coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سخنگوی پیشین وزارت بهداشت درباره بیماری تب دنگی هشدار داد

سخنگوی پیشین وزارت بهداشت توییتی منتشر کرده و در آن در خصوص بیماری جدیدی به نام تب دنگی به کاربران هشدار داد.او از هموطنان خواست اگر علائم مشکوکی دارند سریعا به پزشک معالجه کنند.

سخنگوی پیشین وزارت بهداشت با انتشار یک توییت درباره بیماری تب دنگی هشدار داد. او از کاربرانی که اخیرا به کشورهای  حاشیه خلیج فارس سفر داشته اند،خواست در صورت مشاهده اعلام مشکوک به ⁧تب دنگی⁩ ، به نزدیکترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:نمک زدن به غذای پخته شده، خطر ابتلا به سرطان معده را 41 درصد افزایش می‌دهد

در متن این توییت آمده است:«هموطنانی که اخیرا به کشورهای  حاشیه خلیج فارس، سفر داشته و احیانا علائم مشکوک به ⁧ تب دنگی⁩ دارند به نزدیکترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت، مراجعه کنند.

کارشناسان بهداشتی اعلام کرده اند که باز کردن دهان در هنگام خواب سالم تلقی نمی شود زیرا نشان دهنده نادرست بودن فرآیند تنفس است که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مختلفی شود.

‌علائمی مانند تب بالا، سردرد شدید، درد پشت چشم، درد عضلات و مفاصل، تهوع و بثورات پوستی، خونریزی از لثه یا سایر قسمت‌های بدن!

پشه تب زرد⁩، ناقل این بیماری عفونی است که یک بیماری ویروسی محسوب می‌‌شود و به آن تب استخوان‌شکن هم می‌گویند.

‌آخرین شیوع گسترده ⁧ تب دنگی⁩ در آرژانتین در سال ۲۰۲۰ گزارش شد اما در برخی کشور ها نیز اخیر امار ابتلا رو به افزایش بوده است.»

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر