coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پورشه سرانجام مدل هیبریدی 911 را معرفی کرد [+ مجموعه تصاویر]

پورشه، خودروی اسپرت نمادین خود یعنی 911 را با یک گزینه الکتریکی به‌روز کرده است. این تغییرات در بخشی از به‌روزرسانی نسل 992 صورت گرفته است. امروز، پورشه تغییراتی در موتور پایه 911 کاررا و طراحی آن انجام داده است تا نسل 992 همچنان تازه و جذاب به نظر برسد. اما مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن یک پیشرانه جدید در 911 کاررا GTS است. با اولین پورشه 911 هیبریدی آشنا شویدپیش از این، هنگامی که از پورشه درباره اضافه کردن سیستم هیبریدی به 911 پرسیده می‌شد، معمولاً پاسخ می‌دادند که “این کار را وقتی انجام می‌دهیم که فناوری به حد کافی سبک شود.” خودروهای هیبریدی پلاگین مانند کاین و پانامرا و همچنین خودروی الکتریکی تایکان همگی بزرگ هستند و مشکلی از نظر جا ندارند. اما پورشه 911 حتی اگر از سال 1963 کمی بزرگ‌تر شده باشد باز هم خودرویی نسبتاً کوچک محسوب می‌شود. محفظه موتور پشت محور عقب فضای زیادی ندارد و اضافه کردن یک باتری ولتاژ بالا و موتورهای الکتریکی باید با دقت انجام می‌شد. با توجه به حساسیتی که این شرکت برای تولید خودروی جدیدش داشته انتظار می‌رود با یکی از بهترین خودروهای هیبریدی   مواجه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:


اولین پورشه 911 هیبریدی سبک فرمول 1

از آنجایی که پورشه تصمیم نداشت تا برای آزاد کردن فضا از موتور چهار سیلندر 718 استفاده کند، همچنان موتور شش سیلندر تخت همچنان در پشت خودرو قرار دارد. در مقایسه با 3.0 لیتر در مدل قبلی 911 کاررا GTS، قطر سیلندر را در پورشه 911 هیبریدی به 97 میلی‌متر و کورس را به 81 میلی‌متر افزایش داده‌اند تا ظرفیت موتور به 3.6 لیتر برسد. به تنهایی، این موتور شش سیلندر توربوشارژ قدرتی معادل 478 اسب بخار (357 کیلووات) و گشتاوری معادل 570 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

اما این تنها موتور موجود نیست. مشابه خودروهای فرمول 1 یا حتی پورشه 919 هیبریدی که در مسابقات استقامت شرکت می‌کرد، این خودرو دو سیستم هیبریدی دارد. یک موتور سنکرون با تحریک دائمی در جعبه دنده هشت سرعته PDK تعبیه شده که 54 اسب بخار (40 کیلووات) و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند قدرت را به چرخ‌ها انتقال دهد، گشتاور موتور را تقویت کند یا در مواقع ترمزگیری انرژی را بازیابی کند.

یک واحد دیگر به توربوشارژر تک‌اسکرول موتور اضافه شده است. این واحد تنها 11 کیلووات قدرت دارد، اما می‌تواند توربین را برای ایجاد تقویت بچرخاند یا انرژی الکتریکی را از گازهای خروجی بازیابی کند درست مشابه MGU-H در خودروهای فرمول 1.

پورشه 911 هیبریدی چگونه تامین انرژی می‌شود؟

خودروی هیبریدی به یک باتری نیاز دارد و باتری ولتاژ بالای 911 کاررا GTS در زیر کاپوت جلو قرار گرفته است؛ جایی که معمولاً یک باتری 12 ولتی برای استارت قرار دارد. این باتری ولتاژ 400 ولت دارد و از نظر اندازه و وزن مشابه باتری‌های معمولی 12 ولتی AGM است، اما ظرفیت ذخیره‌سازی آن به 1.9 کیلووات‌ساعت می‌رسد. همچنین یک باتری 12 ولتی برای استارت خودرو وجود دارد که اکنون یک باتری لیتیوم-یون جمع‌وجور است و زیر طاقچه عقب قرار گرفته است.

با همکاری این پیشرانه هیبریدی، مجموع قدرت خودرو به 532 اسب بخار (398 کیلووات) و گشتاور آن به 609 نیوتن‌متر می‌رسد. اضافه وزن این سیستم تنها 47 کیلوگرم بیشتر از مدل قدیمی 911 کاررا GTS کوپه است.

پورشه سرانجام مدل هیبریدی 911 را معرفی کرد

طراحی صندلی‌های عقب

جالب است که پورشه اکنون 911 را به‌صورت دو نفره به‌صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهد. با این حال، شما همچنان می‌توانید خودرو را با صندلی‌های عقب سفارش دهید که برای کودکان کوچک یا حیوانات خانگی مناسب است و برای بزرگسالان در مدت طولانی کمی ناراحت‌کننده خواهد بود. این گزینه بدون هزینه اضافی نه تنها برای GTS بلکه همه مدل‌های 911 نیز از آن بهره خواهند برد

داخل خودرو نیز تغییر کرده و اکنون یک نمایشگر دیجیتال منحنی 12.6 اینچی در جلوی راننده قرار دارد که مشابه نمایشگر تایکان یا پانامرا بوده که جایگزین دو نمایشگر کوچک‌تر قدیمی در دو طرف یک تاکومتر بزرگ فیزیکی شده است.

911 کاررا GTS در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک و در سه نوع بدنه تولید شده. هر دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک به‌صورت کوپه یا کانورتیبل و مدل AWD کاررا 4 GTS با سقف سخت تاشو (تارگا) عرضه می‌شوند. همه مدل‌ها دارای جعبه دنده هشت سرعته PDK هستند و گزینه جعبه دنده دستی با پیشرانه هیبریدی جدید وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: arstechnica

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر