coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پهپاد بال پرنده نسل بعدی DARPA امسال به پرواز درمی‌آید

DARPA از جدیدترین پهپاد بال پرنده خود به نام XRQ-73 که شبیه به یک بمب‌افکن کوچک B-21 است، رونمایی کرد. این پهپاد هیبریدی-الکتریکی بلندبرد، تحت برنامه Series Hybrid Electric Propulsion AiRcraft Demonstration (SHEPARD) قرار دارد و قرار است تا پایان امسال به پرواز درآید.XRQ-73 که به عنوان یک X-plane رسمی شناخته شده، نمونه‌ای از پیشرفت تکنولوژی پهپادها در محافل نظامی است. این پهپاد نه تنها از پیشرانه هیبریدی-الکتریکی برخوردار است، بلکه برای انجام مأموریت‌های طولانی و با درجه بالایی از پنهان‌کاری طراحی شده است. این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که این پهپاد می‌تواند به مناطق دشمن نفوذ کرده و بار سنگینی را حمل کند.


بیشتر بخوانید:


نسل جدید پهپاد بال پرنده DARPA تا 463 کیلومتر را براحتی طی می‌کند

این پهپاد توسط یک کنسرسیوم به رهبری نورثروپ گرومن ساخته می‌شود و نسخه پیشرفته‌ای از برنامه Great Horned Owl (GHO) خواهد بود که توسط Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA) با حمایت آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AFRL) انجام شده است. XRQ-73 در مقایسه با GHO که حدود 180 کیلوگرم وزن داشت، یک پهپاد گروه 3 است که وزن آن تا 567 کیلوگرم و سرعت حداکثری آن 463 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های این پهپاد طراحی بال پرنده آن است که نسبت به نسخه‌های قبلی، با استریم‌لاین بیشتری برخوردار است و موتورهای الکتریکی در داخل بدنه قرار دارند به جای اینکه روی چهار پوسته نصب شده در قسمت پشتی باشند. هدف از پروژه جدید X-plane، توسعه فناوری GHO به سریع‌ترین شکل ممکن و عملیاتی کردن آن در مدت 20 ماه است.

پهپاد بال پرنده DARPA
نسل آینده پهپاد بال پرنده DARPA دوربرد

استیو کومادینا، مدیر برنامه SHEPARD، گفت: “ایده پشت برنامه X-prime دارپا این است که تکنولوژی‌های نوظهور را بپذیریم و ریسک‌های یکپارچه‌سازی سیستم را کاهش دهیم تا سریعاً یک طراحی جدید هواپیمای با طولانی مدت مأموریت‌پذیر را بالغ کنیم و به سرعت به میدان برسانیم. برنامه SHEPARD در حال بلوغ یک معماری پیشرانه و کلاس قدرت خاص به عنوان نمونه‌ای از مزایای بالقوه برای وزارت دفاع است.”

این پروژه نشان‌دهنده تعهد DARPA به نوآوری و پیشرفت در فناوری‌های نظامی است که می‌تواند تأثیرات چشمگیری در آینده جنگ‌های هوایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر