coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها ؛ جریمه سنگین در صورت عدم افزایش سرعت اینترنت

با هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها در صورت عدم افزایش سرعت اینترنت، به نظر می‌رسد که به زودی شاهد افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت خواهیم بود.

پس از درخواست افزایش تعرفه اینترنت توسط اپراتوهای همراه و ثابت و بررسی موضوع، درنهایت وزارت ارتباطات و رگولاتوری ایران با این افزایش قیمت موافقت کرده و طبق آن اپراتورها مجاز شدند تا 34 درصد نرخ اینترنت را افزایش دهند. اما افزایش قیمت اینترنت یک شرط بزرگ داشت؛ اپراتوها مکلف شدند که سرعت اینترنت را با توسعه شبکه پرسرعت 5G حداقل 30 درصد افزایش دهند و این کار باید به سرعت انجام شود.

هم‌اکنون با گذشت چندین ماه از اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت توسط اپراتورها که در آن اینترنت 34 درصد گران‌تر شده بود، هنوز خبری از افزایش سرعت اینترنت نیست و بالعکس می‌بینیم که اینترنت نه تنها افزایش سرعتی نداشته، بلکه سیر آن نزولی است و به سرعت در جهت کاهش حرکت می‌کند؛ آن هم کاهشی که همراه با اختلالات شدید است.

حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این اپراتورها اولتیماتوم داده که اگر سرعت اینترنت را تا 30 درصد افزایش ندهید، برخورد جدی در دستور کار است. به نظر می‌رسد با هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها ، بالاخره شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود؛ گرچه که حتی در صورت افزایش سرعت نیز نمی‌توانیم امیدی نه به آن نه به عدم ایجاد اختلال داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: گزارش SpeedTest از سرعت اینترنت ایران در آوریل 2024

هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها

دی 1402 بود که تعرفه اینترنت اپراتوهای همراه و ثابت به اندازه 34 درصد افزایش یافت. شرط اصلی افزایش قیمت اینترنت این بود که اپراتورها باید تا آخر خرداد 1403، سرعت اینترنت را حداقل تا 30 درصد افزایش دهند. همچنین اپراتورها مکلف شدند که شبکه پرسرعت 5G را به سرعت توسعه داده و در بخش‌های مختلف کشور فعال کنند.

طبق اطلاعات رسمی رگولاتوری ایران که در تارنمای «https://netsanjplus.ir/» می‌توانید مشاهده کنید، برآیند سرعت اینترنت در شبکه 4G، 3G و 5G از زمان افزایش قیمت بسته‌های اینترنت، برای اپراتور همراه اول 22.97 و برای ایرانسل 10.41 افزایش یافته است.

به نقل از مهر؛ حمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطاتی و فناوری اطلاعات رگولاتوری ایران ضمن اشاره به برخورد قاطع با عدم افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت با اپراتورها، بیان کرد: «وضعیت عملکرد اپراتورها دائماً درحال بررسی است و اگر به تعهداتشان عمل نکنند، با آنها قاطعانه برخورد می‌کنیم.»

هشدار جدی رگولاتوری ایران به اپراتورها

وی تصریح کرد:

«حسب وظایف و رسالت این سازمان به صورت هفتگی و مستمر جلسات کمیته تخصصی ارزیابی کیفیت اینترنت برگزار می‌شود. البته برخی از توسعه‌ها و اقدامات نیازمند تأمین تجهیزات از شرکت‌های خارجی است. بنا بر رصد مستمر سرعت اینترنت و همچنین گزارشات مراجع بین‌المللی، روند تغییرات سرعت دسترسی اینترنت تلفن همراه در ایران افزایشی است؛ اما تلاش بر این است که مطابق زمانبندی، اپراتورها با استفاده از تمامی منابع و ظرفیت‌های خود بتوانند تغییرات و توسعه‌های لازم در تمامی ابعاد و لایه‌های شبکه برای افزایش سرعت اینترنت را داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص هشدار رگولاتوری به اپراتورها چیست؟ آیا به نظر شما سرعت اینترنت افزایش می‌یابد؟ آیا امیدی پایان یافتن اختلالات اینترنتی دارید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر