coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک ؛ بررسی نکاتی که قبل خرید باید بدانید

باتوجه به شرایط نامناسب بازار داخلی، خرید یک لپ تاپ استوک یا دست دوم برای کاربرانی که بودجه زیادی ندارند منطقی‌تر از لپ تاپ‌های نو است. اگر می‌خواهید با هزینه کم، بهترین لپ تاپ بازار را برای خود پیدا کنید، در ادامه با راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک همراه باشید.

زمانی که درباره خرید گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیک صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که هرکاربری به آن فکر می‌کند، خرید یک دستگاه آکبند است؛ چراکه سلامت سخت‌افزار و طول‌عمر دستگاه‌های آکبند تضمین شده است و همین موضوع خیال کاربر را آسوده می‌کند. با این‌حال، در شرایط فعلی بازار تمام کاربران بودجه کافی برای خرید دستگاه‌ها و گجت‌های آکبند را ندارند و در چنین شرایطی بهترین راه‌حل، تهیه کردن یک محصول دست دوم یا استوک است.

لپ تاپ‌ها یکی از پرکاربردترین و گران‌ترین دستگاه‌های الکترونیک هستند که در نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. همان‌طور که می‌دانید، این محصولات در انواع مختلف و برای نیازهای گوناگون روانه بازار می‌شوند و تنوع برندها و مشخصات و امکانات آن‌ها می‌تواند برای افرادی که آشنایی زیادی با لپ تاپ و سخت‌افزار آن ندارند کمی گیج‌کننده باشد. علاوه‌بر این، خرید لپ تاپ دست دوم به مراتب چالش برانگیز‌تر از یک لپ تاپ آکبند خواهد بود.

اگر می‌خواهید معایب و مزایای خرید لپ تاپ دست دوم را بدانید و اطلاعات کافی درباره انواع محصولات استوک و دست دوم داشته باشید، توصیه می‌شود راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم را مطالعه کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک گفتیم، خرید محصولات آکبند برای کاربرانی که بودجه محدودی دارند، چندان منطقی نیست، اما خرید یک لپ تاپ استوک یا دست دوم بدون اطلاعات کافی درباره بازار محصولات استوک، می‌تواند تجربه ناخوشایندی را از خرید یک لپ تاپ دست دوم یا استوک برای شما به همراه داشته باشد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که قبل از خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم.

پیش از هرچیزی توجه داشته باشید که مشخصات و سخت‌افزار لپ تاپ با نیازهای شما سازگار باشد. همچنین، درنظر داشته باشید که خرید لپ تاپ‌های قدیمی با سخت‌افزار بالارده قدیم، هیچ سودی برای شما ندارد و بهتر است که یک لپ تاپ استوک یا دست دوم جدید با سخت‌افزار میان‌رده و سی پی یو نسل 10 یا جدیدتر تهیه کنید.

معمولا در بازارهای خارجی، لپ تاپ‌های استوک در رنج قیمت مشخصی عرضه می‌شوند و به‌نوعی در بازار محصولات استوک نیز نظارات کافی وجود دارد؛ اما در بازار داخلی، نظارت دقیقی بر بازار محصولات استوک نمی‌شود و به همین دلیل، قیمت برخی از مدل‌های لپ تاپ‌‌های استوک با نسخه آکبند آن‌ها تفاوت خاصی ندارد. مهم‌ترین دلیلی که کاربران را به خرید محصولات استوک و دست دوم تشویق می‌کند، تفاوت قیمت این محصولات با محصولات آکبند است، پس در شرایطی که قیمت لپ تاپ استوک با لپ تاپ نو تفاوت زیادی ندارد، هیچ دلیلی برای خرید محصول استوک وجود ندارد.

راهنمای خرید لپ تا دست دوم و استوک
راهنمای خرید لپ تا دست دوم و استوک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک ذکر می‌کنیم، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. هرکاربری می‌تواند با بررسی ظاهر لپ تاپ، تاحدودی از سلامت سخت‌افزار و قطعه‌های داخلی آن آگاه شود. گاهی اوقات امکان دارد که روی بدنه لپ تاپ هیچ اثری از ضربه یا فشار نباشد، اما سخت‌افزار لپ تاپ صدمه‌دیده باشد. فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد، زمان کافی برای تست لپ تاپ و گرانتی قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهند تا کاربر از خرید خود اطمینان داشته باشد.

با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید احتمال خرید یک لپ تاپ نامناسب را کاهش دهید، اما خرید لپ تاپ دست دوم به همین سادگی‌ها نیست و برای یک خرید مطمئن، باید با تمام نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ استوک و دست دوم آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

لپ تاپ استوک چیست؟

تا این‌لحظه، بارها از اصطلاح استوک و دست دوم استفاده کردیم، اما سوال این‌ است که محصولات استوک چه تفاوتی با محصولات دست دوم دارند و کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند. ازنظر فنی، لپ تاپ‌های استوک ارزش بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های دست دوم دارند؛ چراکه لپ تاپ‌های استوک به نسبت لپ تاپ‌های دست دوم، مدت کمتری استفاده شده‌اند و احتمال این‌که آسیب جدی به سخت‌افزار یا بدنه آن‌ها وارد شده باشد بسیار کمتر است.

لپ تاپ استوک چیست

علاوه‌بر طول عمر بیشتر محصولات استوک، این لپ تاپ‌ها معمولا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرند و ازنظر کیفیت و سلامت دستگاه، درجه‌بندی می‌شوند. البته، نمی‌توانیم ادعا کنیم که در تمام شرایط، لپ تاپ‌های استوک بهتر از لپ تاپ‌های دست دوم هستند، اما در صورت پیدا نکردن فروشنده قابل اعتماد، توصیه می‌شود به‌جای خرید لپ تاپ دست دوم، یک لپ تاپ استوک تهیه کنید. لپ تاپ‌های استوک به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ استوک مرجوعی

اولین دسته لپ تاپ‌های استوک، لپ تاپ‌های استوک مرجوعی است. در سال‌های گذشته، برخی از کمپانی‌ها به این‌خاطر که شرایط بهتری را برای مشتری‌های خود فراهم کنند، گارانتی بدون قید و شرط ارائه می‌دادند و بدون هیچ بازخواستی دستگاه فروخته شده را پس می‌گرفتند. این دستگاه‌ها بعد از بررسی شدن توسط کارشناس، در درجه‌بندی‌های مختلف مثل A، B، A+ و… قرار می‌گرفتند و دوباره به فروش می‌رسیدند.

طبیعتا چنین سیاستی برای فروش محصولات، زیان‌های مالی هنگفتی را برای کمپانی‌ها به همراه دارد و به همین دلیل، این روزها اکثر کمپانی‌ها در صورت مشخص شدن ایراد فنی لپ تاپ که در خط تولید به وجود آمده، دستگاه‌ مرجوعی را قبول می‌کنند.

لپ تاپ استوک چیست

لپ تاپ استوک سازمانی

دسته دیگر لپ تاپ‌های استوک که در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک معرفی می‌کنیم، لپ تاپ‌های استوک سازمانی است. به‌خاطر شرایط کاری و رقابتی، بسیاری از شرکت‌ها باید دستگاه‌های خود را به‌روز نگه‌دارند. به همین جهت، چنین شرکت‌هایی هر چند سال، تمام کامپیوترها و لپ تاپ‌های خود را تعویض می‌کنند و مدل‌های جدیدتری را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.

باتوجه به این‌که بازاریابی و روند فروش تجهیزات قدیمی برای این شرکت‌های می‌توانید طولانی شود، برای کوتاه کردن پروسه فروش، تمام تجهیزات خود را با قیمت ناچیز روانه بازار می‌کنند. اگر طول‌عمر دستگاه برای شما اهمیت دارد، لپ تاپ‌های استوک سازمانی گزینه چندان مناسبی نیستند. چراکه این لپ تاپ‌ها صرفا متعلق به شرکت بوده‌اند و کارمندان معمولا با آن‌ها رفتار مناسبی نداشتند. بنابر این، احتمال نمی‌رود که لپ تاپ‌های استوک سازمانی طول عمر قابل توجهی داشته باشند.

توجه داشته باشید که لپ تاپ‌های استوک سازمانی گزینه پرسودی برای عرضه‌کنندگان داخلی هستند و علاوه‌بر لپ تاپ، بسیاری از گجت‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز از همین نوع هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024

بهترین لپ تاپ های دل 2024

لپ تاپ استوک فروشگاهی

برخی از لپ تاپ‌ها در نمایندگی‌های فروش برای تست در اختیار عموم قرار می‌گیرند یا در ویترین فروشگاه‌ها گذاشته می‌شوند. این دسته از لپ تاپ‌های نیز وارد چرخه فروش می‌شوند، اما نه به‌عنوان کالای آکبند. این دسته از لپ تاپ‌ها را می‌توانیم در دسته لپ تاپ‌های استوک فروشگاهی قرار دهیم.

لپ تاپ دست دوم چیست؟

در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک باید نگاهی به محصولات دست دوم و مزایا و معایب خرید لپ تاپ‌ دست دوم داشته باشیم. همان‌طور که از اسم این دسته از کالاها مشخص است، دست دوم به کالایی گفته می‌شود که قبلا توسط یک کاربر دیگر مورداستفاده قرار گرفته باشد. امکان دارد که کاربر قبلی فقط چند روز یا چند هفته از محصول استفاده کرده باشد یا بعد از گذشت چند سال تصمیم به فروش آن گرفته باشد.

ارزش خرید لپ تاپ‌های دست دوم به شیوه استفاده کاربر قبلی بستگی دارد. و یکی از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم دانستن مدت زمان استفاده لپ تاپ و حجم کاری است که لپ تاپ متحمل شده است. همان‌طور که می‌دانید، امکان به‌وجود آمدن مشکلات سخت‌افزاری در لپ تاپ‌هایی که برای مدت طولانی حجم کار سنگینی داشتند بسیار زیادتر از لپ تاپی است که حجم کار کمی داشته‌اند.

حتی در صورتی که کاربر قبلی لپ تاپ، از دستگاه خود به‌خوبی مراقبت کرده باشد و قطعه‌های آن هیچ آسیبی ندیده باشد، به‌خاطر این‌که اسم دست دوم را یدک می‌کشد، افت قیمت چشمگیری دارد. به همین جهت، این دسته از لپ تاپ‌ها می‌توانند ارزش خرید بالایی داشته باشند.

در ابتدای راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک گفتیم مهم‌ترین دلیلی که کاربران را به خرید محصولات دست دوم تشویق می‌کند، صرفه‌جویی در هزینه است. اما گاهی اوقات، حتی با خرید لپ تاپ دست دوم نیز نمی‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید؛ چراکه لپ تاپ‌های دست دوم معمولا با قیمت دل‌خواه فروشنده یا کاربر قبلی به‌فروش می‌رسند. بنابر این، امکان دارد برخی قیمت برخی از لپ تاپ‌های دست دوم با آکبند همان مدل تفاوت ناچیزی داشته باشد.

لپ تاپ دست دوم چیست

قیمت یک لپ تاپ دست دوم باید چیزی حدود 30 الی 40 درصد کمتر از لپ تاپ آکبند باشد. البته مقدار ذکر شده، تقریبی است و عوامل مختلفی ازجمله سال‌های کارکرد لپ تاپ، میزان آسیب‌دیدگی لپ تاپ، نوسان بازار و… تاثیر مستقیم بر قیمت لپ تاپ دارند. اکنون که با مزیان و معایب لپ تاپ‌های دست دوم آشنا شده‌اید، این سوال مطرح می‌شود که لپ تاپ‌های دست دوم یا استوک بیشتر برای چه کاربرانی مناسب است و چه زمانی خرید لپ تاپ آکبند منطقی‌تر است؟

خرید لپ تاپ‌های دست دوم بیشتر به کاربرانی توصیه می‌شود که برای کارهای گرافیکی سنگین به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارند و لپ تاپ‌های ارزان قیمت نمی‌توانند نیازهای آن‌ها را براورده کنند. لپ تاپ‌های دست دوم می‌توانند با قیمت کم، سخت‌افزار قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار دهند، البته به شرطی که مدت زمان زیادی از عرضه آن لپ تاپ نگذشته باشد و پردازنده آن قدیمی نباشد.

لپ تاپ‌های استوک نیز عمدتا کیفیت بهتری نسبت به لپ تاپ‌های دست دوم دارند و فقط در صورتی که قیمت لپ تاپ دست دوم مناسب‌تر از استوک باشد، خرید لپ تاپ دست دوم گزینه عاقلانه‌تری از خرید لپ تاپ استوک است. در آخر، اگر قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم با آکبند تفاوت زیادی نداشته باشد، بهتر است بودجه خود را کمی افزایش دهید و با خرید یک لپ تاپ نو، خیال خود را راحت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسر 2024

بهترین لپ تاپ های ام اس آی 2024

قبل از خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک باید به برخی از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم و استوک اشاره کنیم.

ظاهر لپ تاپ را بررسی کنید

در قدم اول، باید وضعیت ظاهری و بدنه لپ تاپ را با دقت بررسی کنید. نبودن خط‌وخش و اثر ضربه روی بدنه لپ تاپ می‌تواند دلیلی بر سلامت قطعه‌های داخلی لپ تاپ نیز باشد. چراکه لپ تاپ‌های با ظاهر سالم، احتمالا ضربه نخورده‌اند یا نیافتادن‌اند و سخت‌افزار آن‌ها در اثر ضربه آسیب ندیده است.

برای بررسی ظاهر لپ تاپ، علاوه‌بر بدنه باید لولا، قاب صفحه‌نمایش، کلیدهای کیبورد، تاچ‌پد، پورت‌ها و درگاه‌ها و پیچ‌های پشت لپ تاپ را با دقت مشاهده کنید. برخی از مشکلات مانند لولای لق شده، کلیدهایی که به‌درستی کار نمی‌کنند یا ترک خوردگی‌های کوچک در سطح بدنه، شاید در نگاه اول جزیی به‌نظر برسند و فکر کنید مشکل‌ساز نیستند، اما بعد از مدتی می‌توانند منجر به بروز مشکلات بزرگ‌تری شوند. به صورت خلاصه، بررسی ظاهر لپ تاپ صرفا برای جذابیت ظاهری نیست و می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره وضعیت فنی لپ تاپ به ما ارائه دهد.

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم

نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم، سلامت صفحه‌نمایش است. ازجمله مشکل‌های رایجی که امکان دارد در لپ تاپ‌های دست دوم قدیمی مشاهده کنیم، پیکسل سوختگی است که با روشن کردن لپ تاپ و پخش فیلم می‌توانید متوجه آن شوید. اگر می‌خواهید وضعیت نمایشگر را دقیق‌تر بررسی کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Is My LCD Ok بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های سامسونگ 2024

بهترین لپ تاپ های هیبریدی 2024

پورت‌های لپ تاپ را بررسی کنید

نکته دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک باید به آن اشاره کنیم، پورت‌ها و درگاه‌های لپ تاپ است. معمولا پورت‌های لپ تاپ به‌سادگی آسیب می‌بینند و امکان دارد که تمام پورت‌های لپ تاپ‌های دست دوم کار نکنند. در صورتی که از یک فروشگاه معتبر خرید می‌کنید که فرصت تست کالا را به شما می‌دهد که جای حرفی باقی نمی‌ماند، اما در صورتی که از افراد دیگر به صورت حضوری می‌خواهید لپ تاپ بخرید، حتما USB و هندزفری برای تست پورت‌ها و جک 3.5 میلی‌متری صدا به‌همراه داشته باشید.

تمام کلیدهای کیبورد را امتحان کنید

بعد از بررسی ظاهر، نمایشگر و پورت‌ها، باید کیبورد و تاچ‌پد لپ تاپ را آزمایش کنید. بدون شک کیبوردی که برخی از کلید‌های آن عمل نکنند، تجربه ناخوشایندی برای کاربر به‌همراه دارد و به همین جهت، ضروری است که قبل از خرید لپ تاپ دست دوم، تک تک کلیدها را امتحان کنید. معمولا تاچ‌پد اهمیت چندانی ندارد و اکثر کاربران ترجیح می‌دهند به‌جای تاچ‌پد از ماوس استفاده کنند. با این‌حال، اگر تاچ‌پد خراب باشد می‌توانید این موضوع را عنوان کنید و تاحدودب قیمت لپ تاپ را کاهش دهید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

از سالم بودن باتری و شارژر اطمینان حاصل کنید

در ادامه، باید وضعیت باتری و شارژدهی آن را بررسی کنید. در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک گفتیم که بهتر است از خرید لپ تاپ‌های قدیمی خودداری کنید. یکی دیگر از دلایلی که ارزش خرید لپ تاپ‌های قدیمی را کاهش می‌دهد، عمر مفید باتری است که حدود 3 الی 4 سال است. اگر لپ تاپ موردنظر شما 3 یا 4 سال استفاده شده باشد، نباید روی شارژدهی آن حساب کنید.

برای مشخص کردن وضعیت سلامت باتری و کسب اطلاعات کلی درباره آن، می‌توانید از نرم‌افزاری مثل BatteryInfoView استفاده کنید. همچنین، باید شارژر و شارژ شدن باتری را بررسی کنید. گاهی اوقات به‌خاطر شارژر تقلبی یا آسیب دیدن باتری، دمای لپ تاپ هنگام شارز شدن به صورت چشمگیری افزایش چیدا می‌کند. در مجموع، خراب بودن باتری یا شارژر لپ تاپ مشکلی نیست که نتوانید برطرف کنید، اما به‌خاطر این ایرادها می‌توانید از فروشنده تخفیف بگیرید.

لپ تاپ استوک

فن و سیستم خنک‌کننده لپ تاپ را بررسی کنید

نکته دیگری که شاید بسیاری از کاربران قبل از خرید لپ تاپ دست دوم به آن توجه نمی‌کنند، سلامت سیستم خنک‌کننده دستگاه است. در صورتی که سیستم خنک‌کننده لپ تاپ کار نکند، امکان اجرای نرم‌افزارهای معمولی و حتی بازی‌های سبک برای مدت طولانی وجود ندارد. برای امتحان کردن سیستم خنک‌کننده می‌توانید از نرم‌افزارهای سنگینی که از حداکثر قدرت پردازش لپ تاپ استفاده می‌کنند بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2024

بهترین لپ تاپ های هواوی 2024

بررسی کنید که آیا لپ تاپ مشکل فنی داشته و تعمیر شده یا خیر

یکی از نکات تخصصی که در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک ذکر می‌کنیم، بررسی پیچ‌های لپ تاپ است. پیچ‌های لپ تاپ معمولا به‌سادگی باز نمی‌شوند و آثار رنگ‌پریدگی و باز شدن پیچ‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. در صورتی که لپ تاپ به‌منظور ارتقا هارد و رم باز نشده باشد، باید بررسی کنید که قطعه‌های داخلی آن تعویض نشده باشند، اگر قطعه‌ها تعویض شده‌اند باید از مدل آن‌ها باخبر شوید. البته، رعایت این مورد به‌خاطر تخصصی بودن و امکان اشتباه الزامی ندارد.

چگونه سلامت سخت‌افزار لپ تاپ را بررسی کنیم؟

در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک به بخش اصلی بررسی لپ تاپ، یعنی سخت‌افزار و مشخصات آن می‌رسیم. در ابتدای کار باید به تنظیمات و اطلاعات سیستم مراجعه کنید و ببینید که مشخصات و سخت‌افزار لپ تاپ با چیزی که فروشنده مشخص کرده یکسان است یا خیر. در قدم بعدی باید عملکرد سی پی یو را ارزیابی کنید. در صورتی که لود شدن سیستم طول بکشد می‌توانید به سلامت پردازنده لپ تاپ شک کنید.

برای بررسی دقیق سی پی یو می‌توانید نرم‌افزار CPU Burner را نصب کنید. در صورتی که هنگام اجرای این اپلیکیشن، لپ تاپ با مشکلاتی مثل هنگ کردن یا خاموش شدن روبه‌رو شد، سی پی یو دستگاه آسیب دیده است. برای تست کردن رم و هارد لپ تاپ نیز می‌توانید چندین نرم‌افزار  مختلف را هم‌زمان اجرا کنید و چند مختلف را در مروگر خود باز کنید. اگر اخلالی در عملکرد لپ تاپ به وجود آمد، رم و هارد لپ تاپ مشکل دارد. برای تست دقیق‌تر این موارد، می‌توانید از نرم‌افزاری مانند Maxx Mem استفاده کنید.

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دست دوم

توجه داشته باشید که اجرای اپلیکیشن‌های مخصوص تست سخت‌افزار لپ تاپ و کامپیوتر، بهترین راه برای آزمایش سلامت سخت‌افزار دستگاه است. خوش‌بختانه این دسته از نرم‌افزارها تنوع زیادی دارند و در وب‌سایت‌های گوناگون به صورت رایگان در دسترس هستند. در مجموع، برای بررسی سخت‌افزار لپ تاپ می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • بررسی مشخصات لپ تاپ و مقایسه آن با موارد ذکر شده در آگهی
  • بررسی سرعت لود شدن سیستم
  • استفاده از نرم‌افزارهای تست سی پی یو مانند CPU Burner
  • سلامت رم و هارد لپ تاپ را با اجرای هم‌زمان اپلیکیشن‌ها یا با نرم‌افزارهای تست سخت‌افزار بررسی کنید

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت 2024

بهترین لپ تاپ های ریزر 2024

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم کدام است؟

خوش‌بختانه تنوع برند لپ تاپ‌های استوک و مدل‌های مختلف لپ تاپ‌های دست دوم آن‌قدر زیاد است که از هر برندی می‌توانید یک لپ تاپ مناسب برای خود پیدا کنید. با این‌حال، برندهایی مانند لنوو، دل، اچ پی، ایسوس و ام اس آی ازجمله بهترین برندهای فعال در بازار داخلی هستند. همچنین، مک بوک‌های استوک یا دست دوم در صورتی که با قیمت معقولی عرضه شوند، می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

توجه داشته باشید که خراب شدن برخی از قطعه‌های لپ تاپ استوک یا دست دوم، اتفاق دور از انتظاری نیست؛ بنابر این، به‌جای درنظر گرفتن برند، توصیه می‌شود سال ساخت دستگاه و امکان پیدا کردن قطعه‌های آن در بازار را در اولویت قرار دهید. اگر دستگاه شما قدیمی باشد، امکان دارد برخی از قطعه‌های آن را در بازار پیدا نکنید و در صورت خراب شدن لپ تاپ یا حتی مشکلات فنی کوچک، لپ تاپ غیرقابل استفاده شود.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک شما را با انواع مختلف این محصولات آشنا کردیم و نکات مهمی که پیش از خرید باید رعایت کنید را ذکر کردیم. خرید یک لپ تاپ استوک یا دست دوم برای اکثر کاربران می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما در صورت رعایت نکاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ استوک به اشتراک گذاشتیم، می‌توانید از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنید و خرید موفقی داشته باشید.

سوالات متداول

چرا نباید هر لپ تاپ دست دومی را که با قیمت ارزان به‌فروش می‌رسد تهیه کنیم؟

با این‌که هیچ قاعده یا قانون خاصی برای مشخص کردن قیمت لپ تاپ‌های دست دوم وجود ندارد، اما امکان پیدا کردن لپ تاپی که با قیمت بسیار کمی عرضه شود تقریبا غیرممکن است. طبیعتا در بازار، هر فردی به‌فکر سود شخصی خود است و هیچ‌کسی نمی‌خواهد با فروش کالای خود با قیمت بسیار کم، به خود ضرر برساند و به شما کمک کند. در نتیجه، بهتر است که از این‌گونه آگاهی‌ها به‌راحتی بگذرید.

لپ تاپ‌های دست دوم چه معایبی دارند؟

اجتناب از مشکل سیستم خنک‌کننده یا باتری لپ تاپ در دراز مدت غیرممکن است. به همین دلیل، امکان دارد پس از مدت کوتاهی از خرید لپ تاپ، نیاز باشد برای تعمیر این موارد اقدام کنید. همچنین، به‌خاطر سخت‌افزار قدیمی و پشتیبانی نکردن از امکانات جدید، در زمان کوتاه‌تری به ارتقا لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لپ تاپ‌های استوک و دست دوم چیست؟ به‌نظر شما خرید لپ تاپ‌های استوک و دست دوم از لپ تاپ‌های آکبند منطقی‌تر است؟ دیگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر