;
coinex

معرفی ساعت ال جی اوربین ، ساعتی لوکس از LG

بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ، بند چرمی و طراحی یکپارچه: ساعت ال جی اوربین قصد دارد در سطوح بالاتر قیمتی قرار بگیرد. اما آیا اولین ساعت هوشمند با اندروید وِر 5.1 (Android Wear 5.1) ارزش مبلغی را که باید بابتش پرداخت کرد را دارد؟ آزمایشاتی که به شرح ذیل انجام شده است، پاسخ این سوال را می دهد.

بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ، بند چرمی و طراحی یکپارچه: ساعت اوربِین ال جی قصد دارد در سطوح بالاتر قیمتی قرار بگیرد. اما آیا اولین ساعت هوشمند با اندروید وِر 5.1 (Android Wear 5.1) ارزش مبلغی را که باید بابتش پرداخت کرد را دارد؟ آزمایشاتی که به شرح ذیل انجام شده است، پاسخ این سوال را می دهد.

برقراری اولین ارتباط با گوشی هوشمند: ارتباط با گوشی هوشمند تنها از طریق اپلیکیشن اندروید وِر 5.1 امکان پذیر است. پس از اولین استارت باید ساعت و گوشی از طریق بلوتوث با هم جفت شوند.

ساعت ال جی اوربین با قیمت 349 یورو در حال حاضر گران ترین ساعت هوشمند با اندروید وِر است و قرار هم نیست که این موضوع مخفی بماند. این ساعت با بند چرمی قهوه ای رنگ، بدنه در رنگ های نقره ای یا طلایی از جنس فولاد ضد زنگ و ظاهری شبیه به یک ساعت عقربه دار که باطن واقعی آن را می پوشاند، می تواند در ویترین فروشندگان ساعت های ناب و گران قیمت قرار بگیرد.

به این ترتیب این ساعت به یک مکمل تمام عیار برای گوشی هوشمند چرمی ال جی G4 تبدیل می شود. هنگامی که روی صفحه این ساعت کلیک کنید، ظاهر سنتی آن خیلی سریع به فراموشی سپرده می شود. در باطن آن تکنولوژی از جنس ساعت های هوشمند تمام عیار گنجانده شده است.

سخت افزار این ساعت شبیه مدل ال جی R است، در مقابل نرم افزار آن کاملا جدید می باشد. ساعت ال جی اوربین اولین ساعتی است که با اندروید وِر 5.1 کار می کند. اما آیا افزایش قیمت 100 یورویی در مقایسه با مدل قبلی قابل توجیه است؟

ظاهر این ساعت را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید

هیات تحریریه این گزارش این ساعت را در رنگ طلایی مایل به صورتی امتحان کرده است. البته این ساعت در رنگ نقره ای هم موجود است. این ساعت را می توانید با بند های مختلف ترکیب کنید، حتی بندهای کاملا معمولی با قطر 22 میلی متر هم مناسب هستند. ظاهر صفحه ساعت که از پیش مانند ساعت های عقربه ای کلاسیک ساخته شده است هم قابل تغییر است.

هیات تحریریه این گزارش این ساعت را در رنگ طلایی مایل به صورتی امتحان کرده است. البته این ساعت در رنگ نقره ای هم موجود است. این ساعت را می توانید با بند های مختلف ترکیب کنید، حتی بندهای کاملا معمولی با قطر 22 میلی متر هم مناسب هستند. ظاهر صفحه ساعت که از پیش مانند ساعت های عقربه ای کلاسیک ساخته شده است هم قابل تغییر است.

بستن ساعت ال جی اوربین دور مچ دست و راه اندازی آن

بدنه فلزی و بند چرمی آن حس خوبی را ایجاد می کند، وزن این ساعت خیلی سبک نیست ولی خیلی راحت روی مچ دست می نشیند. ابعاد آن شبیه یک ساعت بزرگ مردانه است. برای ایجاد ارتباط بلوتوث بین ساعت و گوشی هوشمند باید اپلیکیشن اندروید وِر را روی گوشی خود نصب کنید و با انتخاب کد مربوطه ، ارتباط را تایید کنید.

اولین آزمایش جفت شدن با گوشی گلکسی S5 بدون مشکل انجام شد، البته پس از گذشت زمان کوتاهی مشکلات ارتباطی پی در پی به وجود آمدند. پس از به روز رسانی نرم افزار شرکتی، در آغاز هیچ تغییری ایجاد نشد و تنها با تعویض گوشی و استفاده از گلکسی S6 و برگرداندن ساعت به حالت اولیه، اتصال ایجاد شد. البته مشخص نیست که این اتفاق به دلیل برگرداندن ساعت به حالت اولیه بوده است یا به دلیل استفاده از گوشی گلکسی S6. به هر حال این بار اتصال دیگر قطع نشد.

اندروید وِر 5.1 اتصال به اینترنت را از طریق WLAN امکان پذیر می کند

سطح روی ساعت و عملکرد آن شبیه مدل های قبلی یعنی G Watch و G Watch R است. همانند سابق در کنار نمایش ساعت، در وهله اول اطلاعاتی نشان داده می شود که معمولا روی صفحه اصلی قفل شده گوشی های هوشمند اندرویدی قرار می گیرند.

با این حال چند فرق کوچک وجود دارد. برای اولین بار استفاده از اندروید وِر 5.1 اتصال به اینترنت را از طریق WLAN ممکن می کند. البته اینگونه نیست که این ساعت کاملا مستقل و بدون گوشی کار کند: اتصال WLAN تا کنون به عنوان یک ترفند عمل می کند تا شما حتی زمانی با گوشی هوشمند خود از طریق اینترنت متصل باشید که گوشی شما از شما دور باشد، مثلا روی میز کارتان، 2 طبقه بالا تر و یا حتی در خانه.

کاربرد آسان تر

نوآوری دیگر اندروید وِر 5.1: با یک فشار طولانی روی دکمه کناری، فهرست اپلیکیشن ها باز می شود. اکنون می توان با همان حرکت شناخته شده، یعنی کشیدن انگشت روی صفحه (swipe) ادامه داد و به این وسیله می توان اطلاعات ریز را از روی صفحه نمایشگر پلاستیکی OLED یا همان POLED به سمت چپ کشید و بیرون انداخت، مانند گوشی هوشمند گوگل NOW. در این آزمایش ساعت ال جی اوربین با استفاده از دستور صوتی “OK Google” به خوبی قابل هدایت بوده است.

پس از نصب اپلیکیشن LG Call روی گوشی هوشمند جفت شده، می توان شماره تلفن های ثبت شده در گوشی را مستقیما روی صفحه ساعت دید و انتخاب کرد. خود تماس البته از طریق گوشی یا هِد سِت جفت شده برقرار می شود.

آزمون صفحه نمایشگر

صفحه ساعت (با اندازه 1.3 اینچ) شفاف و همیشه قابل خواندن است. تفکیک آن 320*320 پیکسل است. برای اینکه نور صفحه در تاریکی ایجاد مزاحمت نکند، می توان آن را با استفاده از حالت سینما خاموش کرد. البته باید کمی مراقب بود ، زیرا حالت سینما کمی حیله گر است، مانند یک موجود نفوذی خائن، زیرا با استفاده از آن تمامی هشدار های صوتی هم خاموش می شوند.

تمام ساعت ها قابلیت استفاده از WLAN را نخواهند داشت

نکته جالب: با به روز رسانی اندروید به نسخه اندروید وِر 5.1 قابلیت استفاده از WLAN برای خیلی از ساعت های هوشمند دیگر هم آزاد می شود. مثلا ساعت های هوشمند سونی 3، موتو 360 و سامسونگ جیِر لایو Gear Live. مدل های قبلی ال جی یعنی جی واچ و جی واچ آر به دلیل نداشتن سخت افزار لازم، از این امکان برخوردار نیستند.

در کنار WLAN کارکردهای دیگری هم روی این ساعت هوشمند قابل تنظیم هستند که کاربر می تواند آنها را با حرکت مچ دست فعال کند. البته طریقه استفاده از این ساعت آنچنان هم آسان نیست، بیش از هر چیز زمانی که کاربر بخواهد اپلیکیشن های اضافی را فرا بخوانید.

در کنار WLAN کارکردهای دیگری هم روی این ساعت هوشمند قابل تنظیم هستند که کاربر می تواند آنها را با حرکت مچ دست فعال کند. البته طریقه استفاده از این ساعت آنچنان هم آسان نیست، بیش از هر چیز زمانی که کاربر بخواهد اپلیکیشن های اضافی را فرا بخوانید.

هر کسی که بند ال جی اوربین را نپسندد، می تواند آن را به راحتی تعویض کند

گذشته از عملکرد WLAN و شیشه ضد خش Gorilla Glass 3، این ساعت شبیه به مدل R است. درون آن یک سیستم عامل 1.2 گیگاهرتزی مدل اسنپ دراگون Qualcomm 400 می تپد.

همچنین در بخش حافظه، این ساعت با مدل های قبلی تفاوتی ندارد. حافظه کاری آن 512 مگابایت و حافظه اصلی  آن 4 گیگا بایت است. یک حسگر برای سنجش نبض هم موجود است ولی جی پی اس یرای این ساعت در نظر گرفته نشده است.

ساعت ال جی اوربین مطابق با معیار IP67 ضد آب است. ظرفیت باتری آن 410 میلی آمپر در ساعت است و در اولین آزمایش 2 روز دوام آورده است.

خلاصه:

ساعت ال جی اوربین می خواهد در سطح گرانترین ها نقش به سزایی بازی کند. البته به جز WLAN، اندروید وِر 5.1 و یک طراحی یکپارچه، این ساعت در مقایسه با مدل های قدیمی ارزان تر یعنی ال جی واچ R هیچ مزیت دیگری را ارئه نمی دهد.

البته گذشته از تمام این موارد، طراحی سنتی این ساعت به شکل فوق العاده ای با بدنه چرمی پشت گوشی هوشمند ال جی G4 همخوانی دارد.

نقاط قوت: اپلیکیشن ها آسان تر روشن می شوند، صفحه نمایشگر شفاف، حسگر نبض و قابلیت استفاده از بند ساعت های معمولی.

نقاط ضعف: نداشتن جی پی اس، مدت دوام کوتاه باتری، قسمت زیری بدنه پلاستیکی و خاموش شدن تمام هشدار های صوتی هنگام استفاده از حالت سینما.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر