coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بازگشت گوگل به چین با مخالفت سناتورهای آمریکایی روبرو شد

اخیرا خبرهایی مبنی بر بازگشت گوگل به چین منتشر شده است. در واقع، گفته می‌شود که گوگل می‌خواهد برای بازگشت به این کشور دست به سانسور موتور جستجوی خود بزند. اما مقامات آمریکایی نگران پیامدهای اقدام گوگل و خدشه‌دار شدن آزادی بیان در این کشور هستند.

تقریبا یک دهه است که غول تکنولوژی جهان، گوگل، از بازار پرسود چین غایب است. این غیبت شامل عرضه نشدن تمام محصولات و خدمات گوگل مانند موتور جستجو، جیمیل و تا حدودی حتی اندروید می‌شود. حتی دستگاه‌های اندرویدی چینی، اساسا نسخه‌های متفاوتی از اندروید هستند که با حذف خدمات گوگل در بازار این کشور عرضه می‌شوند.

راهنمای خرید تکراتو

بازگشت گوگل به چین با نسخه سانسور شده‌ای از موتور جستجو

با این حال اخیرا خبرهایی مبنی بر بازگشت گوگل به چین منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، احتمالا گوگل در چین نسخه سانسور شده‌ای از موتور جستجوی خود را به خواست مقامات چینی راه‌اندازی می‌کند. در حالی که هنوز هیچ کدام از مقامات گوگل نسبت به این شایعات اظهار نظر نکرده‌اند، اما ظاهرا شایعات تاثیر خود را گذاشته‌ است و برخی از سناتورهای آمریکایی را به جایی رسانده که می‌خواهند گوگل را برای این اقدامش، مورد مواخذه قرار دهند.


بیشتر بخوانید: وضع قوانین سفت و سخت در فضای مجازی چین


در نامه‌ای که سناتور جمهوری‌خواه، مارکو روبیو از ایالت فلوریدا به مدیر اجرایی گوگل، ساندار پیچای فرستاده و به امضای دیگر نمایندگان مجلس سنای آمریکا رسیده است. سناتور روبیو نگرانی خود را از اقدام گوگل ابراز کرده و اشاره کرده است که بازگشت گوگل به کشور چین حکم یک “کودتا برای دولت چین” را دارد و می‌تواند نمایانگر یک”شرط نگران‌کننده برای شرکت‌های دیگری باشد که به دنبال ورود به بازار چین هستند.” سناتور ایالت فلوریدا، در ادامه نامه به نگرانی‌های خود در خصوص همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی اشاره کرده است.

با این حال، همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، گزارش مربوط به ورود گوگل به بازار چین هنوز در حد یک شایعه است و ممکن است که تکذیب شود. این اولین‌باری نیست که شرکت‌های آمریکایی در خصوص فعالیت‌های در بازار بزرگ چین مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

سال گذشته پس از حذف برنامه‌های VPN از فروشگاه برنامه iOS در چین، تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل، توسط سناتورهای مجلس سنا مورد مواخذه قرار گرفت. مقامات مجلس سنا عقیده داشتند که اپل با این اقدام “سانسور اینترنت در چین را امکان‌پذیر می‌کند.”

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ubergizmo

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر