;
coinex

استفاده از هدست واقعیت مجازی ، برای آموزش فاجعه سونامی در ژاپن

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، در پرژوه ای در ژاپن برای آموزش اقدامات لازم در زمان وقوع فاجعه ای مثل سونامی ژاپن، مورد استفاده قرار گرفت.

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، در پرژوه ای در ژاپن برای آموزش اقدامات لازم در زمان وقوع فاجعه ای مثل سونامی ژاپن، مورد استفاده قرار گرفت. در واقع یک دانشگاه ژاپنی امیدوار است که بتواند، در زمینه ی آماده سازی شهروندان کشور برای چیزی شبیه سونامی یا زلزله، با استفاده از هدست واقعیت مجازی ، اقداماتی انجام دهد.

در 11 مارس 2011، ژاپن با یکی از مخرب ترین سونامی های جزیره ای مواجه شد. در حال حاضر، پنج سال بعد، دانشگاه فن آوری آیچی، قصد دارد با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در جهت آماده سازی مردم برای بلایای طبیعی فاجعه بار، اقداماتی انجام دهند.

شبیه سازی واقعیت مجازی، توسط هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت که توسط فیس بوک پشتیبانی شده است، انجام می شود. کاربر این هدست را بر سر قرار می دهد و یک محیط، پشت فرمان ماشین در یک شهر سونامی زده، شبیه سازی می شود. برای ایجاد شبیه سازی معتبر از یک وضعیت فاجعه بار، سازندگان این برنامه فیلمی را که در طول فاجعه 2011 توسط یک دوربین از فردی از دورون ماشین گرفته شده است را بازیابی و تجزیه تحلیل کرده اند و همچنین مصاحبه ای با قربانیان بازمانده انجام داده اند.

جنبش موج و پیش بینی برخورد، با تجربه ی واقعیت مجازی ایجاد شده است، که سه مکان مختلف، منطقه توکیو آساکوسا، بخش مینامی در ناگویا و بخش ککورا-کیتا در کیتا-کیوشو، را شامل می شود. می توان یک سونامی را در نسخه ی نمایشی این کلیپ، تجربه کرد.

سونامی ژاپن بخش شمالی این کشور را تحت تاثیر قرار داد، در این بین مردم و دولت نگران این هستند که ممکن است یک زلزله دوم شدید و غیر قابل اجتناب دیگر در بخش جنوب رخ دهد. آنها امیدوارند، این شبیه سازی کسانی را که در جنوب ژاپن زندگی می کنند برای عملکرد بهتر در وقوع یک حادثه ی فاجعه بار دیگر، آماده سازد.

این تلاش آخرین نمونه از چیزی است که سرویس های تکنولوژی مجازی ،می تواند ارائه دهد. در سال جاری با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، اچ تی سی وایو و هدست سونی پلی استیشن وی آر، می توان به دنبال پلت فرم های بزرگتری در این بازار بود.

انتظار می رود این پروژه در تاریخ 13 مارس در یک رویداد آمادگی در برابر سوانح و ایمنی ترافیک در موریکورو پارک، در آیچی، نمایش داده شود.

.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر