;
coinex

آمریکایی ها در به در به دنبال طرز تراشیدن کدو تنبل هالووین

آمریکایی ها در به در به دنبال طرز تراشیدن کدو تنبل هالووین

دیروز هالووین باز از راه رسید و مردم در اقصا نقاط جهان دست به کار شدند تا خود را برای ترسیدن و ترساندن آماده کنند و با خون و خروش و ماسک و شمایل و هزار چیز دیگر به استقبال بزرگداشت عمومی ترس بروند. کمی بیش از یک سوم آمریکایی ها به شرکت تحقیقاتی گالوپ (Gallup) در سال 2006 گفته اند که به طور معمول هالووین را با تراشیدن کدو تنبل جشن می گیرند. خب، حالا اگر داده های نتایج جسستجوی گوگل را قبول داشته باشیم برخی استعداد بیش تری در ساخت این شکلک های وهمناک نارنجی دارند.

نقشه زیر تعداد نسبی جستجوها برای عبارت «how to carve a pumpkin» (چگونه کدو تنبل را بتراشیم) را بین سال 2004 تا 2016 نشان می دهد. جستجوی این عبارت دقیقا نشان می دهد در کدام نقاط امریکا این استعداد پایین تر است و اینکه سایت هایی مثل marthastewart.com، extremepumpkins.com و حتی سایت «نیویورک تامیز» را شخم زده اند تا بفهمند چطور از دل این موجود خنگ، یک هیولای نارنجی در بیاورند. گویا تراشیدن کدو تنبل هالووین به معضلی تبدیل شده است!

نقشه زیر تعداد نسبی جستجوها مردم امریکا دل و روده این سایت ها را درآورده اند تا بفمند چطور می شود یک کدو را درید، برش داد و موجودی ساخت که زهره خلق‌االله را آب کند! نقشه منتشره گوگل نشان می دهد مردم جنوب امریکا بیش تر از همه دنبال آموزش تراشیدن کدو تنبل بوده اند و مردم ایالت های کنتاکی، لوییزیانا و می سی سی پی ملتی بوده اند که پاشنه گوگل را از پاشنه شب هالووینی در آورده اند! البته مردم داکوتای شمالی و هاوایی هم فعالیت کمی نداشته اند و وارد این یادگیری خطیر شده اند.

ولی گلی به جمال مردم نیوانگلند، منطقه گریت لیکز (Great Lakes) و برخی دیگر از دشت های وسیع امریکا که خودشان انگار استاد بوده اند و بدون مراجعه به گوگل به اندازه کافی وحشت آفرینی کرده اند! اما، مثل همیشه باید توجه داشته باشیم که این آمار نسبی هستند و هیچ اطلاعاتی درباره تعداد جستجوها در دست نیست تا بشود دقیقا تعداد جستجوها را در هر ایالت مشخص کنیم و نمی شود قضاوت کرد آیا در ایالت هایی با تولید بیش تر کدو، اهالی خودشان استادکار تراش دادن کدو تنبل هستند یا نه.

حالا که 31 اکتبر، این روز تراسناک هم تمام شد و رفت پی کارش و شکر خدا که در کشور عزیز ما مصیبت مثل ندانستن طرز خراشیدن دل این موجود آرام خنگ نارنجی وجود ندارد و می توانیم به سادگی طرز ساختن کدو تنبل پخته و ماست را در گوگل جستجو کنیم و به جای ترس، لذت خوردن این میان وعده را قاشق قاشق تجربه کنیم، البته اگر از کسانی نباشید که کدو تنبل به کل جزو خط قرمزهای آنهاست و حتی با دیدن کوه انباشته کدو در پاکدشت هم کهیر می زنند!

.

منبع: WashingtonPost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر