;
coinex

ارائه خدمات ارزهای دیجیتالی توسط بانک مرکزی هند ممنوع شد!

بانک مرکزی هند در یک ابلاغ تمامی بانک ها را از ارائه خدمات ارزهای دیجیتالی منع کرده است. هر گونه داد و ستد در حوزه ارزهای دیجیتالی ممنوع است.

بر اساس این قانون شهروندان این کشور دیگر قادر نخواهند بود از حساب های بانکی برای خرید و فروش ارزهای مجازی استفاده کنند. در چنین شرایطی کاربران، سهامداران، سرمایه گذاران و تاجران باید ریسک های موجود در چنین معاملاتی را به جان بخرند.


بیشتر بخوانید: معاملات با ارز رمزنگار در سومین بانک روسیه امکان پذیر خواهد شد!


علت ممنوعیت ارائه خدمات ارزهای دیجیتالی در هند

بسیاری از افراد دلیل ممنوعیت ارائه خدمات ارزهای دیجیتالی را دستگیری یکی از کلاهبرداران شناخته شده در این زمینه می دانند، اما معاون بانک مرکزی این کشور علت آن را تلاش برای ایجاد ثبات اقتصادی عنوان کرده است. به گفته وی قوانین در نظر گرفته شده در زمینه ارزهای مجازی در کشورهای مختلف یکسان نیست اما این اتفاق نظر وجود دارد که می توان از ارز دیجیتالی برای دور زدن قوانین ضد پولشویی و تأمین مالی تروریسم ها استفاده کرد.

دولت هند پیش از این هم به پول های مجازی از قبیل بیت کوین روی خوش نشان نداده بود. سال گذشته ارون جیتلی، وزیر اقتصاد این کشور شدیدا این ارزها را مورد انتقاد قرار داد. وی در این مورد اعلام کرد که از نظر دولت ارزهای رمزپایه پول قانونی محسوب نمی شوند. وی ادامه داد که دولت تمام توان خود را برای ایجاد مانع در برابر بکارگیری این ارزها به کار می گیرد.


بیشتر بخوانید: تبدیل بیت کوین به ارز واحد سراسر جهان ؛ حاکمیت ارزهای دیجیتالی


در پایان باید گفت که هند تنها کشوری نیست که به مخالفت با ارزهای مجازی برخاسته بلکه چین نیز تأمین سرمایه برای محصولات و استارتاپ ها از طریق عرضه‌ی اولیه پول رمزنگاری شده (ICO) را ممنوع کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر