coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ؛ [+ مزایا و شرایط استخدام]

حتماً می‌دانید که اگر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوید می‌توانید از مزایای مهم آن بهره‌مند شوید. حال بهتر است از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مطلع شوید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هم‌اکنون در حال انجام است و چیزی تا پایان مهلت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باقی نمانده است. با توجه به این نکته، حال این دانشگاه اطلاعیه‌ای درخصوص نحوه پدیرش دانشجو، چگونگی انتخاب رشته و مزایای تحصیل در این دانشگاه را اعلام کرده است. ما نیز اکنون برآن شدیم که علی‌رغم بازنشر اطلاعیه این دانشگاه، شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دیگر مزایا و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان آزاد و داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش را به سمع و نظر شما برسانیم. جزئیات بیشتر را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: امضای تفاهم نامه 12 میلیاردی شاتل و دانشگاه امیرکبیر با هدف توسعه هوش مصنوعی

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان در متن اطلاعیه خود اعلام کرد:

دانشگاه فرهنگیان با تبریک به متقاضیانی که این دانشگاه را برای تحصیل دوره کارشناسی انتخاب کرده و علاقه‌مند به شغل شریف معلمی هستند، چند نکته پیرامون نحوه انتخاب رشته، چگونگی پذیرش و همچنین مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را به اطلاع شرکت‌کنندگان در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم می‌رساند که جزئیات آن به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

انتخاب رشته و پذیرش

شیوه انتخاب و پذیرش در این دانشگاه طبق موارد زیر است:

  1. شرایط بومی استان و شهرستان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با توجه به دامنه پذیرش در هریک از کدهای محل انتخابی است. لذا داوطلبان همان استان یا شهرستان مجاز به انتخاب آن کد رشته محل‌ها هستند.
  2. در مرحله پس از انتخاب کد رشته محل، برای هر داوطلب که آن کد رشته محل را انتخاب کرده است براساس نمره که در مرحله اول براساس آزمون سراسری است و آزمون اختصاصی تربیت معلم است، به میزان 3 برابر ظرفیت تعیین شده، برای انجام مراحل ارزیابی شایستگی‌های معلمی به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد.
  3. مجموع امتیازات حاصل از آمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم، سوابق تحصیلی و ارزیابی شایستگی معلم شرط اصلی پذیرش در این دانشگاه است و پس از آن دانشجو به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شود.
شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دو دسته از داوطلبین انجام می‌شود. دسته اول ثبت‌نام از بین داوطلبین بدون سهمیه یا آزاد و دسته دوم از داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش است. برای ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان 6 نکته کلیدی زیر حائزاهمیت است:

  • داوطلب باید حداقل 24 سال سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان داشته باشد
  • معدل کل داوطلب نباید کمتر از 14 در دوره متوسطه دوم (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) باشد
  • مورد دوم برای کنکور فرهنگیان لغو شده است

3 مورد بالا شرایط ثبت‌نام برای داوطلبان آزاد و 3 مورد زیر ویژه داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش است:

  • داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پروش در زمان ثبت‌نام
  • عدم اشتغال به تحصیل در هریک از دوره‌های کاردانی و بالاتر در زمان ثبت‌نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل
  • دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت الزامی است.

نکته مهم: با توجه به اینکه کلیه لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، برای استخدام رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است، سایر داوطلبان اعم از معلمان حق‌التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی در هریک از رشته های تحصیلی مزبور، قبولی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی خواهد شد.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

در اطلاعیه جدید دانشگاه فرهنگیان در خصوص پذیرش دانشجو، مواردی در باب اعلام نتیجه نهایی و فرصت تصمیم‌گیری اشاره شده که شامل دو بند به شرح زیر است:

  1. اعلام نتیجه نهایی قبولی در دانشگاه فرهنگیان پیش از انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری است و با هماهنگی‌های انجام شده، به پذیرفته‌شدگان پس از اعلام نتایج چند روز مهلت داده می‌شود تا تصمیم خود درخصوص ثبت‌نام نهایی و یا انصراف از آن را اعلام کنند.
  2. در صورت عدم تمایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان می‌بایست تا پیش از صدور کارنامه انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان ارائه دهند. آموزش و پرورش مشخصات این افراد را به صورت تجمیعی به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور ارسال می‌کند و اجازه انتخاب رشته در کنکور سراسری به این افراد داده می‌شود.

تذکر: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مانعی برای انتخاب رشته در آزمون سراسری نیست.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

مزیت های تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

همانگونه که بالا هم اشاره کردیم، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان مزیت‌هایی دارد که بسیاری از داوطلبین را برای شرکت در آن ترغیب می‌کند. این مزیت‌ها در حال کلی 5 مورد به شرح زیر است:

  1. دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه و حین تحصیل حقوق دریافت می‌کنند
  2. داشنجویان از ابتدای تحصیل استخدام رسمی – آزمایشی شده و پس از اتمام تحصیل به صورت رسمی – قطعی استخدام می‌شوند
  3. عضویت در صندوق فرهنگیان و بهره‌مندی از بیمه خدمات درمانی
  4. 4 سال تحصلیل به سوابق استخدامی دانشجو افزوده می‌شود
  5. در صورت انجام تعهدات خدمت علمی در دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان پس را انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص شیوه پذیرش و مزایای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر