coinex
راهنمای خرید تکراتو

ایلان ماسک با 43 میلیارد دلار به دنبال خرید کل سهام توییتر

ایلان ماسک رسما از برنامه خود برای خرید توییتر خبر داد. او قصد دارد با پرداخت 43 میلیارد دلار، مالک توییتر شود و پیشنهاد کرده که هر سهم را به ارزش 54.20 دلار نقدا خریداری می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، پیشنهاد نهایی خود برای خرید 100 درصد سهام توییتر را در یک فایل 13 صفحه‌ای اعلام کرد. این پیشنهاد در 13 آوریل (24 فروردین) به توییتر اعلام شد. ماسک می‌گوید برای اینکه تغییراتی اعمال شود، توییتر باید خصوصی شود.

به گزارش بلومبرگ، ارزش ثروت ایلان ماسک 260 میلیارد دلار است. ارزش توییتر نیز 37 میلیارد دلار برآورده شده و حالا، ایلان ماسک پیشنهاد 43 میلیارد دلاری را برای خرید این پلتفرم پیشنهاد کرده است.

پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک

پس از مدت‌ها انتشار اخبار مختلف درباره ایلان ماسک و خرید سهام توییتر، بالاخره هدف نهایی او مشخص شد. او در نامه خود به برت تیلور، مدیر هیئت مدیره توییتر نوشت: «من به پتانسیل توییتر برای تبدیل شدن به پلتفرم آزادی بیان در سراسر جهان باور دارم و به همین دلیل روی توییتر سرمایه‌گذاری می‌کنم. من معتقدم آزادی بیان یک ضرورت اجتماعی برای اجرای درست دموکراسی است.»

خرید سهام توییتر

او در ادامه نامه خود نوشت:

توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و من آن را آزاد می‌کنم.

او در ادامه گفت که اگر پیشنهاد او را قبول نکنند، درباره موقعیت خود به‌عنوان سهام‌دار توییتر تجدید نظر می‌کند.

توییتر با انتشار بیانیه‌ای، این خبر را تایید کرده و گفته است: «هیئت مدیره توییتر با دقت این پیشنهاد را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بهترین تصمیم گرفته شود که به‌نفع شرکت و تمام سهامداران توییتر باشد.»

در حال حاضر، هیئت مدیره توییتر در حال بررسی این پیشنهاد هستند؛ اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی، تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کنند.

سهام توییتر قبل از انتشار این خبر، رشد بیش از 13 درصدی را شاهد بود. اما سهام تسلا به دلیل نگرانی‌‌های ناشی از این تصمیم، 1.5 درصد کاهش یافته است.

تقریبا 10 روز پیش بود که خبر خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک مطرح شد. پس از آن اعلام شد که ایلان به جمع هیئت مدیره توییتر اضافه می‌شود. اما مدیرعامل توییتر، تقریبا یک هفته بعد اعلام کرد که ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره انصراف داده است. بلافاصله پس از این انصراف، شایعاتی مبنی بر خرید کل سهام توییتر مطرح شد. و حالا مشخص شد که پیش بینی‌ها درست بوده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیشنهاد خرید کل سهام توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر