coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

متا محدودیت‌های حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام ترامپ را لغو کرد

شرکت متا، مالک پلتفرم‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، تصمیم گرفته است محدودیت‌هایی که بر حساب‌های دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، اعمال شده بود را بردارد.متا در بیانیه‌ای به‌روزشده اعلام کرد که تعلیق حساب‌های دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام که در ژانویه 2023 پایان یافت، اکنون به وضعیت جدید آنلاین نامزد احتمالی جمهوری‌خواه بازتاب داده شده است. این خبر برای اولین بار توسط Axios گزارش شد.


بیشتر بخوانید:


حساب‌های دونالد ترامپ

متا در پی حمله به کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021، ترامپ را از تمامی پلتفرم‌های خود حذف کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم در شرایط “فوق‌العاده و بی‌سابقه” اتخاذ شده است.

در این حمله، هفت نفر به دلیل خشونت‌ها یا آسیب‌های جانبی جان خود را از دست دادند.

در ماه می همان سال، هیئت نظارت حکم داد که فیسبوک نتوانسته است مجازاتی مناسب برای تعلیق نامحدود حساب‌های ترامپ به دلیل نقض شدید قوانین و استانداردهای جامعه فیسبوک و اینستاگرام اعمال کند. ترامپ در بیانیه‌ای ویدیویی که کمتر از سه ساعت پس از آغاز خشونت‌ها منتشر شد، گفت: “ما شما را دوست داریم. شما بسیار ویژه هستید” و از شورشیان به‌عنوان “وطن‌پرستان بزرگ” یاد کرد. این و سایر اظهارات ترامپ پس از حمله به کنگره، هیئت نظارت را قانع کرد که او استاندارد متا برای تمجید یا حمایت از افراد درگیر در خشونت را نقض کرده است.

دو سال بعد، متا حساب‌های ترامپ را پس از تعلیقی زمان‌مند با مجازات‌های سخت‌تری برای نقض شرایط خدمات بازگرداند، استانداردی که از هر کاربر دیگری در فیسبوک و اینستاگرام بالاتر بود. متا در به‌روزرسانی اخیر خود اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق اکنون مشمول همان استانداردهایی است که سایر کاربران نیز هستند.

در بیانیه متا آمده است: “با برگزاری کنوانسیون‌های حزبی در آینده نزدیک، از جمله کنوانسیون جمهوری‌خواهان در هفته آینده، نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده به زودی به طور رسمی معرفی خواهند شد. در ارزیابی مسئولیت ما برای اجازه بیان سیاسی، باور داریم که مردم آمریکا باید بتوانند از نامزدهای ریاست جمهوری به طور برابر بشنوند.”

حساب کاربری توییتر ترامپ

توییتر، که اکنون به X تغییر نام داده نیز پس از شورش 6 ژانویه، به دلیل سه توییت ترامپ که به تحریک خشونت متهم شده بودند، اقداماتی علیه او انجام داد. ابتدا در 6 ژانویه 2021  حساب او را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد و دو روز بعد، به دلیل نقض مکرر استانداردهای جامعه، به‌طور کامل او را مسدود کرد. در سال بعد، مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، یک نظرسنجی غیررسمی در حساب خود برگزار کرد و پرسید آیا باید ممنوعیت ترامپ را لغو کند و چند روز بعد حساب او را بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر