coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان [خرداد 1403]

با بودجه 10 میلیون تومانی می‌توانید یک گوشی شیائومی خوب بخرید؛ اما اگر نمی‌دانید کدام گزینه مناسب‌تر است، راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان به شما کمک می‌کند.

بسیاری از کاربران به گوشی‌های گران‌قیمت و ویژگی‌های رده‌بالا نیازی ندارند و می‌توانند نیازهای خود را با گوشی های ارزان قیمت هم برطرف کنند. گوشی های شیائومی در حد 10 میلیون تومان توانایی رقابت با بهترین گوشی های 2024 و برخی از بهترین گوشی های میان رده 2024 را ندارند؛ اما بعضی از آنها را می‌توان در لیست بهترین گوشی های پایین رده 2024 پیدا کرد که بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود. اما در این راهنمای خرید تکراتو به شما کمک می‌کنیم که با گوشی های خوب ده میلیونی شیائومی آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان

در مقاله‌های قبلی به معرفی بهترین گوشی تا 9 میلیون، بهترین گوشی های سامسونگ تا 9 میلیون و بهترین گوشی های شیائومی تا 9 میلیون پرداختیم که بررسی آنها می‌تواند اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار دهد؛ اما اگر به شیائومی علاقه و اطمینان دارید، راهنمای خرید گوشی شیائومی تا 10 میلیون را از دست ندهید.

پوکو M5s

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.43 اینچ AMOLED، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G95 (12 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 64، 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 64 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، توان شارژ 33 وات

پوکو M5s در سال 2022 عرضه شده و جدیدترین گوشی شیائومی نیست؛ با این حال، ویژگی‌هایی دارد که می‌توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان معرفی کنیم. این گوشی در زمان عرضه، به دلیل مشخصات رده‌بالا نسبت به قیمت، به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی تبدیل شد.

طراحی پوکو M5s شبیه به ردمی نوت 10 است و بدنه پلاستیکی آن لک اثر انگشت را جذب می‌کند، هرچند با استفاده از قاب محافظ این مشکل برطرف می‌شود. این گوشی دارای گواهی IP53 است و در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاومت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم پوکو M5s نمایشگر AMOLED با کیفیت و روشنایی بالاست که استفاده از گوشی در محیط‌های روشن بیرون از خانه را آسان می‌کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز نسبتا باریک هستند و به تجربه کاربری بهتر کمک می‌کنند. نرخ نوسازی این نمایشگر 60 هرتز است که امیدوارم بودیم حداقل به 90 هرتز برسد؛ با این حال، سرعت و عملکرد خوبی دارد.

این گوشی 10 میلیونی شیائومی از باتری 5000 میلی‌آمپرساعت برخوردار شده که در صورت استفاده متوسط بیش از یک روز دوام می‌آورد. ماندگاری شارژ این موبایل هوشمند در زمان وبگردی به 9 ساعت و 24 دقیقه و در زمان تماشای ویدیو به 14 ساعت و 15 دقیقه می‌رسد. این باتری با حداکثر توان 33 وات، به 1 ساعت و 24 دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود.

پردازنده مدیاتک Helio G95، هرچند جدیدترین تراشه اقتصادی بازار نیست، اما عملکرد خوبی دارد و برای اجرای بازی‌های سبک مناسب است. یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث شده پوکو M5s در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان قرار بگیرد، تنظیمات دوربین خوب آن است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی عکس‌های خوبی در شرایط نوری مناسب ثبت می‌کند. دوربین اولترا واید هم عملکرد قابل قبولی دارد؛ اما کیفیت آن به‌اندازه‌ی دوربین اصلی نیست. لنزهای ماکرو و تشخیص عمق هم بیشتر جنبه تزئینی دارند. این گوشی شیائومی در حد 10 میلیون تومان، از ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما فقط آپشن ضبط 1080 پیکسلی آن دارای قابلیت لرزشگیر است. دوربین سلفی نیز عکس‌های خوبی می‌گیرد و در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، عملکرد رضایت‌بخشی را به نمایش می‌گذارد. در مجموع می‌توان گفت پوکو M5s بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون از نظر دوربین است.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی پوکو M5s بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 7 میلیون

بهترین گوشی تا 8 میلیون

پوکو M5

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.58 اینچ IPS LCD، رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G99 (6 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 18 وات

یکی از محصولات اقتصادی شیائومی که به‌خاطر باتری قدرتمند، صفحه‌نمایش باکیفیت و قیمت مناسب در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا 10 میلیون شیائومی قرار گرفته، گوشی شیائومی پوکو M5 است. این گوشی 10 میلیونی شیائومی مجهز به صفحه‌نمایش 6.58 اینچی Full HD با نرخ نوسازی 90 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است و عملکرد بسیار روان و نرمی در نمایش محتوای تصویری دارد.

پوکو M5 مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق است و می‌تواند به‌نسبت قیمت، تصاویر را باکیفیت مطلوبی ثبت کند. این گوشی شیائومی 10 میلیونی از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برخوردار شده که در نور مطلوب عملکرد خوبی دارد.

گوشی Poco M5 مجهز به تراشه مدیاتک Helio G99 هشت هسته‌ای است که در دو کلاستر با سرعت کلاک تا 2.2 گیگاهرتز توزیع شده‌اند. سخت‌افزار به‌کار رفته در این گوشی، به‌خوبی از پس کارهای روزمره بر می‌آید و می‌تواند برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و بازی‌های سبک را بدون هیچ تاخیری اجرا کند.

باتری 5000 میلی آمپر پوکو M5 را می‌توان تا 18 وات با استفاده از آداپتور برق موجود، در مدت زمان دو ساعت شارژ کرد؛ همچنین، باتری این موبایل هوشمند می‌تواند به راحتی تا 15 ساعت دوام بیاورد و در این زمینه چیزی از گوشی‌های میان رده کم ندارد.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی پوکو M5 بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

ردمی نوت 12S

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون
راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون
  • نمایشگر: 6.43 اینچ AMOLED، رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G96 (12 نانومتر)
  • رم: 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 64، 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 108 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید + 2 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 33 وات

ردمی نوت 12S یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان است که طراحی، رنگ‌بندی و گریپ خوبی دارد. شیائومی در این موبایل هوشمند از پنل نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED استفاده کرده که کنتراست خوب و کیفیت مناسبی دارد. نرخ نوسازی 90 هرتزی هم تجربه روان و بدون تاخیری را به نمایش می‌گذارد. گوشی 10 میلیونی شیائومی ردمی نوت 12S از حداکثر روشنایی 1000 نیت پشتیبانی می‌کند که خیلی زیاد نیست و ممکن است نگاه و کار کردن با گوشی در محیط‌های روشن کمی دشوار باشد؛ با این‌‌حال کار راه‌انداز است و چندان آزاردهنده نیست.

ردمی نوت 12S به باتری 5000 میلی‌آمپرساعت مجهز شده که شارژدهی مناسبی دارد؛ اما اگر کاربر پرمصرفی باشید، احتمالا آخر روز نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت. این باتری با توان 33 وات، تقریبا در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه شارژ می‌شود.

این گوشی شیائومی 10 میلیونی از دوربین اصلی 108 مگاپیکسل برخوردار شده که عکس‌هایی با کیفیت و محدوده داینامیک خوب را ثبت می‌کند؛ اما جزئیات تصویر خیلی زیاد نیست. با این دوربین می‌توان عکس‌های پرتره خوب با جزئیات مناسب را ثبت کرد؛ البته، گاهی اوقات تشخیص سوژه برای دوربین سخت می‌شود. درباره لنزهای اولترا واید و ماکرو هم باید گفت که چندان تعریفی ندارند. شیائومی برای عکاسی سلفی با ردمی نوت 12S، یک دوربین 16 مگاپیکسل درنظر گرفته که کیفیت مناسبی دارد و نسبت به قیمت گوشی، عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد.

تراشه مدیاتک Helio G96 که در این دستگاه استفاده شده، از پردازنده‌های قدیمی و میان‌رده مدیاتک به حساب می‌آید و برای کارهای معمولی و اجرای برنامه‌های روزانه، عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. با این موبایل می‌توان بازی‌های سنگین را روی تنظیمات گرافیکی متوسط بازی کرد؛ اما اگر تنظیمات را بالا ببرید، قطعا با مشکل لگ و کندی مواجه می‌شوید.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی ردمی نوت 12S بخوانید.

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 10 میلیون شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

پوکو M5s با لنز اصلی 64 مگاپیکسل، اولترا واید 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل، تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و سلفی 13 مگاپیکسل، بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون از نظر دوربین است. این گوشی در شرایطی که نور محیطی مناسب باشد، عکس‌های خوب با جزئیات و کنتراست مناسبی می‌گیرد و رنگ‌ها در آن طبیعی هستند. به غیر از این مدل، ردمی نوت 12S را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این بازه قیمتی، عملکرد خوبی در بخش دوربین دارد.

بهترین گوشی 10 میلیونی شیائومی از نظر باتری کدام است؟

پوکو M5 که در حالت استفاده متوسط تا 24 ساعت و 58 دقیقه ماندگاری شارژ دارد، بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان از نظر باتری است. باتری این گوشی در حالت استندبای تا 129 ساعت شارژدهی دارد و با حداکثر توان 18 وات در مدت 2 ساعت و 19 دقیقه فول شارژ می‌شود. اگر به‌دنبال سرعت شارژ بالاتر هستید، ردمی نوت 12S با توان 33 وات را پیشنهاد می‌کنیم که در مدت 1 ساعت و 12 دقیقه فول‌شارژ می‌شود. این گوشی در صورت استفاده متوسط می‌تواند به‌طور میانگین تا 21 ساعت و 29 دقیقه شارژدهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما جای کدام گوشی در این لیست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار موبایل را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    شیائومی نوت ۹ s از همه نوت N9,ها سر تره

    پاسخ

    ,ردمی ۹ هم واقعا گوشی خوبیه

    پاسخ

    سلام دوست عزیز برام عجیب بود از پوکو ایکس فایو نگفتید من دارم استفاده میکنم از نظر باطری و کیفیت تصویر بهتر از باقی نیشت؟

    پاسخ

    پس کو poco x3 gt سالار گیمینگ ها

    پاسخ

    مثل اینکه با پوکوf3 آشنا نشدی😂

    پاسخ

    پکو f3بالا هست قیمتش

    پاسخ