coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

فراخوان فوری سازمان ملل متحد برای مقابله با گرمای شدید؛ جان مردم در خطر است

دمای جهانی در این هفته رکوردهای جدیدی را شکست و سازمان ملل متحد با صدور یک فراخوان فوری برای مقابله با گرمای شدید که جان کارگران را به خطر انداخته و افراد بیشتری را در معرض خطر تغییرات اقلیمی قرار داده، هشدار داد.این گزارش توسط جاستین کالما، خبرنگار ارشد علوم با بیش از ده سال تجربه در زمینه انرژی و محیط زیست تهیه شده و به اشتراک گذاشته شد. او همچنین میزبان پادکست “Hell or High Water: When Disaster Hits Home” از Vox Media و Audible Originals بود.


بیشتر بخوانید:

خرید بلیط هواپیما

فراخوان فوری سازمان ملل متحد؛ پدیده گرم شدن زمین مختص به یک روز یک هفته نیست

بر اساس داده‌های اولیه از سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیکوس اتحادیه اروپا، سه روز اول این هفته گرم‌ترین روزهای ثبت شده در تاریخ زمین بوده‌اند.  احتمال دارد سال 2024 با عبور از سال گذشته، گرم‌ترین سال ثبت شده شود. در این شرایط، امروز سازمان‌های وابسته به سازمان ملل یک تحلیل جهانی از فشار گرمایی بر کارگران همراه با نقشه راهی برای حفاظت از آسیب‌پذیرترین افراد منتشر کردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: “باید بپذیریم که دماهای شدید دیگر یک پدیده یک روزه، یک هفته‌ای یا یک ماهه نیستند.”

فراخوان فوری سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد در پی تشدید بی سابقه دمای هوا فراخوان فوری داد

انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی دمای متوسط جهانی را افزایش داده است

یکشنبه (31 تیر 1403)  به احتمال زیاد رکورد بالاترین دمای متوسط جهانی را از سال 1940، آغاز دوره داده‌های کوپرنیکوس، ثبت کرده است. این رکورد دوشنبه شکسته شد که دمای متوسط جهانی به 17.15 درجه سانتی‌گراد (62.87 درجه فارنهایت) رسید. روز بعد نیز بر اساس داده‌های اولیه تقریباً به همان گرما نزدیک شد. این بدان معناست که 21 تا 23 ژوئیه (31 تیر تا 2 مرداد 1403) احتمالاً سه روز گرم‌ترین ثبت شده تا کنون بوده‌اند. انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی، دماهای متوسط جهانی را افزایش داده و موج‌های گرما را بیشتر و شدیدتر کرده است.

گرمای شدید هوا موجب شد افراد زیادی دچار سوختگی شده و یا فوت کنند

یک گردشگر در دره مرگ کالیفرنیا، جایی که دما به حدود 50.55 درجه سانتی‌گراد (123 درجه فارنهایت) رسید، دچار سوختگی درجه سوم در پاهای خود شد. گرما سفر را در نقاط دیگر جهان نیز خطرناک‌تر کرده است. حداقل 10 گردشگر خارجی در ماه گذشته در مسیرهای پیاده‌روی یونان مفقود یا فوت کردند. در عربستان سعودی، دست‌کم 1300 نفر در دمای سوزان ژوئن طی حج سالانه به مکه جان باختند.

جان کارگران در خطر است؛ سازمان ملل فراخوان فوری اعلام کرد

گزارشی که امروز توسط سازمان بین‌المللی کار (ILO) منتشر شد نشان می‌دهد که کارگران در سراسر جهان به طور مرتب در معرض خطر فشار گرمایی قرار دارند. بر اساس گزارش ILO، گرما هر ساله منجر به تقریباً ۲۳ میلیون آسیب و 18.970 مرگ و میر جهانی در میان کارگران می‌شود. بیش از 70 درصد نیروی کار جهانی در محیط‌های کاری که به درستی تهویه یا خنک نمی‌شوند، در برابر گرمای شدید آسیب‌پذیر هستند.

گزارش جداگانه‌ای که امروز توسط دبیرکل و 10 سازمان مختلف سازمان ملل منتشر شد، یک ” فراخوان فوری به اقدام در مورد گرمای شدید” صادر کرد. این گزارش توصیه‌های سیاسی برای دولت‌ها، از جمله تقویت حفاظت از کارگران، را بیان می‌کند. بر اساس ILO، “اقدامات منطقی ایمنی و سلامت شغلی” می‌تواند سالانه 361 میلیارد دلار برای اقتصادها صرفه‌جویی کند. با گذشت دمای روزانه از 34 درجه سانتی‌گراد (93.2  درجه فارنهایت)، بهره‌وری کار به میزان 50 درصد کاهش می‌یابد.

فراخوان فوری سازمان ملل متحد برای مقابله با گرمای شدید؛ جان مردم در خطر است

شهرها و ساختمان‌ها نیز می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که خنک‌تر باقی بمانند و کمتر گرما را به دام بیندازند. سیستم‌های هشدار زودهنگام برای گرما (مشابه سیستم‌های هشدار برای طوفان) نیز می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند. بر اساس گزارش، گرما بیش از طوفان‌های استوایی در سراسر جهان انسان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند، اما این مرگ‌ها می‌توانند با کمک به مردم برای یافتن مکانی امن برای خنک شدن، جلوگیری شوند. با سیستم‌های هشدار کافی، می‌توان بیش از ۹۸,۳۰۰ مرگ ناشی از گرما را در سال در فقط ۵۷ کشور پیشگیری کرد.

راه حل مقابله با گرمایش زمین چیست؟

اما حل ریشه‌ای مشکل به انتقال از سوخت‌های فسیلی که باعث گرمایش جهانی می‌شوند بستگی دارد. گوترش امروز گفت: “کشورها باید سوخت‌های فسیلی را سریع و عادلانه کنار بگذارند. جهان باید به چالش افزایش دما پاسخ دهد.”

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر