;
coinex

پرداخت عوارض، گوشی های غیرفعال شده را دوباره فعال می‌کند!

افرادی که صاحب گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری هستند، در صورتی که عوارض گمرکی را پرداخت کنند، گوشی آنها فعال می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در مورد گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری سخن گفته است. وی اعلام نمود که برای گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری دوباره امکان فعال شدن وجود دارد. به گفته وی این افراد لازم است تا فقط 15 درصد عوارض گمرک را پرداخت کنند تا گوشی تلفن همراه آنها بتواند دوباره در شبکه سرویس بگیرد.

جزئیات اجرای طرح رجیستری تاکنون

افشین اکبری حداد در مورد اجرای طرح ریجستری تلفن همراه در کشور سخن گفت و اعلام نمود که این طرح از 14 آذر ماه 96 در کشور اجرایی شده است. به گفته وی ابتدا برند آیفون و تمام مدل‌های آن مشمول طرح رجیستری شدند و در مرحله بعد، برندهای بلک‌بری، گوگل، پیکسل و موتورولا وارد طرح شدند.

وی همچنین در مورد فاز سوم اجرای طرح رجیستری تلفن همراه سخن گفت و ادامه داد که فاز سوم این طرح، شامل برند ال جی است. وی تاکید نمود که قرار است تا پایان سال جاری نیز، تمام برندهای تلفن همراه، مشمول این طرح شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری اعلام نمود که بسیاری از تلفن‌های همراهی که در اختیار مردم قرار دارند یا در ویترین موبایل فروشان و یا در انبارها هستند، خاموش محسوب می‌شود. وی تاکید نمود که باید برندهایی که مشمول این طرح می‌شوند، روشن شده و داخل شبکه ثبت شوند. منظور وی این بود که اگر این تلفن‌های همراه روشن نشود و آنتن شبکه به آن ها تعلق نگیرد، در صورتی که در ادامه فعال شوند و از آنها استفاده شود، فقط تا یک ماه می‌توانند از شبکه استفاده کنند و در ادامه آنتن این تلفن‌های همراه قطع خواهد شد.


بیشتر بخوانید : طرح رجیستری موبایل چیست؟ ضرورت اجرای این طرح و فواید آن در کشور


نحوه فعال کردن گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در ادامه در مورد فعال کردن گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری سخن گفت و اعلام نمود که این افراد می‌توانند با پرداخت عوارض گمرکی مربوط به تلفن خود که 15 درصد است، تلفن همراه خود را دوباره در شبکه فعال کنند، در غیر اینصورت امکان استفاده از آنها وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه همچنین اعلام کرد که هر مسافر، در هر سفر به خارج از کشور فقط یک بار فرصت دارد تا تلفن همراه خود را در سامانه مسافری گمرک ثبت کند و یا اینکه با پرداخت عوارض کد فعال سازی تلفن همراه خود را دریافت کند تا در ادامه مشکلی برای وی وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید : با غیر فعال شدن گوشی در اجرای طرح رجیستری چه باید کرد؟


فعال کردن تلفن همراه مسافران خارج از کشور

اکبری علاوه پرداختن به موضوع فعال کردن گوشی های غیرفعال شده در طرح رجیستری ، در مورد مدت زمان لازم برای فعال سازی تلفن همراه مسافران خارج از کشور نیز سخن گفت و تاکید نمود که مسافران باید حتما توجه داشته باشند که زمان لازم برای فعال سازی تلفن همراه آنها، حدود یک ماه بعد از تاریخ ورود به کشور محسوب می‌شود و در این مدت زمان لازم است حتما نسبت به فعال سازی تلفن همراه خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید :


بررسی نرخ عوارض گمرکی برای فعال کردن گوشی‌های موبایل

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد همچنین به بررسی موضوع نرخ عوارض گمرکی برای فعال سازی تلفن‌های همراه پرداخت و تصریح کرد که برای این منظور، مجموع پرداختی عوارض‌ 15 درصد قیمت تلفن همراه است. وی تاکید نمود که برای اولین مرتبه 80 دلار از این مقدار عوارض، کسر خواهد شد.

طرح انتقال مالکیت تلفن‌های همراه

اکبری موضوع طرح انتقال مالکیت تلفن‌های همراه را نیز مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که تلفن ‌همراه هر فردی انحصارا مربوط به خود آن فرد است و صاحب هر تلفن همراهی در طرح رجیستری مهم است. بنابراین از این پس تلفن‌های همراهی که شامل طرح ریجستری شده‌اند، حتما باید با انتقال مالکیت به فروش برسند و منظور از انتقال مالکیت این است.

روند استعلام تلفن همراه در سامانه همتا

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در ادامه اضافه کرد که  افرادی که قصد خرید تلفن همراه را دارند باید در ابتدا نسبت به قاچاق یا قانونی بودن آن اطمینان حاصل نمایند. به گفته وی متقاضیان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #7777*، ابتدا تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارند در این سامانه استعلام کنند. در ادامه‌ کد فعال سازی برای فرد ارسال خواهد شد.

اکبری در ادامه در مورد ثبت نام در سامانه همتا اعلام نمود که در طرح مالکیت لازم نیست سیم کارت به نام فرد استفاده کننده‌ی تلفن همراه باشد. یعنی پس از ثبت در سامانه همتا و استعلام گیری از این سامانه، سامانه همتا فقط شماره خط ثبت شده را می‌داند. ولی نکته مهمی که در این مورد وجود دار این است که بهتر است سیم کارت‌های استفاده شده، به نام اشخاص باشد.


بیشتر بخوانید : اول استعلام موبایل بعد خرید آن؛ اجرای طرح رجیستری موبایل


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام
    شما فقط خبر رو نوشتین و سه بار تکرار کردین که گوشی های غیر فعال رو می شه ریجستری کرد ولی یه اصل موضوع اصلاً کوچکترین اشاره ای نکردین که چطوری مردم برن این عوارض رو پرداخت کنن از چه طریقی از کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    359658063780342

    پاسخ