coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ربات انسان‌نمای CyberOne شیائومی به فرایند تولید این شرکت می‌پیوندد

شیائومی در سال 2022 ربات انسان‌نمای CyberOne را رونمایی کرد. این ربات که به عنوان اولین ربات انسان‌نمای این شرکت معرفی شد، از محرک‌های با چگالی توان بالا برخوردار است. به این ترتیب CyberOne به مجموعه ربات‌های سری Cyber شیائومی که شامل CyberDog و CyberDog 2 می‌شود، می‌پیوندد.اخبار جدید حکایت از آن دارند که بخش رباتیک شیائومی در حال اجرایی کردن برنامه‌اش مبنی بر استفاده از ربات انسان‌نمای CyberOne در فرآیند تولیدات این کارخانه است. بر اساس اعلام این شرکت، هوش این ربات‌ها می‌تواند در سناریوهای خاصی از فرایند تولید مورد استفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:


برنامه شیائومی برای ربات انسان‌نمای CyberOne

شیائومی قصد دارد از طریق نوآوری‌های تکنولوژیکی و پیشرفت‌ها، یک پلتفرم منبع‌باز ایجاد کند. این بخش همچنان به توسعه فناوری ادامه می‌دهد و نسخه‌های پیشرفته‌تر و هوشمندتری از ربات را برای کمک به بخش‌های بیشتری از فرایند تولید شیائومی به کار خواهد گرفت. همچنین این شرکت برنامه دارد تا کاربرد این ربات‌ها را به صنایع مختلفی از جمله الکترونیک، ماشین‌آلات، هوش مصنوعی و خودرو گسترش دهد.

این پروژه قرار است به عنوان نخستین پروژه توسعه، تولید و نمایش کاربرد ربات انسان‌نما در پکن به مرحله اجرا درآید.

ربات انسان‌نمای CyberOne شیائومی به فرایند تولید این شرکت می‌پیوندد

توانایی‌های ربات انسان‌نمای CyberOne

ربات CyberOne به بازوها و پاهای پیشرفته‌ای مجهز شده است که می‌توانند روی دوپا به خوبی تعادل خود را حفظ کنند. همچنین ربات انسان‌نمای شیائومی می‌تواند گشتاور اوج خود را تا 300 نیوتن متر برساند.

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این ربات تشخیص احساسات انسانی و داشتن قابلیت‌های پیشرفته بینایی است. قابلیت بعدی ربات جدید شیائومی بازسازی سه‌بعدی مجازی از دنیای واقعی است که به کمک فناوری‌های پیشرفته‌ای که در آن تعبیه شده انجام می‌شود.

CyberOne دارای 177 سانتی‌متر قد و 52 کیلوگرم وزن است و بازوهای آن 168 سانتی‌متر باز می‌شود. این ربات از 21 درجه آزادی حرکت برخوردار است و می‌تواند با سرعت واکنش 0.5 میلی‌ثانیه برای هر درجه آزادی، حرکات انسانی را به طور کامل شبیه‌سازی کند. به لطف الگوریتم کنترل بایپدیال انسان‌نمای خود که به طور اختصاصی توسعه داده شده، وضعیت راه رفتن CyberOne طبیعی و پایدار برنامه‌ریزی شده است.

لی جون، بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل گروه شیائومی در این باره گفت: «با داشتن هوش مصنوعی در هسته و یک چارچوب کامل انسان‌نما به عنوان وسیله، این یک اکتشاف از امکانات اکوسیستم تکنولوژیکی آینده شیائومی و یک پیشرفت جدید برای شرکت است.»

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر