coinex
otetmarket
propification.com

تاریخ انتشار OxygenOS 15 مشخص شد؛ معرفی دستگاه‌های واجد شرایط و ویژگی‌های جدید

اندروید 15 به‌زودی عرضه می‌شود و برندهای گوشی هوشمند در حال کار بر روی نسخه خاص خود از این سیستم‌عامل جدید هستند. برای وان‌پلاس، این سیستم‌عامل به نام OxygenOS 15 شناخته خواهد شد که بر پایه اندروید 15 توسعه یافته است.OxygenOS 14 ویژگی‌ها، تغییرات طراحی و بهبودهای بسیاری مانند طراحی آنا مورفیک، حالت نمایش همیشه روشن با مضمون سبز (Go Green AOD) و موتور ترینی (Trinity Engine) را معرفی کرده بود. انتظار می‌رود که نسخه بعدی، یعنی OxygenOS 15، نیز مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید را به همراه داشته باشد.

در ادامه همه چیزهایی که باید درباره OxygenOS 15 بدانید، شامل تاریخ انتشار، دستگاه‌های واجد شرایط و ویژگی‌های مورد انتظار به تفصیل بیان شده است:


بیشتر بخوانید:


تاریخ انتشار OxygenOS 15

اندروید 15 در مرحله تثبیت پلتفرم قرار دارد که آخرین مرحله از توسعه پیش از انتشار عمومی است. تاکنون، گوگل زمان‌بندی نسخه‌های بتا سال گذشته را دنبال کرده است. بنابراین، انتظار می‌رود نسخه پایدار نیز در همان زمان سال گذشته، یعنی در اکتبر، منتشر شود.

سال گذشته، OxygenOS 14 در نوامبر منتشر شد و OxygenOS 13 نیز در همان ماه عرضه شد. با توجه به انتشارهای قبلی، می‌توان انتظار داشت که وان‌پلاس نسخه based on Android 15, یعنی OxygenOS 15 را در ماه نوامبر منتشر کند.

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های رده بالا ابتدا این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و سپس به تدریج به مدل‌های دیگر گسترش می‌یابد.

اگر یک دستگاه رده بالای وان‌پلاس داشته باشید، ممکن است این شانس را داشته باشید که با پیوستن به برنامه بتا، زودتر از دیگران از سیستم‌عامل جدید بهره‌مند شوید. در حال حاضر، برنامه بتای اندروید 15 برای کاربران OnePlus 12 و OnePlus Open در دسترس است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده مدل‌های بیشتری از وان‌پلاس به این برنامه بپیوندند.

دستگاه‌های واجد شرایط برای OxygenOS 15

چه انتظاراتی از OxygenOS 15 داریم؟

ارتقای بزرگ بعدی ویژگی‌ها و بهبودهای بسیاری از تیم توسعه‌دهنده وان‌پلاس را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، ویژگی‌ها و بهبودهای جدیدی مستقیماً از گوگل نیز به عنوان بخشی از اندروید 15 به ارمغان خواهد آورد.

در زیر مهمترین تغییراتی که انتظار می‌رود در OxygenOS 15 مشاهده کنیم (از جمله ویژگی‌های اندروید 15 ) آمده است:

  • شخصی‌سازی‌های قفل صفحه

انتظار می‌رود OxygenOS 15 ویژگی‌های جدیدی را برای تجربه قفل صفحه شخصی‌سازی‌شده به ارمغان آورد. نسخه جدید ممکن است اجازه دهد کاربران فونت‌ها، رنگ‌ها، سبک‌های ساعت و ویجت‌های قفل صفحه را شخصی‌سازی کنند. همچنین احتمال اضافه شدن جلوه عمق به پس‌زمینه‌های قفل صفحه مانند iOS وجود دارد و مجموعه جدیدی از پس‌زمینه‌ها نیز ارائه خواهد شد.

  • حالت صرفه‌جویی در باتری ویدیو

یک ویژگی جدید با نام “صرفه‌جویی در باتری ویدیو” در نسخه‌های اولیه بتای اندروید 15 برای گوشی‌های وان‌پ‌لاس مشاهده شده است. این ویژگی به طور خودکار استفاده از باتری را زمانی که یک اپلیکیشن ویدیویی پشتیبانی شده باتری را مصرف می‌کند، بهینه می‌کند. این ویژگی عمر باتری را افزایش می‌دهد، اما ممکن است تجربه تماشای ویدیو را کمی تحت تأثیر قرار دهد. این ویژگی در نسخه بتا مشاهده شده است، بنابراین منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا در نسخه نهایی OxygenOS 15 ادغام خواهد شد یا خیر.

  • مرکز کنترل بازطراحی شده

OxygenOS 14 مرکز کنترل را بازطراحی کرده است، اما این پایان راه نیست. انتظار می‌رود OxygenOS 15 تغییرات قابل توجهی را برای بهبود تجربه کاربری به همراه داشته باشد.

  • قفل تشخیص سرقت

این ویژگی منحصراً برای OxygenOS 15 نیست بلکه ویژگی اندروید 15 برای جلوگیری از سرقت داده‌ها توسط سارقان است. ویژگی قفل تشخیص سرقت از هوش مصنوعی گوگل برای تعیین زمان ربوده شدن دستگاه از دست شما استفاده می‌کند. اگر این را تشخیص دهد، دستگاه به طور خودکار قفل می‌شود و از سرقت داده‌ها توسط سارقان جلوگیری می‌کند. بهترین بخش این است که سارقان نخواهند توانست دستگاه را فعال کنند مگر اینکه جزئیات حساب گوگل شما را داشته باشند.

  • یکپارچگی بیشتر AI

گوشی‌های وان‌پلاس با اجرای OxygenOS 15 از قبل برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی دارند، اما اندروید 15 می‌تواند تجربه هوش مصنوعی را با معرفی بسیاری از ویژگی‌های جدید، از جمله یکپارچگی Gemini AI، به سطح دیگری برساند. ممکن است همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید از تیم توسعه‌دهنده وان‌پلاس را نیز ببینیم.

  • پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای

اندروید 15 “پشتیبانی پلتفرمی برای اتصال ماهواره‌ای” را گسترش می‌دهد. این قابلیت امکان ارسال و دریافت پیام‌ها از طریق اتصال ماهواره‌ای برای برنامه‌های SMS، MMS و برنامه‌های بومی RCS فراهم می‌کند. نسخه جدید تعدادی عناصر UI را اضافه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تجربه کاربری یکپارچه است. همه گوشی‌های اندروید 15 ممکن است از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی نکنند، زیرا احتمالاً نیاز به چیپ و پشتیبانی حامل ویژه‌ای دارند.

  • بهبودهای Fluid Cloud

Fluid Cloud نسخه وان‌پلاس از Dynamic Island موجود در آیفون‌ها است. کپی کردن ویژگی از برندهای دیگر به نفع کاربران بد نیست، اما این ویژگی خیلی محدود است که نمی‌توان آن را مفید دانست. Fluid Cloud که سال گذشته با OxygenOS 14 معرفی شد، فقط با برنامه‌های سیستمی کار می‌کند. به تازگی، برند پشتیبانی از اسپاتیفای را اضافه کرده است. با این حال، OxygenOS 15 ممکن است پشتیبانی از برنامه‌های ثالث مختلف، مانند برنامه‌های تحویل غذا، برنامه‌های سفر و دیگر پلتفرم‌های پخش موسیقی را اضافه کند تا با Fluid Cloud کار کنند.

  • جفت‌های برنامه در حالت تقسیم صفحه

این ویژگی اندروید 15 به کاربران اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌های مورد علاقه خود در حالت تقسیم صفحه، میانبرهایی ایجاد کنند. مثلاً می‌توانید یک آیکون میانبر بسازید که یوتیوب و نوت‌ها را در حالت تقسیم صفحه باز کند. اگر اغلب از برنامه‌ها در حالت تقسیم‌صفحه استفاده می‌کنید، اندروید 15 زمان زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کند.

  • بایگانی برنامه‌ها

اندروید 15 به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرضروری را حذف کنند در حالی که داده‌های کاربر را نگه می‌دارد. این ویژگی مشابه “Offload” برنامه‌ها در آیفون‌ها عمل می‌کند. هیچ از دست دادن داده‌ای نخواهد بود و می‌توانید بعد از نصب مجدد/آرشیو کردن برنامه از همان جایی که ترک کردید ادامه دهید. اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی قابلیت بایگانی و بازیابی برنامه‌ها را دارد، اما اندروید 15 این ویژگی را در سطح سیستم‌عامل ادغام می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را حتی اگر خارج از فروشگاه گوگل پلی نصب شده باشند، بایگانی/بازیابی کنند.

  • کاهش صدای اعلان‌ها

این ویژگی اندروید 15 حجم اعلان‌های پی‌درپی از یک برنامه را کاهش می‌دهد. این ویژگی طراحی شده تا از اذیت شدن کاربران با تعداد زیاد اعلان‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر