coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مینگ چی کو : ویژگی‌های هوش مصنوعی هنگام راه‌اندازی به iOS 18 اضافه نمی‌شود

درست چند ساعت مانده به رویداد مهم اپل مینگ چی کو مشاور معروف و پرسابقه اطلاعات جدیدی از دیگر پیشرفت‌های اپل که در این رویداد معرفی خواهند شد، منتشر کرده است.تا اینجای کار می‌دانیم که اپل قصد در رویداد WWDC 2024 که امشب 10 ژوئن ساعت 22:30 برگزار می‌شود، ویژگی هایی که با کمک هوش مصنوعی به محصولاتس می‌آورد را معرفی کند.


بیشتر بخوانید:


مشاور معروف هم این موضوع را تایید کرده است. مینگ چی کو معتقد است که اپل عملکردهای قدرتمند را در تمام جنبه های iOS 18 و برنامه‌های سیستمی آن ادغام خواهد کرد. همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، دستیار هوش مصنوعی این شرکت، سیری، هم در سیر تکاملی اپل همراه بوده و ارتقا مهمی را تجربه خواهد کرد.

با این حال، مشاور معروف خاطرنشان می‌کند که به دلیل ناکافی بودن اندازه حافظه 8 گیگابایتی برای مدل زبان بزرگ، قابلیت‌های عملکردهای هوش مصنوعی روی دستگاه محدود خواهد بود. چون همانطور که می‌دانید اپل LLM محلی و سمت سرور را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی ترکیب می‌کند.

کو توسعه هوش مصنوعی اپل را یک دستاورد بزرگ حساب نمی‌کند اما امید دارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ اپل در این زمینه ثمربخش باشد. «بر اساس تحقیقات وی، حجم حمل و نقل سری آیفون 16 در سه ماهه دوم 2024 ممکن است کمی کمتر از مدت مشابه سال گذشته باشد.»

آموزش LLM های سمت سرور نیز در مقایسه با مدل‌های کوچکتر روی دستگاه، برای آموزش به زمان بیشتری نیاز دارند. به گفته Kuo، ویژگی‌های پیشرفته‌تر وابسته به سرور را می‌توان در مراحل بعدی به‌جای راه‌اندازی کامل با سری آیفون 16 عرضه کرد. بر اساس گزارش‌ها، ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی نیز به مدل‌های آیفون 15 پرو در کنار سری آیفون 16 و بالاتر محدود می‌شود.

قبلا راجع همکاری اپل با اوپن ای آی و گوگل برای استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی شنیده بودیم اما کو این موضوع را نادیده گرفته است. او معتقد است که همکاری اپل عمدتا بر روی “مدل کپسوله سازی” تعامل کاربر و برنامه متمرکز خواهد بود.

او به این نتیجه رسید که پس از رویداد WWDC24، اپل دیگر به عنوان شرکتی که در رقابت هوش مصنوعی از دیگران عقب مانده است، تلقی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره گفته های مینگ چی کو  چیست؟ دیدگاه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر