;
coinex

بررسی عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی ؛ نحوه سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی

عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی به بررسی نیاز دارد، زیرا در این چند وقت که تمایل به استفاده از ارزهای دیجیتالی زیاد بود، قیمت این ارزها دستخوش تغییراتی قرار گرفت و دچار نوسان شد.

در ابتدا با افزایش قیمت ارزهای دیجتالی بسیاری از افراد تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه داشتند اما در ادامه که قیمت این پول های رمزنگاری شده دستخوش تغییرات قرار گرفت و دچار نوسان شد رفته رفته تمایل به استفاده و سرمایه گذاری در این حوزه کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند تا در حوزه هایی دیگر چون، خودرو، ملک سرمایه گذاری کنند.

بنابراین سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی دارای ریسک است زیرا عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی زیادند و در هر لحظه می توانند باعث تغییر در قیمت ها شوند. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی از عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی اطلاع داشت.

البته با وجود نوسان، قیمت این ارزها سال گذشته افزایش چشمگیری داشت اما در ادامه چنان دچار تغییر شد که نمی توان کاهش یا افزایش ۴۰ درصدی ارزش آنها در یک روز را چیز عجیبی دانست. اما موضوع مهمی که ذهن را به خود درگیر کرده است این است که عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی چه هستند. موضوعی که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.


بیشتر بخوانید: استخراج ارزهای دیجیتالی با نفوذ به بیش از ۴۰۰ هزار رایانه در جهان!


بررسی عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی

بررسی عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی

در اینجا هدف بررسی عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی است. عواملی که باعث می شوند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک روز به صورت بسیار عجیبی تغییر کند. با تکراتو همراه باشید.

  • تعیین قوانینی جدید

در ابتدا که پول های رمزنگاری شده رواج پیدا کردند هیچ قانونی برای استفاده از آنها وجود نداشت اما اکنون قانونگذاران در تلاش برای تطبیق مقررات با میزان توسعه و کاربرد ارزهای مجازی هستند.

بنابراین می توان تعیین قوانین را از عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی دانست. قیمت ارزهای مجازی در واکنش به وضع قوانین جدید در کشورهای مختلف دچار نوسان می شوند. برای مثال سال گذشته ژاپن از قصد خود برای قانونی کردن بیت کوین خبر داد و همین مساله در یک روز بهای آن را با ۳ درصد افزایش به ۱۱۳۰ دلار رساند.


بیشتر بخوانید: مقاله بیت کوین نهمین مقاله‌ پر بازدید ویکی پدیا در سال ۲۰۱۷


البته وضع قوانین سخت نیز به ناامیدی بازار منجر می شود. در بهمن ماه گذشته چین با فیلتر کردن سایت های مرتبط با مبادله ارزها باعث شد تا قیمت بیت کوین ۱۵ درصد و قیمت اتریوم ۲۰ درصدی کاهش یابد.

  • جریانات سیاسی روز

جریانات سیاسی نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی است. البته شاید در نگاه اول کمی بی ربط باشد اما این مورد هم مانند وضع قوانین جدید قیمت ارزهای مجازی را دچار نوسان می کند. رمزپول معمولا جانشینی برای ارزهای فیات است که ارزش آن توسط دولت صادر کننده تضمین شده است. فیات پشتوانه فیزیکی مانند طلا و نقره ندارد و اگر سرمایه گذاران به دلایل سیاسی و اقتصادی اعتماد خود به آن را از دست دهند، به سراغ ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم می روند و این باعث می شود ارزش این ارزها افزایش یابد.

 

برخی متخصصان باور دارند که در آینده ارزهای مجازی جایگزین طلا شده و افراد در صورت وقوع بحران ها به عنوان یک بهشت امن به آنها پناه می برند.

  • معاملات توام با ریسک

سرمایه گذاران ارزهای مجازی چون همیشه در حال بررسی و چک کردن رسانه های اینترنتی هستند، به خوبی از تاثیرات معاملات توام با ریسک بر بهای ارزهای مجازی مطلع هستند. بنابراین معاملات ریسک پذیر هم در لیست عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی قرار دارند.

  • نقش هکرها

نقش هکرها در افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی غیرقابل انکار است. بنابراین هکرها نیز به نوبه خود یکی از عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی به حساب می آیند. از زمان راه اندازی بیت کوین تا توسعه رمزپول های جدید هکرها به چالشی دائمی برای فعالان این حوزه تبدیل شده اند.


بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتالی با هک نرم افزارهای مایکروسافت


عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی

هربار که ارزهای مجازی، کیف پول ها یا کل یک سیستم مورد هجوم مجرمان سایبری قرار می گیرد، ارزش بیت کوین کاهش می یابد. اخیرا حمله ای به صرافی Binance صورت گرفت و این موضوع باعث شد تا در چند دقیقه ارزش ارزهای دیجیتالی تا ۱۰.۸ درصد کاهش یابد.

مطمئنا این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت زیرا ابزارها و دانش هکرها هم پا به پای فناوری ارزهای مجازی پیشرفت می کند.

  • توسعه ی ارزهای مجازی جدید

توسعه ارزهای دیجیتالی جدید به دنبال افزایش محبوبیت بیت کوین افزایش یافته است. زیرا سایر متخصصان هم تمایل به توسعه ارزهای مشابه پیدا می کنند. این امر باعث شده تا تعداد ارزهای دیجیتالی به سرعت افزایش یابد و ممکن است ارزهایی وجود داشته باشند که شما حتی نام آنها را نشنیده باشید. همچنین افزایش محبوبیت یک ارز نیز می تواند باعث افزایش قیمت آن شود زیرا تقاضا برای آن افزایش می باید.

تعیین عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی

هر روز خبرهایی جدید در مورد انتشار ارزهای دیجیتالی به گوش می رسد که البته نقشی کمرنگ بر بازار خواهند داشت.

  • سطح ارزکاوی یک ارز دیجیتالی

ارزهای مجازی بیشتر از طریق فرایندی به نام ارز کاوی استخراج می شوند. دو ارز بیت کوین و اتریوم در ابتدا اینگونه به دست می آمدند اما در ادامه با افزایش سرمایه گذاران و محبوبیت آن این اقدام دشوار شد و این موضوع نیز خود باعث شد تا قیمت این ارزها افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: بررسی حکم شرعی بیت کوین ؛ آیا استفاده از بیت کوین حرام است؟


  • تاثیر رسانه ها

نقش رسانه ها نیز در محبوبیت یک ارز دیجیتالی بی تاثیر نیست. بنابراین رسانه را نیز می توان یکی از عوامل موثر بر قیمت ارزهای مجازی دانست. گزارش رسانه های عمومی درباره یک ارز دیجیتالی خاص یا عموم آنها تاثیر بسیاری روی دیدگاه عمومی نسبت به یک فناوری جدید خواهد داشت.

لازم به ذکر است که چون بسیاری از رسانه ها در کنترل افراد خاصی هستند بنابراین استفاده از آنها به عنوان میانبر برای ایجاد تغییرات در بازار و به جیب زدن سودهای کلان چیز عجیبی نیست. پس بهتر است تنها به یک منبع خاص اعتماد کرد و نظرات کارشناسان در رسانه های مختلف را نیز بررسی نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  telegraph

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر