coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

قدرت‌نمایی AMD در دنیای هوش مصنوعی با معرفی چیپ‌های Ryzen AI 300

شرکت AMD اخیراً چیپ‌های Ryzen AI 300 خود را معرفی کرده است که در عملکرد هوش مصنوعی از چیپ‌های Snapdragon X Elite شرکت Qualcomm پیشی می‌گیرند.مایکروسافت با نسل اول کامپیوترهای “Copilot+” به کوالکوم اعتماد کرده بود، اما اکنون AMD با سری Ryzen AI 300 وارد رقابت شده است. این چیپ‌ها قدرت پردازش هوش مصنوعی بیشتری نسبت به Snapdragon X Elite دارند.

در حالی که چیپ Snapdragon X Elite با پردازنده عصبی (NPU) خود می‌تواند 45 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) را انجام دهد، AMD اعلام کرده که چیپ‌های جدید Ryzen AI 300 قادر به انجام 50 تریلیون عملیات در ثانیه هستند.


بیشتر بخوانید:


معرفی چیپ‌های Ryzen AI 300 از AMD : عملکرد بی‌نظیر در برابر Snapdragon X Elite

این چیپ‌های جدید اولین محصولات از معماری “Zen 5” AMD هستند که تمرکز اصلی آنها بر روی لپ‌تاپ‌ها است. در دستگاه‌های دیگر، این چیپ‌ها به عنوان سری Ryzen 9000 شناخته می‌شوند. AMD توضیح داده است:

عملکرد تراشه‌های جدید مبتنی بر معماری AMD XDNA 2 بوده که می‌تواند تا 50 تریلیون پردازش هوش مصنوعی را در ثانیه (سه برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل دوم Ryzen AI ) انجام دهد. این پردازنده‌ها با استفاده از معماری “Zen 5” تا ۱۲ هسته پردازشی با عملکرد بالا و ۲۴ رشته و ۵۰٪ حافظه کش L3 بیشتری نسبت به پردازنده‌های “Zen 4” برای لپ‌تاپ‌های نازک و سبک مجهز شده‌اند. با معماری پیشرفته هوش مصنوعی و عملکرد فوق‌العاده برای بازی‌های الیت و بهره‌وری، سری سوم Ryzen AI تجربه‌ای خصوصی، پاسخگو و هوشمند را برای کاربران لپ‌تاپ فراهم می‌کند.”

شرکت Asus نیز اعلام کرده که لپ‌تاپ Zenbook S 16 از چیپ‌های Ryzen AI استفاده خواهد کرد و یکی از اولین کامپیوترهای Copilot+ با پردازنده AMD خواهد بود که در ماه جولای عرضه می‌شود. پیش‌فروش این لپ‌تاپ‌ها با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار و با پردازنده Ryzen 9 AI 365 و ۲۴ گیگابایت رم آغاز شده است.

این چیپ‌های جدید همچنین به لپ‌تاپ‌های دیگر شرکت Asus (از جمله ROG)، HP، Lenovo و MSI نیز خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 9to5google

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر