coinex
otetmarket
propification.com

اپل به سرمایه‌گذاری در OpenAI می‌اندیشد؛ ChatGPT به iOS 18 می‌آید

هوش مصنوعی در دنیای فناوری موبایل و فراتر از آن به شدت مورد توجه قرار گرفته و بازیگران بزرگ نیز از این موضوع آگاه هستند. تابستان گذشته، اپل نیز وارد این میدان شد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را که Apple Intelligence یا AI نامیده می‌شود، از طریق همکاری با OpenAI، خالق ChatGPT رونمایی کرد. اکنون به نظر می‌رسد اپل آماده است این همکاری را با سرمایه‌گذاری در OpenAI به مرحله بعدی ببرد.

سرمایه‌گذاری در OpenAI ممکن است به گسترش همکاری‌های این دو شرکت منجر شود و در نهایت شاهد حضور فناوری‌های OpenAI در نسخه‌های آینده iOS باشیم. در حال حاضر، OpenAI در حال جذب سرمایه‌ای به ارزش چندین میلیارد دلار است که می‌تواند ارزش این شرکت را به بیش از 100  میلیارد دلار برساند.


بیشتر بخوانید:


سرمایه‌گذاری در OpenAI

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر اپل، شرکت‌های انویدیا و مایکروسافت نیز در این سری از سرمایه‌گذاری در OpenAI شرکت خواهند کرد. مایکروسافت تاکنون نقش کلیدی در رشد OpenAI ایفا کرده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران استراتژیک این شرکت شناخته می‌شود. از سوی دیگر، انویدیا با تأمین تراشه‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای OpenAI، از مهم‌ترین شرکای این شرکت محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در OpenAI توسط مایکروسافت، اپل و انویدیا

در صورت مشارکت اپل برای سرمایه‌گذاری در OpenAI ، این اولین بار خواهد بود که اپل به‌طور مستقیم در یک استارت‌آپ حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. این تصمیم نشان‌دهنده اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در استراتژی‌های آینده اپل است، به ویژه در توسعه ویژگی‌های پیشرفته‌ای که ممکن است در iOS 18 و محصولات دیگر این شرکت مشاهده کنیم.

همکاری اپل با OpenAI می‌تواند چشم‌انداز جدیدی برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی در محصولات این شرکت فراهم کند، به طوری که اپل وظایف ساده‌تر را به کمک فناوری‌های خود انجام داده و برای انجام فرآیندهای پیچیده‌تر، به پتانسیل‌های ChatGPT تکیه کند. این حرکت می‌تواند تحولی بزرگ در نحوه استفاده از هوش مصنوعی در اکوسیستم اپل ایجاد کند و به کاربران تجربه‌های نوینی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر