coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

وزیر ارتباطات: مقابله با فناوری بلاک چین درست نیست!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که پیکره اینترنت در حال انتقال به فناوری بلاک چین (block chain)  است و نباید در مقابل آن مقاومت نمود.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی در مورد چالش‌های پروتکل بلاک چین از جمله دور زدن فیلترینگ و راهکارهای وزارت ارتباطات برای مواجهه با این چالش‌ها سخن گفت و اعلام نمود که نباید با پیشرفت های فناوری مقابله کرد.


بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست ؛ همه چیز در مورد تاریخچه، امنیت و نحوه کار بلاک چین (Blockchain)


مقابله با فناوری بلاک چین درست نیست!

وزیر ارتباطات تاکید کرد که نباید در مقابل هر فناوری نو موضع گرفت و با آن مقابله کرد. وی اعلام کرد که بلاک چین که قرار است در حوزه ارتباطات روی دهد، چیز بدی نیست اما مردم فکر می‌کنند که فناوری بلاک چین فقط برای دور زدن فیلترینگ استفاده می‌شود.

وی در ادامه صحبت هایش در مورد فناوری بلاک چین اعلام کرد که پیش از این در دنیا حمل و نقل جاده‌ای ابزار اصلی تجارت بود، بعد از آن ارتباطات ریلی نقش اصلی را بر عهده گرفتند و در ادامه ارتباطات هوایی توانستند جهان را متحول کنند.

به گفته جهرمی پروتکل‌های ارتباطی زمانی بر روی نظام کلاینت سرور (client server) قرار داشته اند، در مقطعی ارتباطات پیر تو پیر (pair to pair) یا ارتباطات دوگانه شکل گرفته و اکنون بعد از صنعت کلود (clod) یا فضای ابری، نوبت به فناوری بلاک چین ( block chain) است.


بیشتر بخوانید: اچ تی سی اکسودوس نام گوشی جدید این کمپانی است که بر مبنای بلاک‌چین طراحی می‌شود


چالش های بلاک چین از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات در ادامه همچنین در مورد چالش‌های بلک چین سخن گفت و اعلام کرد که فیلترینگ دیگر معنای کنونی را نمی‌دهد چون نقطه تمرکزی برای سرورها وجود ندارد که بتوان آنها را فیلتر کرد. ولی حالا چون نمی‌توان آنها را فیلتر کرد بنا نیست با آن مقابله نمود.

آذری جهرمی به شکل گیری نظام بانکی بر روی بلک چین اشاره کرد و ادامه داد که اگر چنین چیزی اتفاق افتد، نظام بانکداری متحول می‌شود. ثبت احوال و ثبت اسناد نیز متحول می‌شود.

اکنون دو راه وجود دارد، یا برای مقابله با آن اقدام کرد و یا  این فرصت و ظرفیت را بکار گرفت و از آن برای بهبود زندگی مردم، بالا بردن دانش و تأثیرگذاری و گرفتن سهم جهانی استفاده نمود.

 

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: qudsonline

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر