coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

احتمالا ارسال پیامک از طریق ماهواره برای کاربران آیفون رایگان نخواهد بود

اپل در سال 2022 قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به مدل‌های آیفون 14 اضافه کرد تا امکان جدیدی به نام “Emergency SOS via Satellite” ( ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره ) را فراهم کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در مناطق بدون پوشش شبکه سلولی با خدمات اضطراری تماس بگیرند. در آن زمان اپل استفاده از آن را به مدت دو سال رایگان کرده بود، اما بعد این دوره آزمایشی را تا سال 2025 تمدید کرد.اکنون با iOS 18 ، کاربران آیفون می‌توانند حتی پیامک از طریق ماهواره ارسال کنند. اما آیا اپل این سرویس را برای همیشه رایگان نگه می‌دارد؟ با توجه به هزینه‌های سنگین و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که اپل در این راستا انجام داده بعید می‌رسد این خدمات جذاب رایگان در دسترس کاربران قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:


ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره چگونه عمل می‌کند؟

ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره توسط تیم‌های جستجو و نجات به عنوان یک “تغییر دهنده بازی” توصیف شده و به تعداد زیادی از عملیات نجات با هلیکوپتر اعتبار داده شده است. این ویژگی از زمان راه‌اندازی خود تاکنون جان‌های زیادی را نجات داده و همچنان این روند را ادامه می‌دهد.

وقتی کاربری ارسال پیام اضطراری را فعال می‌کند، آیفون چند سوال در مورد وضعیت پیش آمده می‌پرسد تا به ماهواره‌ها متصل شود که ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سپس تمامی این اطلاعات به مراکز انتقال داده می‌شود و متخصصان به نمایندگی از کاربر درخواست کمک می‌کنند. متن کامل این اطلاعات نیز می‌تواند با تماس‌های اضطراری کاربر به اشتراک گذاشته شود.

سال گذشته، شرکت اپل قابلیت‌های ماهواره‌ای آیفون را با ویژگی جدید “کمک‌های جاده‌ای” گسترش داد که به کاربران امکان می‌دهد در صورت عدم وجود اتصال شبکه، با ارائه‌دهندگان خدمات کمک‌های جاده‌ای مانند AAA و Verizon در ایالات متحده از طریق ماهواره تماس بگیرند. همچنین اعلام شد که خریداران آیفون 14 یک سال اضافی خدمات ماهواره‌ای رایگان دریافت خواهند کرد.

آیا اپل برای ویژگی‌های ماهواره‌ای خود هزینه‌ای دریافت خواهد کرد؟

با این حال، iOS 18 ممکن است همه چیز را تغییر دهد. زیرا نسخه جدید سیستم عامل آیفون امکان ارسال پیامک به هر کسی را از طریق اتصال ماهواره‌ای در صورت عدم وجود وای‌فای یا شبکه سلولی فراهم می‌کند. این ویژگی در نسخه بتا 1 کار نمی‌کند و اپل هنوز در مورد قیمت‌گذاری آن چیزی نگفته است.

نکته این است که خدمات ارتباط ماهواره‌ای گران هستند. اپل 450 میلیون دلار برای زیرساخت‌های پشتیبانی از ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره سرمایه‌گذاری کرده است. Globalstar، شریک اپل در ارتباطات ماهواره‌ای، حدود 12 دلار در ماه برای ارائه خدمات اضطراری پایه در دستگاه‌های خود هزینه دریافت می‌کند. این اشتراک برای کسانی که می‌خواهند پیامک‌های نامحدود ارسال کنند، گران‌تر است.

با توجه به این موضوع، دو احتمال وجود دارد: اپل می‌تواند برای تمامی ویژگی‌های مبتنی بر ماهواره اشتراک دریافت کند همانطور که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود، یا می‌تواند به طور خاص برای امکان ارسال پیامک از طریق ماهواره هزینه دریافت کند که می‌تواند یک تعادل بین به دست آوردن پول برای زیرساخت و جلوگیری از ضربه به تصویر شرکت با محدود کردن ویژگی‌های حیاتی باشد.

در دنیای ایده‌آل، همه این ویژگی‌ها باید برای همیشه رایگان باشند، اما اپل نیز یک شرکت خدماتی است. به عنوان مثال، می‌تواند ویژگی‌های ماهواره‌ای آیفون را به عنوان بخشی از بسته Apple One ارائه دهد که می‌تواند انگیزه بیشتری برای مردم ایجاد کند تا همه خدمات اپل را به صورت یکجا پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر