coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام پیش از عرضه فاش شد

مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام پیش از معرفی رسمی، توسط افشاگری به نام Evan Blass در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) لو رفته است.

پردازنده‌های سری 4 کوالکام معمولا مختص به گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و اقتصادی هستند. سال گذشته، این شرکت، تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 را معرفی کرد که نسبت به نسل قبلی خود، با فرآیند تولید 4 نانومتری و پشتیبانی از رم و حافظه سریع‌تر، بهبود یافته بود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این تراشه‌ساز بزرگ در حال کار بر روی محصول دیگری با نام Snapdragon 4s Gen 2 است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام

بر اساس اطلاعاتی که توسط افشاگری به نام Evan Blass در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر شده، تراشه Snapdragon 4s Gen 2 از نظر کارایی جایی بین اسنپدراگون 4 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 2 قرار خواهد گرفت. در این تراشه، فرآیند تولید 4 نانومتری و پیکربندی CPU هشت هسته‌ای حفظ شده، اما در مقایسه با اسنپدارگون 4 نسل 2 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز اندکی کاهش سرعت (2.0 گیگاهرتز) اعمال شده است.

مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام

با این حال، بزرگ‌ترین نزول را در پشتیبانی از نمایشگر خواهیم داشت. در حالی که اسنپدراگون 4 نسل 2 از صفحه نمایش 120 هرتزی با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند، اسنپدراگون 4s نسل 2 به صفحه نمایش 90 هرتزی با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس محدود می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌ها در رم است؛ این تراشه جدید از برند کوالکام برخلاف برادران خود (با رم LPDDR5x)، از رم LPDDR4x با حداکثر سرعت 2133 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این مسئله تأثیر قابل توجهی در انجام وظایف عادی و روزمره نخواهد داشت، اما در زمان بارگذاری برنامه‌ها و مالتی تسکینگ تاثیرگذار خواهد بود.

در کمال تعجب، تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی نمی‌کند. حتی تراشه پایه‌ای مانند Snapdragon 4 Gen 1 این ویژگی را ارائه می‌دهد، اما ظاهرا تراشه جدید کوالکام سنسورهای پایین‌تر را اولویت قرار داده و این مسئله کیفیت تصویر در ‌گوشی‌های مجهز شده به آن را پایین خواهد آورد.

مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام

صرف نظر از تمام کم و کاستی‌ها، Snapdragon 4s Gen 2 یک گزینه عالی و مقرون‌به‌صرفه برای تولیدکنندگانی است که به دنبال ساخت گوشی‌های هوشمند 5G با قیمت پایین و اقتصادی هستند.

اما در هر صورت، کاهش نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش، سازگاری با رم LPDDR4x و قابلیت‌های دوربین می‌تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد و تجربه کاربری شود. هنوز مشخص نیست که کدام برندهای فعال در زمینه تولید گوشی از تراشه Snapdragon 4s Gen 2 در محصولات خود استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات اسنپدارگون 4s نسل 2 کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر