coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

خداحافظی استیو وازنیاک از فیس‌بوک ؛ هم بنیانگذار اپل اکانت فیس‌بوک خود را حذف کرد

استیو وازنیاک یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای فناوری و هم‌بنیانگذار کمپانی اپل، حساب کاربری خود در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک را حذف کرد.

این روزها اخبار فراوانی پیرامون رسوایی فیس‌بوک به گوش می‌رسد. گفته می‌شود شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک استفاده کرده است؛ این شرکت با جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مختلف در پروسه‌های انتخاباتی و سیاسی، نقش مهمی را در جهت‌دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ ایفا کرده است.

حذف حساب کاربری فیسبوک توسط هم‌بنیانگذار اپل

سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس‌بوک باعث شد تا یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، یعنی استیو وازنیاک برای همیشه از این شبکه اجتماعی خداحافظی کند. وازنیاک در گفتگو با خبرگزاری USA Today از نگرانی خود درباره‌ی فیس‌بوک و سایر شرکت‌های مشابه خبر داد که با بی‌دقتی از اطلاعات شخصی مشترکین خود استفاده می‌کنند.

استیو وازنیاک معتقد است که این شبکه اجتماعی رایگان نباید اطلاعات خصوصی افراد را جمع‌آوری کرده و از آنها برای نمایش تبلیغات استفاده کند؛ او ترجیح می‌دهد بهای خدمات فیس‌بوک را پرداخت کند تا اینکه فیس‌بوک به عنوان یک شبکه‌ی رایگان، از داده‌های مردم سوءاستفاده کند.

شریل سندبرگ، رئیس امور اجرایی فیس‌بوک، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که اگر کاربران می‌خواهند از مشاهده‌ی تبلیغات مبتنی بر داده‌ها خودداری کنند، باید بهای خدماتی را که توسط فیس‌بوک ارائه می‌شود، پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)


استیو وازنیاک همچنین از اظهارنظر اخیر تیم کوک،‌ مدیرعامل اپل حمایت کرد. تیم کوک اخیرا اعلام کرده بود که اپل هرگز چنین اشتباهاتی را مرتکب نخواهد شد؛ چراکه این شرکت،‌ مشتریان خود را به محصول تبدیل نمی‌کند.

وازنیاک در حمایت از تیم کوک گفت: «اپل از محصولات خود درآمد کسب می‌کند،‌ نه از شما؛ اما همانطور که گفته می‌شود، در فیس‌بوک، شما محصول هستید.»

کاربران تمامی جزئیات زندگی خود را در فیس‌بوک قرار می‌دهند… فیس‌بوک بسیاری از درآمد تبلیغات را از همین اطلاعات به دست می‌آورد. این سودها همگی بر مبنای اطلاعات کاربران جمع‌آوری می‌شوند،‌ اما کاربران هیچ سهمی از این سود ندارند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، سه‌شنبه‌ی آینده باید در برابر مجلس سنای آمریکا و کمیته‌های بازرگانی پاسخگو باشد. از چهارشنبه‌ این هفته‌ نیز تحریم ۲۴ ساعته‌ فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر