;
coinex

هیچ‌گونه رابطه‌ای میان بازی‌های ویدیویی خشن و بروز رفتار پرخاشگرانه وجود ندارد!

هیچگونه رابطه‌ای میان بازی‌های ویدیویی خشن و بروز رفتار پرخاشگرانه وجود ندارد!

بازی‌های ویدیویی و خشونت، دو موضوع جدا نشدنی در رسانه‌ها در طول تاریخ بوده‌اند و در رابطه‌ با آنها مقالات و بررسی‌های زیادی انجام شده است. سرزنش کردن خشونت‌های بازی‌های ویدیویی در مردم نهادینه شده است و برخی مطالعات حاکی از وجود نشانه‌هایی از افزایش پرخاشگری در ذهن افراد بعد از بازی با بازی‌های ویدیویی خشن است.

این پژوهش‌ها به بررسی آثار کوتاه مدت بازی‌های ویدیویی خشن می‌پردازند؛ طوری که در جریان این آزمایشات مشارکت کنندگان بلافاصله بعد از بازی با بازی‌های ویدیویی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند. درحال حاضر مطالعه‌ جدیدی با رویکردی جدیدتر صورت گرفته که به بررسی اثرات بلند مدت بازی‌های ویدیویی خشن می‌پردازد.

Szycik که یک روان پزشک است، می‌گوید:

این پژوهش در ابتدا به دنبال این سوال است که چرا در کل محبوبیت و کیفیت بازی‌های ویدیویی در حال افزایش است و درنهایت اینکه ما در کلینیک خود مکررا با مریض‌هایی برخورد می‌کنیم که در ارتباط با استفاده از بازی‌های ویدیویی دچار مشکل شده‌اند و برخی از آنها به این بازی‌ها اعتیاد پیدا کرده اند.

در این آزمایش از 15 کاربر مذکر بازی‌های ویدیویی خشن که در حدود 23 سال داشتند و همچنین از 15 فرد مذکر دیگر به عنوان متغیر کنترل استفاده شد.

متغیر کنترل، متغیر نرمالی است که از آن برای بررسی و مقایسه‌ رابطه‌ بین اثر متغیر مستقل (بازی‌های ویدیویی خشن) بر روی متغیر وابسته (به وجود آمدن مشکلاتی مثل پرخاشگری در افراد بر اثر بازی با این گونه بازی‌های خشن) استفاده می‌شود. در واقع این افراد که از آنها به عنوان متغیر کنترل نام برده شده است، افرادی هستند که کاربر بازی‌های ویدیویی نیستند.

گیمرها روزانه به بازی با اینگونه بازی‌های خشن می‌پرداختند؛ اما به منظور آزمایش، آنها را حداقل سه ساعت از انجام هر گونه بازی قدغن ‌کردند.

در این مرحله، برای بررسی تمایل به پرخاشگری این افراد، مغز آنها را با دستگاه MRI اسکن می‌کردند تا واکنش‌های احساسی آنها را بسنجند. در این قسمت به آنها یک سری پرسش‌نامه هم داده شده بود.

هیچگونه رابطه‌ای میان بازی با بازی‌های ویدئویی خشن و بروز رفتار پرخاشگرانه وجود ندارد

بررسی این پرسش‌نامه‌ها نشان می‌داد که هیچگونه تفاوت احساسی و انگیزشی میان گیمرها و آنهایی که گیمر نیستند، وجود نداشت؛ البته بررسی داده‌های اسکن مغزی MRI هم از این یافته پشتیبانی می‌کرد.

.

منبع: GameZone

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر