;
coinex

هواوی میت 20 پرو به کمک یک نمایشگر جدید بالاترین فضای صفحه نمایش را ارائه می‌کند

گوشی پرچمدار هواوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro) احتمالا به یک نمایشگر 6.9 اینچی OLED مجهز می‌شود که توسط شرکت سامسونگ دیسپلی تولید خواهد شد.

چند وقت پیش یک منبع خبری از کشور کره جنوبی اعلام کرد که هواوی پروسه ساخت یک گوشی جدید با نمایشگر 6.9 اینچی OLED را شروع کرده است. علاوه بر این گزارش شد که شرکت سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) هم می‌خواهد پروسه ساخت نمایشگرهای OLED بزرگ خود را در سه ماه سوم سال 2018 آغاز کند و این نمایشگرها در یکی از گوشی‌های هوشمندی که هواوی می‌خواهد در سه ماه چهارم 2018 یا اوایل سال 2019 ارائه کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به این امر انتظار می‌رود که گوشی هواوی که قرار است به یک نمایشگر 6.9 اینچی OLED مجهز شود، میت 20 پرو باشد. یک پتنت ثبت شده جدید نشان داده است که هواوی می‌خواهد از یک صفحه نمایش با طراحی فوق العاده در ساخت گوشی پرچمدار بعدی خود استفاده کند.

سازنده مشهور چینی در تاریخ 16 بهمن 96 (5 فوریه) پتنتی را با عنوان Mobile Communications Device در سازمان برند و پتنت‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) و همچنین سازمان دارایی‌های فکری جهانی (WIPO) ثبت کرد. این پتنت در تاریخ 17 خرداد (7 ژوئن) تایید شده است و یک گوشی دارای طراحی تمام صفحه را با ساختار مستطیل شکل، نشان می‌دهد.

در بخش توضیحات این پتنت گفته شده که ساختن یک گوشی هوشمند با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک به کمک فناوری موجود بسیار سخت است به همین دلیل مهندسان هواوی تصمیم گرفته‌اند که یک روش جایگزین را به کار گیرند و از لایه‌های فلزی به جای قاب‌های عادی استفاده کنند.

هواوی میت 20 پرو به کمک یک نمایشگر جدید بالاترین فضای صفحه نمایش را ارائه می‌کند

لایه‌های فلزی با استفاده از چسب یا نوارهای چسبدار دو رو به بدنه گوشی متصل می‌شوند. این فرآیند چنان هوشمندانه انجام می‌شود که باعث نفوذ ناپذیری گوشی در برابر آب، خاک و بارهای الکتریکی ساکن می‌گردد. همان طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید صفحه نمایش لمسی گوشی که دارای قسمت‌هایی فرو رفته در بالا و پایین خود است، در بدنه گوشی قرار می‌گیرد؛ به این نحو گوشی مورد نظر بدون حاشیه‌های جانبی و تنها با حاشیه‌های بسیار باریک در قسمت بالا و پایین نمایشگر خود ساخته می‌شود.

در اسناد این پتنت همچنین ذکر شده است که یک کلید فعال سازی هم بر روی گوشی قرار می‌گیرد. این پتنت پتانسیل استفاده در فرآیند ساخت تبلت‌های هوشمند را هم دارد. گوشی هوشمندی که با این سبک طراحی ساخته می‌شود، می‌تواند مانند گوشی پرچمدار ویوو نکس (Vivo NEX) یک صفحه نمایش بزرگ را با نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالا در اختیار کاربرش بگذارد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این سبک طراحی در ساخت گوشی هواوی میت 20 پرو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر. این احتمال هم وجود دارد که سازنده مشهور چینی از فناوری پتنت جدیدش در ساخت گوشی‌های برجسته‌تر خود مانند نسل بعدی گوشی هواوی پورشه دیزاین (Porsche Design Huawei) استفاده کند. منابع خبری گفته‌اند که هواوی میت 20 پرو از یک نمایشگر 6.9 اینچی بهره می‌برد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر