coinex
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت رباتی برای گفتگو با درگذشتگان توسعه داد

مایکروسافت پتنت جدیدی ثبت کرده که از توسعه رباتی برای گفتگو با درگذشتگان و افراد فوت شده با تکیه بر ویژگی های شخصیتی آنها حکایت دارد.

با این ربات قرار است افراد بتوانند چت بات هایی برای گفتگو با افراد فوت شده بر اساس ویژگی های شخصیتی آنها ایجاد کنند. این چت بات به جای آموزش دیدن با روش های سنتی مثل بانک صدا و داده های تصادفی، از داده های اختصاصی یک فرد استفاده میکند.

این سیستم از «داده‌های اجتماعی» مثل «تصاویر، داده‌های صدا، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و نامه‌های نوشتاری» برای ایجاد یک پروفایل از فرد استفاده می‌کند.

در این حالت میتوان از این داده های اجتماعی برای ایجاد یک چت بات آموزش دیده بر اساس آنها استفاده کرد. این چت بات در نهایت خواهد توانست در قالب یک شخصیت خاص با دیگران تعامل و البته گفتگو داشته باشد.

مایکروسافت رباتی برای گفتگو با درگذشتگان توسعه داد

نکته جذاب تر اینکه امکان ایجاد «مدل دو یا سه بعدی از شخص مورد نظر با استفاده از تصاویر، داده‌های عمق و یا داده‌های ویدیویی مربوطه» وجود خواهد داشت.

در قسمتی از توضیحات پتنت به نکته جالبی اشاره شده است: «فرد مورد نظر [که چت بات نمایانگر آن است] ممکن است به گذشته با حال تعلق داشته باشد و می‌تواند دوست، خویشاوند، آشنا، سلبریتی، شخصیت خیالی یا تاریخی، یک فرد تصادفی و غیره باشد.»

به علاوه شما امکان ایجاد نسخه دیجیتالی خود را هم دارید. یعنی میتوانید یک ورژن دوم از خود بسازید و با آن گفتگو و تعامل داشته باشید.

در ادامه توضیحات پتنت آمده که این چت بات قابلیت آموزش دیدن برای شبیه‌سازی «خصوصیات گفتاری» فرد مثل «سبک حرف زدن، طرز بیان، لحن، صدا، نیت، طول جمله/دیالوگ، پیچیدگی جملات، موضوع و انسجام» را خواهد داشت.

اگر چت بات داده‌های کافی برای پاسخ دادن به سوالات کاربر را نداشته باشد، می‌توان از بانک گفتگوهای برون‌سپاری شده برای پر کردن شکاف‌ها یا به عبارت ساده‌تر «گذاشتن حرف در دهان» استفاده کرد.

بیشر بخوانید:

نظر شما در خصوص توسعه رباتی برای گفتگو با درگذشتگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر