coinex
otetmarket
propification.com

نحوه کار اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه است؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک قطعاً یکی از پرسرعت‌ترین و باکیفیت‌ترین اینترنت‌های جهان است. می‌دانید این اینترنت چگونه کار می‌کند؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

شرکت استارلینک که زیرمجموعه شرکت هوافضای اسپیس‌ایکس است، اینترنت ماهواره ای استارلینک را در سراسر جهان گسترده کرده است. البته که خیلی از کشورهای جهان از جمله ایران، به دلیل محدودیت‌ها و سختگیری‌های دولت امکان استفاده از این اینترنت پرسرعت به روش قانونی را ندارند؛ اما اکثر کشورهای جهان با بهره‌گیری از این شبکه اینترنتی، اینترنتی به غایت سریع و باکیفیت را تجربه می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو

ایلان ماسک که مالک شرکت اسپیس‌ایکس است سال گذشته گفت که امکان اتصال اینترنت استارلینک را بدون تجهزیزات فراهم خواهد کرد. این وعده ماسک به سرعت در حال شکل‌گیری است تا جایی که دیدیم که اولین تماس تصویری با استارلینک بین دو گوشی موبایل برقرار شد. با توجه به این موضوع لازم است از نحوه کار استارلینک اطلاع داشته باشید.

به نقل از تجارت نیوز؛ برای استفاده از اینترنت استارلینک باید دیش مخصوص استارلینک را تهیه و نصب کنید. این دیش توانایی اتصال خودکار به ماهواره‌های استارلینک را دارد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه کار می‌کند؟

شرکت اسپیس‌ایکس برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مچموعه‌‌ای بزرگ از ماهواره‌های کوچک را بوسیله راکت فالکون 9 در فاصله 340 تا 1200 کیلومتری زمین فرستاده است.

نام دیش مخصوص استارلینک «ترمینال» است که می‌توانید آن را در محل مورد نظر خود نصب کرده و اینترنت استارلینک را با اتصال خودکار دریافت کنید. لازم به یادوری است که دیش‌های استارلینک تاکنون در سه نوع طراحی و تولید شده است. نسل جدید دیش استارلینک کوچک‌تر، زیباتر و سریع‌تر شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه کار می‌کند؟

ارتباط بین ماهواره و زمین چگونه است؟

ماهواره‌های استارلینک با استفاده از امواج رادیویی و لیزر‌های نوری با هم و با دیش‌های کاربران ارتباط برقرار می‌کنند. این سیگنال‌ها از ماهواره به دیش کاربر و سپس به ایستگاه‌های زمینی (Gateway) منتقل می‌شوند که به شبکه‌های اینترنتی جهانی متصل هستند. به اینفوگرافی زیر توجه کنید:

اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه کار می‌کند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و نحوه فعالسازی آن چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر