;
coinex

بهترین خودروهای مزدا 2024 ؛ معرفی برترین، جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های مزدا

خودروهای مزدا به‌خاطر طراحی زیبا، عملکرد دینامیک و فناوری‌های نوین، به‌عنوان نمایندگان اصالت و کلاس در دنیای اتومبیل‌سازی ظاهر شده‌اند. در این مقاله به معرفی بهترین خودروهای مزدا 2024 می‌پردازیم که از طراحی بی‌نظیر و عملکردی استثنایی بهره‌مند هستند.

کمپانی مزدا به یک نماد از زیبایی، نوآوری و هنر در عرصه خودروسازی تبدیل شده است. بهترین ماشین های مزدا در سال 2024 داستان تازه‌ای از ترکیب مهندسی و هنر را روایت می‌کنند. این مقاله، یک دعوتنامه‌ به دنیای تکنولوژی‌های جدید مزدا و تلفیق خلاقیت و علم است. با ما همراه شوید تا برترین خودروهای مزدا در کلاس‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین خودروهای مزدا 2024

کمپانی مزدا، با نام رسمی «مزدا موتور کورپوریشن»، در سال 1920 توسط جوجیرو ماتسودا در هیروشیمای ژاپن تاسیس شد. در آغاز، فعالیت‌های اصلی این شرکت تولید ابزارهای ماشینی بود؛ اما با گذر زمان و توسعه فناوری، به تولید خودروها نیز پرداخت. اواخر دهه 1960، مزدا با مدل R360 کوپه، وارد عرصه خودروسازی شد و در طول دهه‌های بعد با طراحی‌های نوآورانه و مهندسی برجسته، جایگاه برجسته‌ای در بازار جهانی به دست آورد.

بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و به‌سراغ مهم‌ترین و برترین اتومبیل های مزدا در سال 2024 می‌رویم.

مزدا CX-90 2024

بهترین خودروهای مزدا 2024
بهترین خودروهای مزدا 2024

مزدا CX-90 که از بهترین خودروهای مزدا 2024 به حساب می‌آید، یک شاسی‌بلند سه ردیفه کاملا جدید با فضای داخلی راحت و زیبا است. این خودرو مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌های استاندارد، از جمله صفحه نمایش‌های اطلاعات سرگرمی را ارائه می‌کند. مزدا سی ایکس 90 در سه مدل پیشرانه، از جمله پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود که نسبت به دو مدل دیگر، قیمت بالاتری دارد.

این خودروی 7 نفره در 11 تریم تولید می‌شود. محبوب‌ترین مدل آن، Plug-In Hybrid Premium Plus است که قیمت آن از 58825 دلار شروع می‌شود و با موتور Plug-In Hybrid 2.5L I4 و تمام چرخ متحرک به بازار می‌آید.

مزدا CX-90 یک شاسی بلند بزرگ است که تمام اعضای خانواده را به‌راحتی در خود جا می‌دهد. تمام تریم‌های این خودرو با مواد درجه یک ساخته شده‌اند و طراحی تمیز و ظریفی دارند. گزینه‌های پیشرانه شامل دو موتور توربوشارژ و یک هیبریدی پلاگین است. هر سه پیشرانه بسیار قدرتمند هستند و تجربه رانندگی لذت‌بخش و جذابی که مزدا به آن شهرت دارد را ارائه می‌کنند. نکته‌ای که CX-90 را در لیست بهترین ماشین های مزدا 2024 قرار می‌دهد، عملکرد قدرتمند است که با هندلینگ اسپرتی همراه شده که در کلاس شاسی‌بلندهای سه ردیفه چندان رایج نیست. سیستم تمام چرخ متحرک استاندارد هم در تمام تریم‌ها موجود است تا امنیت بالا در هر شرایط جاده و آب‌وهوایی حاصل شود.

تمام مدل‌های مزدا سی ایکس 90 دارای صفحه نمایش بزرگ اطلاعات سرگرمی هستند؛ اما به جای عملکرد تمام لمسی، یک کنترلر چرخشی در کنسول مرکزی وجود دارد که تجربه کار با آن به‌‌اندازه صفحه‌ی کاملا لمسی نیست. اما مزدا ویژگی‌های برجسته‌ی دیگری هم دارد که از میان آنها می‌توان به مصرف سوخت خوب و فهرست کاملی از ویژگی‌های ایمنی استاندارد و آپشنال اشاره کرد.

رقبای جدید CX-90 شامل کیا تلوراید و هوندا پایلوت هستند. تلوراید قیمت کمتری دارد و تریم‌های آن مترکز بر عملکرد آفرود هستند. اما فضای داخلی آن در عین جذابیت، به زیبایی مزدا CX-90 نیست. هوندا پایلوت که در سال 2023 دوباره بازطراحی شده، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد؛ اما طراحی داخلی آن به اندازه سی ایکس 90 جذاب نیست. هیچکدام از این دو رقیب در مدل پلاگین هیبریدی عرضه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بهترین خودروهای بنز 2024

مزدا CX-50 2024

بهترین ماشین های مزدا 2024

مدل دیگری که در لیست بهترین خودوهای مزدا 2024 قرار می‌گیرد، مزدا CX-50 2024 است که محبوبیت زیادی در بازار شاسی‌بلندهای جمع‌وجور دارد. CX-50 یک خودروی 5 نفره است که در 8 تریم عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل این خودرو، مدل پریمیوم است که از موتور 2.5 لیتری و سیستم تمام چرخ متحرک برخوردار شده و قیمت آن از 35375 دلار شروع می‌شود.

مزدا CX-50 سال گذشته معرفی شد و بلافاصله توانست جایگاه خود را در میان کراس اوورهای کامپکت به دست بیاورد. کمپانی مزدا در تلاش است تا خود را به‌عنوان یک برند ممتاز به جهان ثابت کند و CX-50 2024 با طراحی چشمگیر، فضای داخلی بسیار خوب و عملکرد قوی، به مزدا کمک کرده تا به هدف خود نزدیک‌تر شود.

CX-50 را با مزدا CX-5 که پرفروش‌ترین مدل این شرکت بود، اشتباه نگیرید. این دو خودروها تقریبا یک اندازه هستند و نام‌های مشابهی دارند، اما CX-50 با تمرکز بر سیستم تمام چرخ متحرک ساخته شده و قابلیت‌ آفرود ملایمی دارد. این مدل همچنین با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. طراحی داخلی مزدا CX-50 از دیگر عواملی است که نام این مدل را در لیست بهترین اتومبیل های مزدا در سال 2024 قرار می‌دهد؛ چون از مواد درجه یک ساخته شده و به‌لطف طراحی شیک و زیبا، احساس لوکس بودن را به ارمغان می‌آورد. سیستم اطلاعات سرگرمی آن دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ با ویژگی‌های کاربردی است؛ اما استفاده از آن چندان آسان نیست.

مزدا CX-50 در هشت تیپ با دو گزینه موتور به بازار آمده است. موتور استاندارد آن برای اکثر خریداران به اندازه کافی پیشرفته و قدرتمند است، اما موتور توربوشارژ استاندارد در تریم‌های بالاتر، نسبت به موتور استاندارد برتری دارد. 256 اسب بخار قدرت، سی ایکس 50 را به بهترین ماشین مزدا 2024 در کلاس خودش تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جی ام سی 2024

بهترین خودروهای کادیلاک 2024

مزدا MX-30 EV 2023

بهترین اتومبیل های مزدا 2024

Mazda MX-30 EV بسیاری از ویژگی‌های شاخص برند مزدا را به ارمغان آورده است؛ مثل هندلینگ خوب و طراحی شیک. اما محدوده مسافتی آن کمتر از خودروهای الکتریکی رایج است و جزء خودروهای برقی رقابتی به حساب نمی‌آید.

مزدا MX-30 EV که از بهترین خودروهای مزدا در سال 2024 به شمار می‌رود، یک مدل 5 نفره است که در 2 سطح تریم عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل، Premium Plus است که یک خودروی محور جلو با موتور الکتریکی است. قیمت ماشین مزدا MX-30 EV مدل پریمیوم پلاس از 38495 دلار شروع می‌شود.

مزدا مدل MX-30 EV را در سال 2022 به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی خود معرفی کرد. طراحی این خودرو شبیه به مدل‌های بنزینی این خانواده است و سبک چراغ‌های جلو و جلوپنجره سنتی مزدا در آن دیده می‌شود. با این‌حال، MX-30 EV به‌خاطر درب‌های کوچک با لولاهای عقبی خود از سایر مدل‌های مزدا متمایز می‌شود. چنین چیزی را قبلا در خودروی اسپرت RX-8 دیده بودیم که ورودی بزرگی را برای کابین خودرو فراهم می‌کرد.

این کراس اوور جمع‌وجور پنج نفره از طراحی داخلی شیکی برخوردار شده و از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا بهره می‌برد. Apple Car Play و Android Auto هم با سیستم اینفوتینمنت خودرو یکپارچه شده‌اند. از جمله ویژگی‌هایی که مزدا مدل MX-30 EV را به بهترین ماشین مزدا در سال 2024 تبدیل کرده می‌توان به مونروف برقی، گرم‌کن صندلی و تزئیات چرم مصنوعی اشاره کرد. MX-30 EV همچنین دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده این برند به نام i-Activsense است؛ مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و دستیار رانندگی بین لاین.

تجربه رانندگی با این خودروی مزدا 2024 بسیار لذت‌بخش است؛ ویژگی جذابی که بین تمام خودروهای این کمپانی مشترک است. تنها ایرادی که می‌توان به این خودرو وارد کرد، محدوده مسافتی 160 کیلومتری است. مزدا مدعی شده که این محدوده مسافتی برای سفرهای روزانه شهری کفایت می‌کند. اما نکته اینجاست که محدوده مسافتی از مهم‌ترین عواملی است که خریداران خودروهای برقی به آن توجه می‌کنند و ممکن است مسافت 160 کیلومتری برای بسیاری از افراد کافی نباشد.

MX-30 EV به‌سختی می‌تواند با مدل‌هایی مثل نیسان لیف، مینی کوپر SE و شورولت Bolt EV رقابت کند که همگی، رنج مسافتی بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای فورد 2024

بهترین خودروهای پورشه 2024

مزدا CX-30 2024

بهترین خودروهای مزدا در سال 2024

مزدا CX-30 با طراحی شیک، کابین لوکس و عملکرد کلی دقیق، خود را از سایر ساشی‌بلندهای ساب کامپکت متمایز می‌کند و از بهترین اتومبیل های مزدا 2024 به شمار می‌رود. سی ایکس 30 یک خودروی 5 نفره است که در 8 تیپ عرضه می‌شود. پرطرفدارترین تریم این خودرو، مدل Preferred است که از موتور 2.5 لیتری I4 برخوردار شده و با قیمت پایه 30165 دلار به فروش می‌رسد.

ساشی‌بلندهای ساب کامپکت هر روز محبوب‌تر می‌شوند و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. آنها المان‌هایی از سدان‌های سنتی را به ارث برده‌اند که باعث می‌شود قدرت مانور بیشتری نسبت به SUVهای بزرگتر داشته باشند. این خودروها همچنین فضای سرنشین و بار بیشتری دارند و در عین حال، ارتفاع سواری بالاتری را ارائه می‌کنند که مورد استقبال بسیاری از رانندگان قرار می‌گیرد. مدل‌های کاربردی و خوب زیادی در این کلاس موجود هستند، اما CX-30 2024 نه تنها بهترین خودرو مزدا در سال 2024 به حساب می‌آید، بلکه جزء برترین‌ها در این کلاس نیز محسوب می‌شود.

طراحی بیرونی مزدا سی ایکس 30 برجسته‌تر از رقیبان این خودرو است و طراحی داخلی آن با طراحی لوکس‌های پایین‌رده برابری می‌کند. رانندگی با این خودرو لذت‌بخش‌تر از سایر SUV هاست و تجربه جذابی را برای راننده به همراه دارد. این ویژگی بیشتر درباره موتور قدرتمند توربوشارژ آن صدق می‌کند که کاملا با سیستم تعلیق اسپرت CX-30 جفت شده است.

مزدا سی ایکس 30 نقاط ضعفی هم دارد؛ مثلا بسیاری از رقیبان این خودرو صندلی‌های عقب جادارتری دارند. همچنین، این خودرو در مدل‌های برقی یا هیبریدی تولید نمی‌شود، در حالی‌که رقیبان سی ایکس 30 نسخه‌های کم‌مصرف‌تر هم دارند. با این‌حال، CX-30 یکی از شاسی‌بلندهای جمع‌وجور محبوب است که جزء بهترین خودروهای مزدا 2024 به شمار می‌رود و در کلاس خودش که شامل مدل‌های فولکس واگن تائوس، هیوندای کونا و شورولت تریل بلیزر می‌شود، بسیار برجسته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای هیوندای 2024

بهترین خودروهای میتسوبیشی 2024

مزدا 3 2024

بهترین خودرو مزدا 2024

مدل دیگری که در لیست بهترین اتومبیل مزدا 2024 قرار می‌گیرد، مزدا 3 مدل 2024 است. این خودرو با استایل زیبا، فضای داخلی جذاب و عملکرد خوبش از دیگر مدل‌های جمع‌وجور بازار متمایز می‌شود.

مزدا 3 ارزانتر از برخی رقیبانش نیست و شاید به‌اندازه‌ی آنها کاربردی هم نباشد؛ اما ویژگی‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین خودروهای مزدا 2024 تبدیل می‌کند. این مدل یک خودروی 5 نفره است که در 7 تریم به بازار می‌آید. محبوب‌ترین مدل مزدا 3، مدل Preferred Hatchback Automatic FWD است که یک موتور 2.5 لیتری I4 و سیستم Front Wheel Drive دارد. قیمت ماشین مزدا 3 مدل Preferred Hatchback Automatic FWD از 28555 دلار شروع می‌شود.

مزدا در خط تولید خود، مدل‌های SUV زیادی دارد. اما به غیر از این مدل‌ها، مدل‌های محبوب و پرفروش دیگری هم در کلاس‌های سدان یا هاچ‌بک عرضه می‌شوند که مزدا 3، یکی از آنهاست. رانندگی با مزدا 3 نسبت به سایر خودروهای مزدا لذت بیشتری دارد. مزدا 3 به‌خاطر هندلینگ اسپرت و موتور توربوشارژش، جزء بهترین خودرو مزدا 2024 به‌ شمار می‌رود و به‌خاطر قیمت کمتر (نسبت به سایر مدل‌های 2024)، یک گزینه عالی برای رانندگانی است که می‌خواهند با بودجه کمتر، هیجان ماشین‌های اسپرت را تجربه کنند.

مزدا 3 2024 به‌لطف طراحی خارجی و داخلی شیک، یکی از مطلوب‌ترین‌ها در کلاس خودش به حساب می‌آید. این خودرو رقیبان قدرتمندی هم دارد که برخی از آنها، جدیدتر هستند. برای مثال، هوندا سیویک که دو سال پیش از نظر طراحی داخلی ارتقا یافته بود، در چند مدل اسپرت هم موجود است. این موضوع درباره هیوندای النترا هم صدق می‌کند که قیمت مناسب‌تر و گارانتی طولانی‌تری دارد.

این خودروی جذاب و محبوب معایبی هم دارد. برای مثال، فضای سرنشین‌ها و بار در برخی رقیبان این خودرو بیشتر است که آنها را به گزینه‌هایی کاربردی‌تر تبدیل می‌کند. مزدا 3 قیمت بیشتری نسبت به رقیبانش دارد؛ اما مصرف سوخت آن کمتر است و به همین دلیل هم می‌تواند جزء بهترین خودروهای مزدا 2024 در کلاس خودش باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای کیا 2024

بهترین خودروهای Audi 2024

مزدا MX-5 Miata 2024

بهترین ماشین مزدا 2024

مزدا ام ایکس میاتا یک کانورتیبل شیک است که تجربه رانندگی داینامیک را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌‌تر ارائه می‌کند. ابعاد کوچک و وزن پایین باعث شده تا میاتا هندلینگ فوق‌العاده و مصرف سوخت کمی داشته باشد.

مزدا MX-5 Miata 2024 یک خودروی دو نفره است و در کلاس خودش، جزء بهترین ماشین های مزدا 2024 به حساب می‌آید. این خودرو در سه تریم عرضه می‌شود که محبوب‌ترین آنها، مدل RF Grand Touring Automatic است. این مدل یک خودروی محور عقب با موتور 2 لیتری I4 است که قیمت آن از 39145 دلار شروع می‌شود.

سوالات متداول

بهترین اتومبیل های مزدا 2024 کدامند؟

مزدا CX-90 2024، مزدا CX-50 2024، مزدا MX-30 EV 2023، مزدا CX-30 2024، مزدا 3 2024 و مزدا MX-5 Miata 2024 در لیست بهترین ماشین مزدا 2024 قرار می‌گیرند.

محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای مزدا کدامند؟

ازجمله پرفروش ترین ماشین های مزدا می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • مزدا 3: این مدل یکی از محبوب‌ترین خودروهای مزدا است. مزدا 3 با طراحی زیبا، کارآمد و انعطاف‌پذیری بالا، طرفداران بسیار زیادی دارد و جزء مدل‌های موفق این کمپانی به شمار می‌رود.
  • مزدا CX-5: این خودروی SUV از طراحی شیک، فضای داخلی جادار و عملکرد خوبی برخوردار شده و جایگاه مناسبی در بازار خودروهای خانوادگی دارد.
  • مزدا CX-90: یکی از پرفروش‌ترین خودروهای 3 ردیفه مزدا است که با فضای بزرگ، امکانات لوکس و عملکرد مطلوب توانسته جای خود را در بازار مستحکم کند.
  • مزدا 6: این خودروی سدان متوسط با طراحی شیک و مدرن، عملکرد قوی و فضای داخلی بزرگ، انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال خودرویی شیک و کارآمد هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودرو مزدا در سال 2024 چیست؟ آیا مدل دیگری را می‌شناسید که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر