coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

Google AI برای رقابت با هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI) آماده می‌شود؛ معرفی ویژگی‌ها

در حالی که سامسونگ اولین برند گوشی‌های هوشمند بود که مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های هوش مصنوعی به نام Galaxy AI را معرفی کرد، گوگل نیز به زودی با ارائه Google AI وارد این رقابت می‌شود. سامسونگ اوایل امسال این ویژگی‌ها را در گوشی‌های سری گلکسی S24 که بهترین گوشی های 2024 هستند عرضه کرد و سپس آن‌ها را به تعدادی از گوشی‌های قدیمی‌تر و پیشرفته‌تر خود نیز اضافه کرد.


بیشتر بخوانید:


معرفی Google AI در گوشی‌های Pixel 9

با اینکه گوشی‌های پیکسل گوگل سال‌هاست که ویژگی‌های هوش مصنوعی دارند، اما گزارش جدیدی از Android Authority نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی را تحت برند گوگل AI در گوشی‌های Pixel 9 معرفی کند.

این ویژگی‌ها شامل تعدادی از امکانات موجود و تعدادی جدید می‌شود. دو ویژگی Circle to Search و Gemini که قبلاً در گوشی‌های پیکسل موجود بودند، اکنون تحت نام Google AI قرار می‌گیرند. سه ویژگی کاملاً جدید هوش مصنوعی گوگل شامل Add Me، Pixel Screenshots و Studio هستند.

ویژگی‌های جدید Google AI

Add Me: این ویژگی تضمین می‌کند که همه افراد در یک عکس گروهی حضور داشته باشند، بنابراین هیچ‌کس از عکس جا نمی‌ماند. این ویژگی به نظر می‌رسد نسخه بهبود یافته‌ای از ویژگی Best Take باشد و احتمالاً با ترکیب چند عکس گروهی، همه افراد را در تصویر نهایی قرار می‌دهد.

Pixel Screenshots: این ویژگی بسیار جالب است و شبیه به ویژگی Recall مایکروسافت است که ماه گذشته معرفی شد. این ویژگی اسکرین‌شات‌های ذخیره شده در گوشی شما را تحلیل می‌کند تا اطلاعات مفید را از آن‌ها استخراج کند. زمانی که این ویژگی فعال باشد، دستگاه پیکسل متن‌ها و لینک‌های مرتبط را از اسکرین‌شات‌ها ذخیره می‌کند.

همچنین نام اپلیکیشن و زمان ثبت اسکرین‌شات را نیز ذخیره می‌کند. این ویژگی به حفظ حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و برخلاف ویژگی Recall مایکروسافت در ویندوز 11، به‌طور خودکار از همه چیز اسکرین‌شات نمی‌گیرد و فقط از اسکرین‌شات‌هایی که شما به صورت دستی می‌گیرید، اطلاعات استخراج می‌کند.

Studio: این ویژگی به نظر می‌رسد یک اپلیکیشن همه‌کاره باشد که از هوش مصنوعی برای تولید استیکر، تصاویر، والپیپر و موارد دیگر بر اساس ورودی‌های متنی کاربر استفاده می‌کند.

ویژگی‌های جدید در راه برای Galaxy AI

گوشی‌های پیشرفته اخیر سامسونگ دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند AI Wallpaper Generator، ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی و Circle to Search هستند. با این حال، ویژگی‌های مشابه Add Me و Pixel Screenshots در Galaxy AI موجود نیستند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار بر روی یک مولد تصویر هوش مصنوعی است که می‌تواند نسخه‌های بهتری از طرح‌ها و نقاشی‌های ابتدایی که با استفاده از قلم S ترسیم می‌شوند، ایجاد کند. این ویژگی احتمالاً هفته آینده با عرضه One UI 6.1.1 در گوشی‌های Galaxy Z Fold 6 معرفی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر