;
coinex

بررسی پرونده نمایندگی 5054 ایران خودرو

بررسی پرونده نمایندگی 5054 ایران خودرو

در این مدت مشکلاتی بسیاری در بازار خودرو مشاهده شده است و اخباری مختلف نیز از گوشه و کنار در مورد این مشکلات به گوش می‌رسد.

براساس این اخبار به نظر می‌رسد که مشکلات مردم با نمایندگی‌ها و واردکنندگان خودرو، خیلی بیشتر از دلالان بازار خودرو است.

اخباری در مورد تجمعات متعدد تعدادی از مالباختگان خرید خودرو در مقابل نمایندگی 5054 ایران خودرو، منتشر شده است. بررسی‌ها در این مورد نشان می‌دهد که همه چیز به خرید خودرو و عدم تحویل آن مرتبط نیست و این پرونده زوایای دیگری نیز دارد.

بررسی پرونده نمایندگی 5054 ایران خودرو

در هفته‌های اخیر تعدادی از شهروندان، بارها در برابر مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ایران خودرو تجمع کرده و اعلام کردند که نمایندگی 5054 ایران خودرو که در خیابان سراج واقع بوده است، پول آنها را دریافت کرده و بدون تحویل خودرو، ‌متواری شده است.

اقدامات و بررسی‌هایی در این زمینه انجام شد و در ادامه مشخص گردید که امتیاز نمایندگی ۵۰۵۴ ‌ایران خودرو ، به شخص متواری شده تعلق نداشته است و شرکتی با عنوان خودرو تجارت یکتا با مالکیت یک نهاد بازنشستگی آن را در اختیار دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات اکنون مالباختگان روزنه‌‌ امیدی برای پیگیری و دریافت مطالباتشان از این نهاد دارند و لازم است تا هیات مدیره این شرکت، مسوولیت کلاهبرداری و فرار مدیرعامل انتخابی خود را بپذیرد.

طبق اخبار منتشر شده، شرکتی با عنوان خودرو تجارت یکتا و با لوگو و مهر این شرکت، وعده پرداخت سود بالا را به مردم داده است. اما پرشسی که اکنون مطرح است این است که شهروندان چگونه فریب وعده نرخ سود ۳۰ درصدی این فرد کلاهبردار را خورده‌اند؟ چرا شهروندان در زمان پرداخت پول خود، به لوگو و مهر این شرکت و همچنین تفاوت آن با لوگو و مهر شرکت ایران خودرو توجه نکرده‌اند؟

در این شرایط به نظر می‌رسد که تعدادی از مالباختگان، خریدار واقعی خودرو نبوده بلکه آنها در دام وعده سود ۳۰ درصدی افتاده‌اند. ‌پرداخت سود ۳۰ درصدی واقعا اندکی شک برانگیز است و در مورد اهداف شرکت مربوطه تردید ایجاد می‌کند.

باید گفت که در این چند سال اخبار مختلفی در این زمینه منتشر شده است و لازم بود تا شهروندان در این زمینه بیشتر دقت کنند. بسیاری از موسسه‌های مالی و اعتباری نیز با وعده پرداخت سود بالا سپرده برخی شهروندان را جذب کرده و فرار کردند.

البته در این میان افرادی نیز وجود دارند که هدف آنها از سپردن پول، خرید خودرو بوده است و بر این اساس اقدام به واریز وجه به حساب این شرکت کرده‌اند.

به علاوه در میان مالباختگان افرادی نیز وجود داشتند که پرداختی‌های کلان میلیاردی داشته‌اند. این موضوع نشان از این دارد که آنها خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی خودرو نبوده‌اند، بلکه برای کسب سود ۳۰ درصدی و واسطه‌گری خودرو اقدام به ثبت نام نموده‌اند.

یکی از مسوولانی که قرار است تا به این پرونده رسیدگی کند به پیچیدگی‌های موضوع اشاره کرده و اعلام نمود که در پرونده نمایندگی 5054 ایران خودرو تقریبا تمام قراردادهای منعقد شده، با مهرهای جعلی صورت گرفته است.

وی ادامه داد که مالباختگان با ارائه این اسناد،‌ مدعی دریافت پول خود هستند، در حالی که برای اطمینان از صحت ادعای افراد در این پرونده، علاوه بر قراردادهای ثبت‌نام خودرو در شرکت خودرو تجارت یکتا، واریز وجه به حساب این شرکت نیز باید از سوی دستگاه‌های ذیربط تایید گردد.

نحوه پیگیری پرونده نمایندگی 5054 ایران خودرو

مسئول رسیدگی به این پرونده، در مورد نحوه پیگیری پرونده توسط مالباختگان اعلام نمود که فقط باید از مسیر قضایی آن را پیگیری نمایند. یعنی فقط با استفاده از احکام و پیگیری‌های قضایی می‌توان این افراد را شناسایی کرد و در این صورت مالباختگان به حق و حقوق خود خواهند رسید.

در پاسخ به این سوال که حق و حقوق مالباختگان چگونه تامین و جبران خواهد شد، این مقام مسوول اعلام نمود که فرد متواری شده حتما ‌املاک و مستغلاتی دارد که آنها مصادره و فروخته خواهند شد.

وی ادامه داد که با فروش این اموال، زیان تعدادی از مالباختگان جبران خواهد شد. وی تاکید نمود که در این روند قطعا خریداران واقعی خودرو و مالباختگان خرد، که به عنوان مصرف‌کننده خودرو شناخته می‌شوند، در اولویت هستند.

وی در پایان از حقوق مالباختگان کلان نیز سخن گفت و ادامه داد که باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود. به گفته وی مهمترین مسئله، پیگیری پرونده از طریق دستگاه قضایی است و تجمع‌های صورت گرفته توسط شهروندان نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند ‌بلکه ممکن است معضلات و موانعی را نیز ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر