی جدید سونی

ویژگی بارز این ربات سرعت بالا و توانایی جابجایی خودکار بین ابزارهای مختلف جراحی است که تنها ظرف 10 ثانیه انجام می‌شود. جراحانی که این ربات را استفاده کرده‌اند، از دقت و کارایی آن بسیار راضی بوده‌اند.

دکتر هیساکو هارا در ویدیویی که توسط سونی منتشر شده، اظهار می‌کند: «من توانستم این ربات را با همان حس استفاده از انبرک و قیچی در جراحی‌های معمولی هدایت کنم.»

دکتر ماکوتو میهارا نیز می‌گوید: «عملیات از راه دوری که تأخیر دارند یا حرکت ربات متفاوت از حرکت دست من است، تأثیر منفی دارد. اما این ربات همانطور که من می‌خواهم حرکت می‌کند. احساس می‌کنم که یکپارچگی بین من و ربات وجود دارد و ربات مانند نوک انگشتان من حرکت می‌کند… من این ربات را بسیار توانمند می‌دانم.»

این ربات در دانشگاه پزشکی آچی (AMU) آزمایش شده و نتایج نشان داده که پزشکان و کارکنان پزشکی بدون تخصص در میکرو جراحی، توانسته‌اند با استفاده از این ربات وظایف پیچیده و ظریف را با مهارت انجام دهند.

سونی قصد دارد به تحقیق و توسعه برای بهبود این دستگاه ادامه دهد و امیدوار است با ارائه فناوری‌های رباتیک به پیشرفت علم پزشکی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر