coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کارخانه فریمونت تسلا دوباره دچار آتش‌سوزی شد

در عصر روز دوشنبه، یک آتش‌سوزی دو مرحله‌ای در کارخانه مونتاژ خودروهای تسلا در فریمونت، کالیفرنیا رخ داد. به گزارش اداره آتش‌نشانی فریمونت، هیچ مصدومی گزارش نشده و آتش‌نشانان طی سه ساعت آتش را مهار کرده و از محل حادثه مرخص شدند.بر اساس بیانیه‌ای که اداره آتش‌نشانی فریمونت در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، این آتش‌سوزی در حدود ساعت ۵ بعد از ظهر در کارخانه تسلا شروع شد. آتش‌سوزی به عنوان یک آتش‌سوزی ساختاری دو مرحله‌ای در یک ساختمان دو طبقه توصیف شده است.


بیشتر بخوانید:


آیا اخراج‌ها به آتش سوزی کارخانه مونتاژ خودروهای تسلا مرتبط است؟

اداره آتش‌نشانی اعلام کرد که این آتش‌سوزی از یک فر کوره‌ای که در عملیات تولید خودرو استفاده می‌شود، آغاز شده و علت دقیق حادثه همچنان تحت بررسی است. همچنین، سازمان‌های محلی کنترل کیفیت هوا از این حادثه مطلع شده و در حال ارزیابی وضعیت هستند.

کارخانه فریمونت تسلا اولین مرکز تولید انبوه خودروهای برقی این شرکت است و تولید خودروهای محبوب مدل 3، مدل Y، مدل S و مدل X که جزء بهترین خودروهای تسلا 2024 هستند را بر عهده دارد. تسلا اخیراً جشن تولید سه میلیون خودرو را در این کارخانه و کارخانه باتری‌سازی خود در رنو، نوادا برگزار کرد.

این حادثه پس از اخراج گسترده کارکنان تسلا، از جمله ۶۰۱ شغل در کالیفرنیا و ۱۶۴ شغل در کارخانه فریمونت، رخ داد. در این دوره اخراج‌ها، دو مدیر سلامت و ایمنی محیطی (EHS) و تعدادی از کارکنان بخش‌های امنیت، نگهداری تجهیزات و خدمات اضطراری نیز شامل شده‌اند.

کارخانه فریمونت سابقه آتش‌سوزی‌های متعددی دارد. به عنوان مثال، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ چندین حادثه آتش‌سوزی در این کارخانه رخ داده که شامل آتش‌سوزی‌های داخلی و خارجی در سال ۲۰۱۸، و نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ می‌شود. این آتش‌سوزی‌ها گاهی منجر به توقف تولید شده‌اند.

اداره مدیریت کیفیت هوای منطقه خلیج (BAAQMD) اخیراً تسلا را به اجازه دادن به انتشار آلاینده‌های غیرمجاز در کارخانه فریمونت متهم کرده و بیان داشته که این آلودگی‌های سمی باید جلوگیری می‌شدند. این اداره اکنون در پی صدور دستوری است که تسلا را مجبور به اعمال تغییراتی در عملیات کارخانه به منظور جلوگیری از آلودگی بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر