coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

عینک هوشمند متا پتانسیل جاسوسی دارد؛ آیا فناوری‌های هوشمند حریم خصوصی را نقض می‌کنند؟

اخبار حوزه هوش‌مصنوعی هر روز جالب‌تر می‌شود. اخیرا گزارش شده که دو دانشجوی دانشگاه هاروارد با ترکیب فناری عینک‌های هوشمند متا ری‌بن و هوش مصنوعی، موفق شده‌اند اطلاعات شخصی افراد را در لحظه شناسایی و استخراج کنند.

این پروژه که I-XRAY نام دارد، از ویژگی‌های پخش زنده عینک‌های هوشمند متا ری_بن و پایگاه‌های‌ داده عمومی برای شناسایی چهره‌ها و دریافت اطلاعات دیگری همچون نام، آدرس و شماره تلفن استفاده می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

فناوری I-XRAY؛ تهدید جدید از دل عینک‌های هوشمند متا

این دو دانشجو، موفق شده‌اند از این روش، چند نفر از هم‌کلاسی‌ها و افراد ناشناسی که در محیط دانشگاه بودند را شناسایی و اطلاعات آنها را از پایگاه‌های داده پیدا کنند. این ماجرا قسمت جالبی هم دارد. اینکه این فناوری حتی می‌توانند اطلاعات مربوط به خویشاوندان افراد را نیز نمایش دهد.

استفاده از این فناوری‌ها بعضا می‌تواند مفید باشد. مانند شرکت Clearview AI که پیش‌تر سعی کرده بود با بهره‌گیری از فناوری مشابه کمک حال پلیس باشد. اما با عرضه عمومی چنین ابزارهایی نگرانی‌هایی بابت نقض حریم خصوصی ایجاد شده است.

تفاوت اصلی فناوری I-XRAY با نمونه‌های قبلی دستسرسی آسان آن است. مردم می‌توانند به راحتی آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

با اینکه عینک‌های هوشمند متا Ray-Ban به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند پذیرش گسترده‌ای در میان مردم داشته باشند، اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد امکان سوءاستفاده از آن‌ها وجود دارد. هرچند برخی ابزارهای حفظ حریم خصوصی در این عینک‌ها تعبیه شده‌اند، اما در محیط‌های شلوغ و پرجمعیت، تشخیص اینکه آیا فیلم‌برداری در حال انجام است یا خیر، دشوار به نظر می‌رسد.

این مسئله نشان‌دهنده آن است که با توسعه بیشتر این نوع فناوری‌ها، باید تدابیر محافظتی بیشتری برای حفظ حریم خصوصی افراد در نظر گرفته شود تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر