coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هوآوی در سری هواوی Pura 70 از 33 قطعه ساخت چین استفاده کرده است

بالاخره داستان چینی بودن اکثر قطعات داخلی سری هواوی Pura 70 راست است یا دروغ؟ گزارش جدید TechInsight حقیقت ماجرا را روشن می‌کند.

چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که ادعای هواوی مبنی بر چینی بودن 90 درصد قطعات داخلی گوشی‌های Huawei Pura 70 را دروغ و نادرست می‌خواند. با این حال، تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقاتی TechInsight نشان می‌دهد که این تلفن‌ها در واقع رکورددار تعداد قطعات چینی هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قطعات داخلی سری هواوی Pura 70

طبق تجزیه و تحلیلی که TechInsights روی سری Pura 70 هواوی داشته، اکثر قطعات داخلی این گوشی‌ها ساخت کشور چین هستند. در این میان، مدل پایه یعنی Huawei Pura 70 با داشتن 33 قطعه چینی از کل 69 قطعه، بیشترین اتکا را به قطعات چینی داشته است.

در نسخه اولترا یعنی Huawei Pura 70 Ultra نیز به طور انحصاری از مموری‌های شرکت YMTC، سازنده پیشرو در تولید حافظه‌های NAND در چین، استفاده شده که از قضا با تحریم‌های ایالات متحده نیز مواجه است. از سوی دیگر، استیسی وگنر، تحلیل‌گر و کارشناس TechInsights می‌گوید که نسبت قطعات خریداری شده از سازنده‌های چینی در مدل پایه بیشتر از مدل پرو پلاس بوده است.

سری هواوی Pura 70

همچنین گزارش‌های قبلی TechInsights نشان می‌دهند که تراشه‌های HiSilicon Kirin به کار رفته در سری هواوی پیورا 70، توسط شرکت بین‌المللی تولید تراشه‌های نیمه‌رسانا (SMIC)، بزرگ‌ترین سازنده تراشه در چین، تولید شده‌اند. این یعنی هواوی همان روندی که در تهیه تراشه‌های سری میت 60 داشته را در گوشی‌های جدید خود طی کرده است. تمام این تراشه‌ها با استفاده از فرآیند 7 نانومتری ساخته شده‌اند.

کاهش اتکای هواوی به تولیدکنندگان خارجی، به ویژه با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید اعمال شده توسط ایالات متحده، یک پیروزی بزرگ و قابل توجه برای این شرکت محسوب می‌شود.

اخیرا ایالات متحده مجوز صادرات تراشه‌های کوالکام و اینتل برای هواوی را لغو و دسترسی به محصولات آنها را محدودتر کرده است. با این حال، تحلیل‌گران با در نظر گرفتن توانایی‌های هواوی در تولید چیپست‌های 4G و 5G، تاثیر این اقدام را کم اهمیت می‌دانند.

لیندا سویی، تحلیلگر ارشد TechInsights گفته است که مجوزهای لغو شده تاثیر به خصوصی بر تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی در سال 2024 نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قطعات داخلی سری هواوی Pura 70 و تودهنی محکم هواوی به تحریم‌های آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر