coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان [خرداد 1403]

بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان برای استفاده روزمره و اجرای برنامه‌های رایج مناسب هستند. اگر نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، این راهنمای خرید تکراتو به شما کمک می‌کند.

شیائومی شهرت خود را مدیون تولید گوشی‌هایی است که نسبت به مشخصات‌شان، قیمت مناسبی دارند. این کمپانی در بازه قیمتی 9 میلیون تومان هم مدل‌های خوبی دارد که برخی از آنها جزء بهترین گوشی های پایین رده 2024 هستند. هرچند که این مدل‌ها نمی‌توانند در حد و اندازه‌های بهترین گوشی های میان رده 2024 ظاهر شوند، اما نسبت به قیمت‌شان، کارایی مناسبی را ارائه می‌کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان

پیش از این در مقاله های قبلی به معرفی بهترین گوشی تا 9 میلیون، بهترین گوشی های سامسونگ تا 9 میلیون و بهترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون پرداختیم؛ اما اگر بودجه 9 میلیونی را برای خرید گوشی شیائومی در نظر گرفته‌اید، این راهنمای خرید برای شماست.

پوکو M5s

گوشی زیر 9 میلیون شیائومی

  • نمایشگر: 6.43 اینچ AMOLED، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G95 (12 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 64، 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 64 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 33 وات

پوکو M5s علیرغم قدیمی‌ بودنش، در لیست راهنمای خرید گوشی های شیائومی 9 میلیونی ما قرار می‌گیرد؛ اما چرا؟ این گوشی در زمان عرضه، نسبت به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش، مشخصات رده‌بالاتری داشت و در مدت کوتاهی، به یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی تبدیل شد.

این گوشی 9 میلیونی شیائومی که در لیست بهترین گوشی های پوکو 2024 هم قرار دارد، کاملا شبیه به ردمی نوت 10 طراحی شده و ظاهر جدیدی ندارد. جنس بدنه‌ی پوکو M5s پلاستیکی است و پنل پشتی آن، لک اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ اما این موضوع برای اکثر کاربرانی که از قاب محافظ استفاده می‌کنند، اهمیت چندانی ندارد. گوشی M5s از گواهی IP53 نیز برخوردار شده و دربرابر نفوذ گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

از جمله ویژگی‌هایی که پوکو M5s را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان قرار داده، نمایشگر AMOLED است که کیفیت و روشنایی بالایی دارد. علاوه‌براین، حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم نسبتا باریک هستند. نرخ نوسازی این نمایشگر 60 هرتز است؛ اما این به معنای بد یا ضعیف بودن عملکرد این گوشی 9 میلیونی شیائومی نیست.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعت پوکو M5s شارژدهی مناسبی دارد و در صورت استفاده متوسط، بیش از یک روز برای شما کار می‌کند؛ اما اگر پرمصرف هستید، احتمالا در انتهای روز کمی شارژ باقی می‌ماند. توان شارژ 33 وات هم به حدود 1 ساعت و 24 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری را کاملا شارژ کند.

پردازنده مدیاتک Heli G95 از جدیدترین تراشه‌های بازار نیست؛ اما عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. به‌لطف این تراشه و سیستم پردازشی پوکو M5s می‌توانید بازی‌های سبک را خیلی راحت روی گوشی نصب و اجرا کنید.

از دیگر مشخصات پوکو M5s که آن را به یکی از بهترین گوشی های 9 میلیونی شیائومی تبدیل کرده، تنظیمات دوربین خوب در این بازه قیمتی است. با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این اسمارت فون می‌توان عکس‌های خوبی را در شرایط نوری مساعد ثبت کرد. البته، کیفیت عکس‌ها می‌توانست بهتر از این باشد؛ با این‌حال، کار شما را راه می‌اندازد و در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار بیشتری داشت. کیفیت دوربین اولترا واید به‌اندازه‌ی دوربین اصلی نیست؛ اما باز هم قابل قبول است. این گوشی ارزان قیمت شیائومی از ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند که در کلاس گوشی های ارزان قیمت، کمتر دیده می‌شود.

در آخر باید اشاره کنیم که پوکو M5s در کانفیگ‌های 64/4، 128/4، 128/6 و 256/8 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما قیمت نسخه رم 8 گیگابایتی بیشتر از 9 میلیون است.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی پوکو M5s بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون

پوکو M5

  • نمایشگر: 6.58 اینچ IPS LCD، رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G99 (6 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، توان شارژ 18 وات

Poco M5 از بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان است که به‌عنوان یک گوشی گیمینگ برای بازی‌های سبک نیز کاربرد دارد. وجود پردازنده MediaTek Helio G99، امکان اجرای بازی‌های سبک تا متوسط را برای کاربران فراهم می‌کند. عملکرد گرافیکی پوکو M5 محدود است و نمی‌توان انتظار داشت که بازی‌ها را با تنظیمات بالا اجرا کند. نکته‌ی دیگری که باید بدانید این است که پوکو M5 در زمان استفاده‌ طولانی‌مدت برای بازی کمی گرم می‌شود و ممکن است بر عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد.

این گوشی در حد 9 میلیون شیائومی مجهز به صفحه نمایش بزرگ 6.58 اینچی IPS LCD است که به‌لطف نرخ نوسازی 90 هرتز، عملکرد سریع و روانی دارد. حداکثر روشنایی 500 نیت آن خیلی زیاد نیست؛ با این‌ حال، در این رنج قیمتی قابل قبول است و کار شما را راه می‌اندازد.

باتری یکی از مزیت‌های پوکو M5 است که باعث شده نامش در لیست راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان قرار بگیرد. باتری این اسمارت فون در استفاده معمولی می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، ماندگاری شارژ به حدود یک روز و نیم هم می‌رسد. این باتری با توان 18 وات، برای فول شارژ شدن به بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد.

این گوشی 9 میلیونی شیائومی از تنظیمات دوربین معمولی، شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل استفاده کرده است. اگر به قابلیت‌های دوربین اهمیت می‌دهید، پوکو M5s را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر پوکو M5 را انتخاب کرده‌اید، بهتر است انتظار زیادی از دوربین آن نداشته باشید.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی پوکو M5 بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

پوکو C65

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.74 اینچ IPS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 0.08 مگاپیکسل (لنز کمکی) / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 18 وات

موبایل دیگری که در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان قرار می‌گیرد، پوکو C65 است. در ساخت این گوشی 9 میلیونی شیائومی از تراشه مدیاتک Helio G85 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده شده است که مجموع این سیستم سخت‌افزاری، برای اجرای بازی‌های سبک و متوسط عملکرد خوبی دارد.

در تست‌های انجام شده، پوکو C65 در بازی‌های سبک و متوسط ​​مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile با تنظیمات گرافیکی پایین، عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد؛ اما در بازی‌های سنگین‌تر مانند Genshin Impact، افت فریم و کندی مشاهده می‌شود.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت این اسمارت فون دوام خوبی دارد و در صورت استفاده متوسط، به‌طور میانگین تا 25 ساعت و 42 دقیقه دوام می‌آورد. از دیگر مشخصات پوکو C65 باید به نمایشگر IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز اشاره کرد که سرعت قابل قبولی دارد. این نمایشگر با گوریلا گلس محافظت می‌شود که یک ویژگی خوب به حساب می‌آید.

ویژگی دیگری که پوکو سی 65 را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون تومان تبدیل کرده، عملکرد عکاسی خوب در روشنایی روز است. اگر نور محیطی مناسب باشد، دوربین این گوشی شیائومی 9 میلیون تومانی می‌تواند عکس‌هایی با وضوح و جزئیات خوب بگیرد؛ اما مثل بسیاری از گوشی های ارزان قیمت بازار، بهتر است از عملکرد آن در نور کم و شب، انتظاری نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 12 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون

ردمی 12

گوشی زیر 9 میلیون شیائومی

  • نمایشگر: 6.79 اینچ IPS LCD، رزولوشن 2460×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G88 (12 نانومتر)
  • رم: 2، 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 18 وات

آخرین مدلی که در راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان به شما معرفی می‌کنیم، ردمی 12 است که نسبت به قیمتش، ویژگی‌های خوبی دارد. این گوشی زیر 9 میلیون شیائومی از طراحی ظاهری خوبی برخورار شده و از نظر ظاهری می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. نکته مهم‌تر این است که گواهی IP53 دارد و در برابر پاشش آب مقاومت می‌کند.

عملکرد نمایشگر 6.79 اینچ IPS LCD با روشنایی 550 نیت نیز در این بازه قیمتی بسیار خوب ارزیابی شده؛ اما شاید مهم‌ترین دلیلی که نام ردمی 12 را در لیست بهترین گوشی های 9 میلیونی شیائومی قرار داده، عملکرد دوربین واید (اصلی) و اولترا واید خوب است. این دوربین‌ها در روشنایی روز و زمانی که نور محیطی مناسب باشد، عکس‌های زیبا با رنگ‌های خوبی ثبت می‌کنند. درواقع، ردمی 12 برخلاف بسیاری از گوشی های ارزان قیمت،‌ لنز اولترا واید قابل قبولی در این بازه قیمتی دارد.

ماندگاری شارژ ردمی 12 به‌اندازه‌ی سایر گوشی‌های این فهرست نیست؛ بنابراین اگر دوام باتری را در اولویت قرار می‌دهید، مدل‌های دیگری مثل پوکو سی 65 و پوکو M5 را در نظر بگیرید. این گوشی شیائومی زیر 9 میلیونی در صورت استفاده معمولی می‌تواند به‌طور میانگین تا 22 ساعت روشن بماند و با حداکثر توان 18 وات در مدت 2 ساعت و 7 دقیقه فول شارژ می‌شود.

عملکرد پردازشی را نمی‌توان جزء نقاط قوت این موبایل هوشمند برشمرد. شیائومی در ردمی 12 از تراشه مدیاتک Helio G88 با حداکثر کلاک 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی mali-G52 MC2 استفاده کرده که برای کارهای روزانه و استفاده از اپلیکیشن‌های معمولی مناسب است؛ اما برای بازی کردن بهتر است خیلی روی آن حساب نکنید.

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 9 میلیون شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

پوکو M5s با دوربین اصلی 64 مگاپیکسل واید، 8 مگاپیکسل اولترا واید، ماکرو 2 مگاپیکسل، تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و سلفی 13 مگاپیکسل، بهترین گوشی تا 9 میلیون شیائومی از نظر دوربین به حساب می‌آید. با دوربین این گوشی می‌توانید ویدیوهای 4K هم ضبط کنید. به غیر از این گوشی، ردمی 12 را پیشنهاد می‌کنیم که عملکرد خوبی در روشنایی روز دارد.

بهترین گوشی 9 میلیونی شیائومی از نظر باتری کدام است؟

پوکو C65 با میانگین شارژدهی 25 ساعت و 42 دقیقه، بهترین گوشی تا 9 میلیون شیائومی از نظر باتری به حساب می‌آید. به غیر از این گوشی، پوکو M5 با ماندگاری 24 ساعت و 58 دقیقه را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر به سرعت شارژ اهمیت می‌دهید، پوکو M5s با زمان شارژ 1 ساعت و 24 دقیقه، بیشترین سرعت شارژ را دارد. بعد از آن، پوکو سی 65 با 2 ساعت و 9 دقیقه در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما جای کدام گوشی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار موبایل را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    یک ایرادی که داره اینه که موقع موسیقی گوش دادن و فیلم دیدن گوشی میلرزه

    پاسخ

    بنظرم چند میلیون دیگ‌جور کنین نوت ۱۱ پرو فایو جی بگیرین
    یا پلاس
    واقعا عالیه
    کیفیت خوب قیمت خوب
    سخت افزار خوب

    پاسخ

    خب یه چیزی
    الان دقیقا پوکو ام ۵ اس با ردمی نوت ۱۰ اس یکین که
    فقط این یکی رابط پوکو رو داره اون یکی ردمی
    هیچ فرقی که باهم ندارن

    پاسخ

    الان ۵ روزه ردمی نوت ۱۱ دارم تا الان هم مشکلی نداشته. برای هرکاری هم مناسبه. بازی کالاف و گنشین رو بدون لگ ولی روی گرافیک نسبتا پایین بالا میاره که برای من گرافیکش زیاد مهم نیس. برای کارهای روزمره و برنامه نویسی هم فوق العادس. خوشدست و سبک، صفحه نمایش هم که عالی، شارژ سریع ۳۳ واتی، miui 13. توی یک ساعت باتریش پر میشه و به مدت ۲ روز میتونین استفاده کنین. نسبت به قیمتش که واقعا فوق العادس و توی این رنج قیمت از این بهتر پیدا نمیکنید.🤌🦦 البته که بقیه گوشی هایی که نام برده شده هم خوبه…

    پاسخ

    یک سال و نیمه دارم از poco x3 pro استفاده میکنم.خیلی راضیم.از همه نظر عالیه.اسنپدراگون 860 هم که دیگه تو میانرده ها رقیبی نداره.

    پاسخ

    بله منم همین گوشی پوکو ایکس تری پرو با رم ۲۵۶ پارسال گرفتم ،بدون باگ و لگ وسرعتش هم نسبتا خوبه ،برا بازی اصلا کم نمیاره ،برخلاف ادعای عده ای ،این گوشی اصلا داغ نمیکنه ،فست شارژ ۳۳ واته ،باتریش هم یک روز کامل دوام میاره ،از لحاظ دوربینم ،دوربین اصلیش درسته که ۴۸هستش اما با توجه به قدرت پردازنده عکسای خروجی مطاوبی داره ،فیلمبرداری فورکا و سلفی با کیفیت ،تنها دو تا عیب رو میشه تو این گوشی پیدا کرد ،یکی وزن بالاش و دیگری صفحه که کاش امولد بود ،در کل بنظرم توی میانرده ها کم نظیره

    پاسخ

    ۱۱ لایت ان ای ۵جی گزینه‌ی خیلی خوبیه.

    پاسخ