;
coinex

بررسی پوکو M5s ؛ موشکافی سیستم، مشخصات، عملکرد، دوربین و باتری

اخیراً گوشی‌های پوکو طرفداران زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌اند. در این نوشتار قصد داریم به بررسی پوکو M5s بپردازیم.

افراد بسیار زیادی قصد خرید گوشی‌های پوکو را دارند و یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند، تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت است. این گوشی‌های اقتصادی تمام قابلیت‌های لازم برای کارهای روزمره را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کاملاً منطقی از آن‌ها بهره‌مند شوید.

بعد از این‌که کمتر از یک ماه از معرفی گوشی Poco M4 5G گذشت، شیائومی تصمیم گرفت که اسمارت فون‌های جدیدتر Poco M5 و Poco M5s را نیز معرفی کند. این گوشی‌ها در ماه سپتامبر 2021 معرفی و سپس در اختیار کاربران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو M5s

مهم‌ترین موضوعی که درباره گوشی پوکو M5s باید بدانید، این است که شما با یک گوشی میان‌رده و کاملاً اقتصادی شیائومی روبرو هستید. این بدان معنی است که نباید از آن انتظار فوق‌العاده زیادی داشته باشید و همه چیز در سطح میان‌رده ادامه پیدا می‌کند.

بررسی پوکو M5s

به‌طورکلی، خرید این گوشی هوشمند برای کسانی مناسب است که استفاده‌های خیلی سنگین از گوشی ندارند و می‌خواهند با پرداخت هزینه منطقی، از گوشی پوکو M5s برای کارهای روزمره و معمولی استفاده کنند. ما در این مقاله از تکراتو، گوشی پوکو M5s را از نظر طراحی و ساختار، نمایشگر، دوربین، باتری و عملکرد مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدانیم که آیا خرید این گوشی برای شما مناسب است یا خیر.

بررسی مشخصات پوکو M5s از نظر طراحی و ساختار

هنگامی که به طراحی ظاهری گوشی پوکو نگاه می‌کنید، شاید به نظر شما ظاهر آن بسیار آشنا باشد. به حدس خود اعتماد کنید و مطمئن باشید که طراحی این گوشی از یک گوشی دیگر کپی‌برداری شده است. گوشی پوکو M5s از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشی ردمی نوت 10 شیائومی دارد.

چهار دوربین در پنل پشتی این گوشی دیده می‌شوند که دوربین اصلی آن با اندازه نسبتاً بزرگ‌تر در بالا و سه دوربین دیگر با اندازه کوچک‌تری در پایین آن قرار گرفته‌اند و همه این دوربین‌ها در یک ماژول نسبتاً بزرگ مربعی با رنگ مشکی تعبیه شده‌اند که کمی هم بیرون‌زدگی دارد.

با بررسی پوکو M5s متوجه می‌شویم که یک فلش LED هم به صورت بیضی‌شکل در کنار دوربین اصلی دیده می‌شود و لوگوی پوکو هم در کنار لنزها و در همان ماژول مشکی رنگ حکاکی شده است. دوربین سلفی این اسمارت فون هم در بالا و وسط نمایشگر به صورت پانچ هول دیده می‌شود.

بررسی پوکو M5s

همان طور که انتظار می‌رود، این گوشی از پلاستیک براق ساخته شده است و هنگام استفاده کردن، تا حد زیادی جای اثر انگشت روی آن می‌ماند. نکته جذابی که درباره طراحی این گوشی مشاهده می‌کنیم، این است که پنل پشتی آن طیف رنگی جذابی دارد که با تکان دادن گوشی متوجه آن می‌شوید.

یکی از موضوعات مهمی که باعث خوش‌دست شدن گوشی پوکو M5s می‌شود، این است که لبه‌های قاب پشتی کاملاً خمیده هستند. علاوه بر پنل پلاستیکی، فریم این گوشی هم کاملاً پلاستیکی است و در لبه سمت راست می‌توانید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور را مشاهده کنید. یک حسگر اثر انگشت هم روی این دکمه پاور تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را باز کنید. این حسگر عملکرد قابل‌قبولی دارد و نباید از آن انتظار سرعت بسیار بالایی داشته باشید.

لبه پایینی گوشی محل قرارگیری درگاه تایپ سی، جک 3.5 میلی‌متری صدا، اسپیکر و میکروفون است. خشاب سیم‌کارت به همراه درگاه حافظه هم در لبه سمت چپ گوشی تعبیه شده است که از دو سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند. بررسی پوکو M5s نشان می‌دهد که این موضوع را می‌توان یک نکته مثبت درباره پوکو M5s در نظر گرفت.

درحالی‌که بسیاری از گوشی‌ها دارای سیم‌کارت هیبریدی هستند و شما ناچار هستید بین دو سیم‌کارته بودن و گذاشتن کارت حافظه یکی را انتخاب کنید، این گوشی این امکان را می‌دهد که علاوه بر استفاده از دو سیم‌کارت، از درگاه حافظه هم استفاده کنید.

بررسی پوکو M5s

در لبه بالایی این گوشی هم می‌توانیم میکروفون دوم به همراه اسپیکر دوم را در کنار حسگر مادون قرمز مشاهده کنیم که این حسگر باعث می‌شود بتوانیم از گوشی پوکو M5s به‌عنوان ریموت هم استفاده کنیم. پس اگر جایی بودید که به کنترل اسپیلت یا سایر وسایل برقی دسترسی نداشتید، به‌راحتی می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

این گوشی با ابعاد 160.5×74.5×8.3 میلی‌متر، یک گوشی کاملاً خوش‌دست است که به‌راحتی در یک دست جا می‌شود. وزن آن هم تنها 178.8 گرم است که حتی هنگام استفاده طولانی هم اصلاً دست شما خسته نخواهد شد. شما می‌توانید این اسمارت فون را در رنگ‌های آبی، خاکستری و زرد خریداری کنید.

در نهایت، آخرین موضوعی که درباره طراحی گوشی باید بدانید، این است که نمایشگر آن حاشیه بسیار کمی دارد که می‌تواند باعث افزایش جذابیت آن شود و نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی افزایش پیدا کند. اگرچه حاشیه نمایشگر در پایین گوشی کمی افزایش پیدا می‌کند، اما اصلاً احساس بدی به شما دست نخواهد داد. به دلیل داشتن گواهی IP53، تا حدودی خیال شما از بابت مقامت آن راحت‌تر می‌شود.

بررسی پوکو M5s از نظر طراحی و ساخت پوکو M5s
ابعاد 160.5×74.5×8.3 میلی‌متر
وزن 178.8 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی پلاستیکی، پنل پشتی پلاستیکی و فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP53 مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ بندی خاکستری، آبی و زرد

بررسی مشخصات فنی POCO M5s از نظر نمایشگر

یک نمایشگر 6.43 اینچی از نوع AMOLED در گوشی پوکو M5s تعبیه شده است که کیفیت خیلی خوبی دارد و در این بازه قیمتی، می‌توانید به آن اطمینان کنید. البته توجه داشته باشید که برخلاف سایر گوشی‌های هم‌رده این اسمارت فون، نرخ نوسازی آن تنها 60 هرتز است که انتظار می‌رفت تا 90 یا حتی 120 هرتز هم باشد.

بررسی پوکو M5s

بااین‌حال، پایین بودن نرخ نوسازی به معنی کیفیت پایین گوشی پوکو M5s نیست و همچنان می‌توانید مطمئن باشید که با یک نمایشگر باکیفیت طرف هستید که حاشیه بسیار کمی هم دارد و این موضوع می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند. علاوه بر دوربین سلفی که در پانچ هول بالای نمایشگر دیده می‌شود، اسپیکر مکالمه هم در همان بالا قرار دارد.

رزولوشن تصاویر در نمایشگر این گوشی به‌اندازه 1080 در 2400 پیکسل است که با تراکم پیکسلی 409 پیکسل در اینچ، تمام جزئیات را به شما نشان می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توانید از این گوشی برای تماشای فیلم و سریال یا بازی‌های ویدیویی با کیفیت خیلی خوبی استفاده کنید. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 83.5 است.

با بررسی پوکو M5s متوجه می‌شویم که این اسمارت فون روشنایی خیلی خوبی دارد و به همین علت هم می‌توانید از آن در فضای باز و نور زیاد به‌راحتی استفاده کنید. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی در حالت معمولی به‌اندازه 450 نیت، در حالت HBM به‌اندازه 700 نیت و در حالت حداکثری هم به‌اندازه 1100 نیت است.

به‌طورکلی، متوجه می‌شویم که شیائومی هیچ خلاقیت منحصربه‌فردی در نمایشگر گوشی پوکو M5s انجام نداده است. حتی می‌توان گفت که این برند همان گوشی ردمی نوت 10 را با لوگوی POCO مجدداً تولید و وارد بازار کرده است. گوشی پوکو M5s هم مانند سایر اسمارت فون‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده، کیفیت نسبتاً خوبی دارد.

بررسی پوکو M5s

صفحه‌نمایش این اسمارت فون با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و مقاومت متوسطی دارد. بااین‌حال، برای افزایش مقاومت آن پیشنهاد می‌کنیم که حتما از گلس استفاده کنید. اگرچه نمایشگر این گوشی کیفیت و روشنایی خیلی خوبی دارد، اما شاید نرخ نوسازی 60 هرتزی آن نسبت به نرخ نوسازی 90 هرتزی سایر گوشی‌های میان‌رده، کمی شما را اذیت کند.

بررسی مشخصات پوکو M5s از لحاظ نمایشگر پوکو M5s
نوع نمایشگر AMOLED، نرخ نوسازی 60 هرتز، روشنایی 450 نیت در حالت معمولی، 700 نیت در حالت HBM و 1100 نیت در حالت حداکثری
سایز 6.43 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.5 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 409 ppi
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو M5s از نظر دوربین

همان طور که در بخش طراحی هم توضیح دادیم، گوشی پوکو M5s دارای چهار دوربین است که دوربین اصلی آن در بالا دیده می‌شود. این دوربین اصلی دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 است. این لنز واید 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عملکرد این دوربین برای یک گوشی میان‌رده اقتصادی کاملاً خوب است و در شرایط نوری معمولی یا مناسب، می‌توانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

لنز اولترا واید این گوشی هم دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 است که با پوشش 118 درجه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه این لنز نسبت به دوربین اصلی کمی افت کیفیت دارد، اما برای ثبت لحظات روزانه و خاطرات زیبای شما می‌تواند کاملاً کار شما را راه بیندازد.

بررسی پوکو M5s
بررسی پوکو M5s

دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق تصویر هم از دیگر اعضای خانواده دوربین گوشی پوکو M5s محسوب می‌شوند که با سنسور 2 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شوند. البته باید بدانید که این دوربین‌ها بیشتر جنبه فانتزی دارند و نباید خیلی روی آن‌ها حساب کنید. بااین‌حال اگر زمان بیشتری برای عکاسی بگذارید، با استفاده از دوربین ماکرو می‌توانید عکس‌های قابل‌قبولی بگیرید که این موضوع تا حدودی خیال شما را راحت می‌کند.

در بررسی پوکو M5s مشاهده می‌کنیم که با استفاده از این گوشی می‌توان ویدیوهای 4K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ذخیره کرد که این ویژگی را می‌توان یک مزیت برای گوشی پوکو M5s در نظر گرفت. علاوه بر این، شما می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30، 60 و 120 فریم در ثانیه و ویدیوهای 720 پیکسل را با سرعت 960 فریم در ثانیه ذخیره نمایید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از لرزشگیر دیجیتال هنگام ضبط ویدیو، فقط می‌توانید به سراغ کیفیت 1080 پیکسل بروید.

یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در بالای نمایشگر گوشی پوکو M5s دیده می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی از خود بگیرید. با استفاده از این لنز واید با دیافراگم 2.4، شما می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید. دوربین سلفی این گوشی هم نسبت به هزینه پرداختی شما کاملاً مناسب است و می‌تواند برای استفاده روزمره انتخاب خوبی باشد.

بررسی پوکو M5s

بررسی مشخصات فنی POCO  M5s از لحاظ دوربین پوکو M5s
تنظیمات دوربین
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1.97/1 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 118 درجه، 4.0/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR
ویدیو ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 120 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل، لنز واید، 3.06/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5
قابلیت‌ها
ویدیو ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

بررسی پوکو M5s از نظر باتری

گوشی پوکو M5s دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که عملکرد شارژدهی نسبتاً خوبی دارد. اگر به صورت معمولی از این گوشی استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تا یک روز شارژ را در خود نگه می‌دارد و نیازی به شارژ مجدد آن نخواهید داشت. حتی ممکن است این زمان افزایش پیدا کند و از یک روز هم بیشتر شود.

بررسی پوکو M5s

این اسمارت فون از قابلیت شارژ سریع 33 وات نیز پشتیبانی می‌کند و طبق ادعای شرکت شیائومی، گوشی پوکو M5s می‌تواند در مدت‌زمان 30 دقیقه به‌اندازه 64 درصد شارژ شود. اما در عمل، برای رساندن شارژ گوشی به 100 درصد، نیاز به زمانی نزدیک به 75 دقیقه دارید. باتری این گوشی هم مانند سایر قابلیت‌های آن، کاملاً معمولی است و می‌تواند گزینه مناسبی برای کارهای عادی و روزمره باشد.

بررسی مشخصات پوکو M5s از لحاظ باتری پوکو M5s
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 33 وات، 64 درصد در 30 دقیقه (به گفته کمپانی)

بررسی مشخصات فنی POCO M5s از نظر عملکرد

گوشی پوکو M5s دارای یک تراشه مدیاتم هلیو G95 است. این تراشه 12 نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند بازی‌های ویدیویی سبک را به راحتی اجرا کند ولی برای کارهای سنگین و بازی‌های پیچیده مناسب نیست.

در بررسی پوکو M5s مشاهده می‌کنیم که پردازنده مرکزی این اسمارت فون هشت هسته‌ای است و شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. Mali-G76 MC4 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند را بر عهده دارد و عملکرد نسبتاً خوبی از خود ارائه می‌دهد.

بررسی پوکو M5s

شما می‌توانید گوشی پوکو M5s را در نسخه‌های رم و حافظه متعددی خریداری کنید. این گوشی با نسخه‌های رم 4 و 6 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت روانه بازار می‌شود. همان طور که می‌دانید، رم 6 گیگابایتی عملکرد خیلی بهتری دارد و می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای بازی‌های ویدیویی باشد. البته توجه داشته باشید که قیمت رم و حافظه بالاتر، قطعاً بیشتر از نسخه استاندارد آن است.

همان طور که در ابتدا هم شرح دادیم، گوشی پوکو M5s از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل هم اگر فضای داخلی گوشی پوکو M5s برای شما کافی نبود، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کرده و فضای ذخیره گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید. نوع حافظه داخلی گوشی پوکو M5s هم از نوع UFS 2.2 است که عملکرد خیلی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای اطلاع از نرم‌افزار این گوشی هم باید بدانید که این اسمارت فون با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار می‌شود. این رابط کاربری که تنها برای پوکو سفارشی‌سازی شده است، عملکرد قابل‌قبولی دارد.

بااین‌حال، بررسی پوکو M5s نشان می‌دهد که نوعی ناهماهنگی در رابط کاربری و سخت‌افزای این گوشی وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که هنگام استفاده از آن، کمی با لگ و باگ مواجه شوید. البته ازآنجاکه این اسمارت فون مدت زیادی نیست که در بازار معرفی شده است، می‌توانیم امید داشته باشید که پوکو در آپدیت‌های جدید، این مشکل را برآورده سازد.

بررسی مشخصات پوکو M5s پوکو M5s
سیستم عامل
  • اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه مدیاتک هلیو G95 (12 نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • 2 هسته‌ 2.05 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
GPU Mali-G76 MC4
درگاه حافظه دارد
حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.2

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات پوکو M5s از نظر کیفیت صدا

گوشی پوکو M5s کیفیت صدای نسبتاً خوبی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که موسیقی و انواع پادکست‌ها را با کیفیت نسبتاً خوبی گوش کنید. این گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز شده است و می‌توانید صدا را از اسپیکرهای تعبیه شده در پایین و بالای گوشی بشنوید.

بررسی پوکو M5s
بررسی پوکو M5s

یکی از قابلیت‌های مثبتی که در بررسی مشخصات فنی POCO M5s شاهد آن بودیم، این است که این گوشی از قابلیت درگاه جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از هندزفری هم به موسیقی و پادکست گوش کنید.

بررسی پوکو M5s پوکو M5s
اسپیکر اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد

بررسی مشخصات فنی POCO M5s از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

گوشی پوکو M5s از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی نمی‌کند و با وای‌فای نسخه Wi-Fi 5 در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی دارای بلوتوث نسخه 5.0 بوده و از قابلیت مسیریابی و GPS هم پشتیبانی می‌کند. این اسمارت فون دارای USB Type-C 2.0 است که از قابلیت OTG نیز پشتیبانی نمی‌کند.

همان طور که در بخش طراحی هم اشاره کردیم، یک حسگر اثر انگشت در لبه سمت راستی این گوشی دیده می‌شود که عملکرد متوسطی دارد و با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را به‌راحتی باز کنید. از دیگر قابلیت‌های این اسمارت فون، می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما اشاره کرد.

بررسی مشخصات پوکو M5s پوکو M5s
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE
سنسورها اسکنر اثرانگشت در لبه سمت راست گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.0 و پشتیبانی از A2DP

از نوع کم مصرف یا LE

GPS بله، با A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
USB USB Type-C 2.0
اینفرارد دارد

قیمت پوکو M5s و تاریخ عرضه

در ابتدا هم گفتیم که گوشی پوکو M5s در سپتامبر 2021 معرفی و وارد بازار شد. این اسمارت فون در تاریخ 5 سپتامبر 2021 معرفی و فردای آن، یعنی 6 سپتامبر در اختیار کاربران قرار گرفت. قیمت پوکو M5s در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون تومان بوده که بررسی پوکو M5s نشان می‌دهد که به‌عنوان یک گوشی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، گزینه مناسبی است.

قیمت پوکو M5s پوکو M5s
تاریخ معرفی 5 سپتامبر 2021
تاریخ عرضه 6 سپتامبر 2021
قیمت جهانی حدود 6 میلیون تومان

حرف آخر

گوشی پوکو M5s یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌‌صرفه این برند است که با قیمتی مناسب در دسترس افراد قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند کاملاً معمولی است و بر اساس هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، نباید از آن انتظار چیز زیادی داشته باشید. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی پوکو M5s پرداختیم و متوجه شدیم که این گوشی برای استفاده روزمره و معمولی، برای کسانی که استفاده سنگین از گوشی ندارند، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی پوکو M5s ارزش خرید دارد؟

این گوشی ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به مواردی مانند نمایشگر با روشنایی بالا، طراحی خوب، دوربین باکیفیت و عملکرد شارژدهی خوب اشاره کرد. بااین‌حال، نقاط ضعفی هم در آن دیده می‌شوند که شاید شما را برای خرید پشیمان کنند. برای مثال، نرخ نوسازی نمایشگر آن تنها 60 هرتز است که بهتر بود پوکو حداقل از نوخ نوسازی 90 هرتزی استفاده کند. به‌طورکلی، این گوشی برای افرادی که آن را فقط برای کارهای روزمره و معمولی می‌خواهند، گزینه خوبی است.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر