coinex
راهنمای خرید تکراتو

سطل زباله هوشمند TetraBIN زباله را به بازی تبدیل می‌کند

با سطل زباله هوشمند TetraBIN می‌توانید بازی کنید و حتی وضعیت ترافیک را بررسی کنید

زباله یکی از معضلات بزرگ شهرها به شمار می‌رود و هیچ‌کس دوست ندارد که آنها را در خیابان‌ها ببیند. اما بعضا به هر دلیلی زباله‌هایی در سطح شهر دیده می‌شود: پر شدن سطل‌های زباله را می‌توان یکی از دلایل آن دانست؛ شاید به این دلیل است که کسی سطلی پیدا نمی‌کند که زباله‌اش را در آن بریزد، و بدتر از همه اینکه بسیاری از مردم اصلا به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که زباله‌ی خود را کجا بریزند و در واقع بی‌میل اند!

هدف شرکت Sencity، مبارزه با همین بی‌میلی و بی اهمیت بودن افراد نسبت به دور انداختن زباله است. سطل زباله هوشمند TetraBIN با تبدیل کردن سطل زباله به یک بازی، می‌تواند این بی‌میلی را از بین ببرد! به گونه‌ای که با انداختن زباله‌ی خود در این سطل زباله هوشمند، شما را به یک بازی دعوت می‌کند.

شرکت Sencity زیر مجموعه‌ای از شرکت استارتاپ Urban-X است که در بروکلین واقع شده و روی بهبود شهرهایی مثل نیویورک تمرکز کرده است. در کل شرکت‌های بسیاری هستند که تمرکزشان بر مشکلات شهرها و شهرستان‌ها به منظور فراهم کردن امکانات حمل و نقل و خدمات رفاهی است. به طور مثال، “مبلمان شهری” که طرحی بسیار بزرگ برای آینده‌ی شهر است، که البته شهرداری‌ها نیز تلاش زیادی کرده‌اند تا نیمکت‌ها و همچنین محل‌های پارک کردن دوچرخه که برای دوچرخه سواران در سطح شهر تعبیه شده است، جذاب‌تر باشد که همه‌ی این موارد، بسیار کمتر از آن چیزی است که بتوان به آن به عنوان نوعی سرگرمی نگاه کرد.

البته ایستگاه‌های اتوبوسی نیز وجود دارد که مجهز به نمایشگر است و همچنین شما می‌توانید به اینترنت رایگانی که برای عموم در این ایستگاه‌ها تعبیه شده است، متصل شوید و از آن استفاده کنید.

با سطل زبال هوشمند TetraBIN می‌توانید بازی کنید و حتی وضعیت ترافیک را بررسی کنید

سطل زباله هوشمند TetraBIN به چه صورت عمل می‌کند

سطل زباله هوشمند TetraBIN سطلی است که در سه طرف آن نوعی نمایشگر وجود دارد که بر روی نمایشگرهای آن زمینی پر از بوته و علف را نشان می‌دهد. خفاش‌هایی در آسمان آن پرواز می‌کنند، درحالیکه سگ‌ها مشتاقانه بر روی زمین منتظر غذا هستند و گریه می‌کنند! درون این سطل‌ها، سنسورهایی وجود دارد که اگر کسی چیزی را در این سطل‌ها انداخت، تشخیص دهد و این زباله را به عنوان یک مرغ خوشمزه برای سگ‌ها بر روی صفحه نمایشگر نشان دهد. بعد از آنکه شما توانستید با موفقیت به سگ‌ها غذا دهید، یک شماره‌ای در صفحه نمایشگر این سطل‌ها نمایش داده می‌شود که این کد مختص شما است. با این ایده افراد می‌توانند به شیوه‌های مختلفی تشویق شوند؛ به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند با ثبت همین شماره یا کدها در وبسایت TetraBIN، جوایز فیزیکی نیز دریافت کنند.

Sencity امیدوار است که به این طریق بتواند انداختن زباله در سطل را به یک عادت یا هنجار تبدیل کند، بخصوص برای کودکان؛ طوری که آن‌ها را ترغیب می‌کند تا زباله‌های افراد دیگر را از روی زمین بردارند و آن را درون این سطل‌های زباله هوشمند بریزند.

با سطل زبال هوشمند TetraBIN می‌توانید بازی کنید و حتی وضعیت ترافیک را بررسی کنید

در نیویورک و دیگر شهرها، نیمکت‌های خیابانی توسط شرکت Cemusa ساخته می‌شود که درآمد این شرکت از راه تبلیغات است. سطل‌های هوشمند زباله TetraBIN برای تبلیغات بسیار مناسب است و این شرکت می‌تواند مثل شرکت Cemusa برای جذب سرمایه و درآمد از تبلیغات استفاده کند؛ اما Sencity با این کار به چیزی فراتر از درآمد برای تبلیغات احتیاج دارد، او باید به نوعی در توسعه و سود حاصل از کسب‌وکارها و تجارت‌های محلی سهیم شود تا بتواند سطل‌هایش را در خیابان‌ها بگذارد. در واقع این کار برای Sencity هزینه‌بر خواهد بود.

سطل‌ زباله هوشمند TetraBIN از اینترنت نسل 4 استفاده می‌کند و زمانی که مردم از نمایش بازی بر روی صفحه‌ی نمایشگر این سطل‌ها خسته شدند، می‌توانند با استفاده از اینترنت چیزی دیگر را بر روی این سطل‌ها پخش کنند و آن را مشاهده کنند؛ به طور مثال زمان بندی حرکت اتوبوس‌ها یا قطارها را تماشا کنند و یا حتی می‌توانند وضعیت ترافیک و یا آب و هوا را نیز بررسی کنند.

.

منبع: engadget

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر