coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام سی درصد گران‌تر از نسل 3 خواهد بود!

همان‌طور که می‌دانید تراشه ساز معروف دنیای تکنولوژی، کوالکام، به زودی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خود رونمایی خواهد کرد. حال، گفته می‌شود که این تراشه نسبت به نسل قبلی افزایش قیمت خواهد داشت.

نسخه بعدی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 از شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 مدتی است که سر بحث گزارش‌ها و خبرهای افشاگران شده است. موضوع اصلی که درباره این تراشه مورد بحث قرار می‌گیرد، قیمت آن است. حال، افشاگری به نام Yogesh Brar ادعا کرده که قیمت این تراشه به مراتب بسیار بیشتر از نسل فعلی خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

بر اساس گفته‌های Yogesh Brar، چیپست جدید کوالکام قیمتی بالاتر از نسل قبلی خود خواهد داشت. او می‌گوید که قیمت چیپست جدید چیزی بین 220 تا 240 دلار خواهد بود و این نشان‌دهنده افزایش قیمت 25 تا 30 درصدی نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 است. زمان معرفی Snapdragon 8 Gen 4 برای اواخر سال جاری (ماه اکتبر) در رویداد رسمی Snapdragon Summit برنامه‌ریزی شده است. با این حال انتظار می‌رود که این چیپست در گوشی‌های سال 2025 در بازار ظاهر شود.

اسنپدراگون 8 نسل 4
Snapdragon 8 Gen 4

طبق شایعات، کوالکام در تولید اسنپدراگون 8 نسل 4 از فرآیند 3 نانومتری TSMC N3E استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، هسته ARM در اسنپدراگون 8 نسل 3 با هسته خود توسعه یافته Oryon جایگزین خواهد شد. اعتقاد بر این است که استفاده از هسته Oryon عامل اصلی افزایش قیمت در این چیپست است. نسل سوم چیپست اسنپدراگون 8 کوالکام در حال حاضر بین 190 تا 200 دلار قیمت دارد.

علاوه بر این، شایعه شده است که کوالکام در حال طراحی مجدد پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 با فرکانس هدف 4.26 گیگاهرتز است. این بازطراحی و بهینه‌سازی برای مقابله با پردازنده‌های M4 / A18 / Pro اپل در نظر گرفته شده و می‌تواند عامل دیگری برای افزایش قیمت نجومی این قطعه باشد.

با این حال، هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی شرکت سازنده برای اطمینان از کیفیت تغییرات اعمال شده و قیمت چیپست نسل بعدی اسنپدراگون 8 منتشر نشده است. با نزدیک شده به زمان عرضه در ماه اکتبر، مسلما جزئیات بیشتری درباره پردازنده جدید کوالکام یعنی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 فاش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 و قیمت آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر