coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

یک سوم مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش موارد ابتلا به اختلالات روانی در کشورمان خبر داد.

خرید بلیط هواپیما

دکتر اسدی؛ معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در تاریخ 18 مهر ماه، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: این بیماری انگلی بر باورهای سیاسی فرد تاثیر می‌گذارد!

اختلالات روانی و خطر آن در کمین ایران!

با گذر از دوران پاندمی، به نظر می‌رسد حالا کشور با مشکلات پسا کرونایی مواجه شده است. مشکلاتی که آسبب‌های فروانی را به روح جمعی و فردی هر کدام از ما وارد کرده‌اند.

بسیاری از ما در این دوران را با تجربه استرس‌ها و اضطراب‌های بسیار سپری کردیم. دکتر اسدی در گفتگویی که با رسانه ایرنا داشته، با توضیح آنکه افسردگی و اقدام به خودکشی در میان اختلالات روانپزشکی بویژه در مناطق غربی کشور به دلیل شرایط زندگی و محرومیت بسیار شایع است، اعلام کرد:

پس از شیوع ویروس کرونا میزان آسیب‌های روانی جامعه از قبیل اضطراب، استرس و افسردگی سیر افزایشی دارد.

اختلالات روانی

وی همچنین دوران همه‌گیری کرونا را که سبب ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه شد، در افزایش این اختلالات تاثیرگذار دانست. معاون دفتر سلامت روان ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نزدیکی هفته‌ی سلامت افزود:

بعد از شیوع ویروس کووید ۱۹ میزان آسیب‌های روانی، افسردگی، اضطراب و استرسی افراد جامعه افزایش داشته است و هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) فرصتی است که با اطلاع رسانی و آموزش از طریق شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور، گروه‌های سنی مختلف را با مسایلی که در ارتقای سلامت روان موثر هستند، آشنا کرد.

الزام پرداختن به سلامت روان و به زیستی همگانی

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، در این گفتگو به الزام پرداخت به سلامت روان تاکید کرد و از تعیین شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت روان و به زیستی همگانی را در اولویت قرار دهید» خبر داد.

به گفنه‌ی معاون دفتر سلامت روان، این شعار دولت‌ها را مخاطب قرار داده و به آن‌ها توصیه می‌کند سلامت روان همگانی را جدی بگیرند و به آن بپردازند. دکتر اسدی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

به همین منظور کتابچه‌ای به زبان ساده و قابل فهم برای عموم جامعه از سوی وزارت بهداشت تدوین و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده شده است تا به این شیوه بتوانند نسبت به اطلاع رسانی و آموزش عمومی در مورد روابط سالم با خانواده و فرزندان، راهکار‌های کاهش استرس و اضطراب، پیشگیری از وسواس و سایر اختلالات برای افراد جامعه اقدام کنند.

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از انجام غربالگری سلامت روان در کشور خبر داد و ضمن تاکید بر رایگان بودن آموزش‌های مهارت فرزند پروری، تاب آوری و خود مراقبتی در مراکز سلامت روان، گفت: «غربالگری سلامت روان به عنوان یک خدمت در نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور وجود دارد و از طریق مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت افراد بصورت رایگان غربالگری شده و پرونده الکترونیک برای آن‌ها تشکیل می‌شود؛ ضمن اینکه در صورت وجود اختلالات روانپزشکی توسط پزشکان عمومی آموزش دیده درمان‌های دارویی و غیر دارویی به آن‌ها ارائه می‌گردد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش اختلالات روانی در کشور چیست؟ نحوه‌ی معیشتی و کیفیت رفاه حاکم بر جامعه تا چه حد می‌تواند بر سلامت روان موثر باشد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر