coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اگزینوس W1000 به عنوان اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ با مشخصات برجسته معرفی شد

اولین چیپست 3 نانومتری سامسونگ با نام اگزینوس W1000 رسما معرفی شد. این تراشه در ساعت‌های هوشمند جدید این شرکت مانند گلکسی واچ اولترا به کار گرفته خواهد شد.

بالاخره سامسونگ از اولین تراشه 3 نانومتری خود با نام Exynos W1000 رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند که با استفاده از پیشرفته‌ترین فرآیند تولید سامسونگ ساخته شده، احتمالا در ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra به کار گرفته خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات اگزینوس W1000 (اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ)

همان‌طور که گفته شد، تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (احتمالا SF3) ساخته شده است. این تراشه دارای یک CPU قدرتمند با پنج هسته (یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55) است که طبق ادعای سامسونگ در مقایسه با CPU اگزینوس W930 برنامه‌ها را 2.7 برابر سریع‌تر اجرا می‌کند. این سرعت بالا امکان جایجایی میان برنامه‌های مختلف در مدت کوتاه را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، عملکرد این تراشه در بخش تک هسته‌ای 3.4 برابر و در بخش چند هسته‌ای 3.7 برابر سریع‌تر شده است.

اگزینوس W1000

از سوی دیگر، عملکرد این تراشه با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MP2 تقویت می‌شود. این پردازنده گرافیکی می‌تواند وضوح صفحه نمایش را به 640 در 640 پیکسل برساند و از حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ در این تراشه از فناوری‌های جدیدی برای کاهش اندازه و بهبود عملکرد و کارایی استفاده کرده است. برای مثال، جهت بهبود راندمان انرژی و اتلاف گرما، فناوری FOPLP به کار گرفته شده است. همچنین از فناوری ePOP برای افزایش حجم رم و فضای ذخیره‌سازی و از فناوری SiP برای مدیریت انرژی بهره گرفته شده است.

اگزینوس W1000

علاوه بر این، Exynos W1000 به فناوری پیشرفته Always on Display مجهز شده که به بهبود نمای صفحه ساعت با جزئیات بالاتر و رنگ‌های بهتر کمک می‌کند. برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی رم LPDDR5 و برای صدای باکیفیت بلوتوث LE در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های اتصالی این تراشه می‌توان به شبکه اتصالی 4G LTE، وای‌فای b/g/n، بلوتوث، GPS و NFC اشاره کرد.

اگزینوس W1000
Exynos W1000

همان‌طور که گفته شد به زودی تراشه Exynos W1000 سامسونگ را در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا خواهیم دید. به لطف فناوری‌های جدیدی که در بالا ذکر شد، این ساعت‌های هوشمند قادر خواهند بود با تنها یک بار شارژ تا ۲ یا ۳ روز دوام بیاورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر