;
coinex

حذف اکانت موبوگرام ؛ چگونگی دیلیت اکانت موبوگرام و روش‌‌های آن

حذف اکانت موبوگرام احتمالا برای بسیاری از کاربران موضوع مورد بحثی، چرا که امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران در این اپلیکیشن تضمین شده نیست. در این مطلب نحوه دیلیت اکانت موبوگرام را بررسی می‌کنیم.

تلگرام، اپلیکیشن پیام‌رسان متن بازی (OpenSource) است که نسخه‌های غیررسمی بسیاری از آن بوجود آمده است. api و سورس‌کد‌های این اپلیکیشن را هر شخصی به راحتی می‌تواند از وب‌سایت‌هایی نظیر گیت‌هاب به دست آورد و با تغییر آنها مطابق میل خود نسخه‌های غیررسمی تولید کند.

به همین جهت بسیاری از کارشناسان فضای مجازی استفاده از نسخه‌‌های غیررسمی نه تنها تلگرام که بسیاری از اپلیکیشن‌های اوپن‌سورس دیگر را توصیه نمی‌کنند. به این دلیل که حتی ممکن است هکرها با استفاده از نسخه‌های غیررسمی بدافزارها و یا جاسوس‌افزارها را منتشر کنند.

نسخه‌های غیررسمی زیادی از تلگرام وجود دارد. از موبوگرام، تلگرام فارسی و تلگرام نارنجی گرفته که همگی به همراه ۳۲ نسخه غیررسمی دیگر به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از کافه بازار حذف شده‌اند، تا تلگرام طلایی و هاتگرام که امکان دریافت آنها از کافه‌بازار و بسترهای مشابه وجود دارد.

اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که تلگرام به دستور دادستانی مسدود شد. در پی مسدودسازی، بسیاری از کاربران استفاده از نسخه‌های غیررسمی را در پیش گرفتند؛ به طوری که مطابق اطلاعات موجود در مارکت کافه‌بازار، تنها تلگرام طلایی حدود 12 میلیون مرتبه دانلود شده است. پیش از آنکه موبوگرام از کافه بازار حذف شده باشد، بیش از یک میلیون بار دانلود شده بود.

نسخه‌های غیررسمی تلگرام که در میان مردم هستند، همانطور که اشاره شد، حفاظت از اطلاعات کاربر و رعایت حریم شخصی را رعایت نکرده‌اند. به خصوص اگر اطلاعات بیشتری از امینت پیام رسانی مانند تلگرام طلایی و اختصاص سرور‌هایی مجزا در داخل ایران به آن بدانیم. پیش از این در تکراتو روش حذف اکانت تلگرام طلایی را آموزش داده بودیم.

در این مطلب نیز به روش حذف اکانت موبوگرام خواهیم پرداخت. با تکراتو همراه باشید.

آموزش حذف اکانت موبوگرام ؛ چگونه اکانت موبوگرام خود را پاک کنیم؟

دو روش کلی برای حذف اکانت موبوگرام وجود دارد. اول آنکه اپلیکیشن موبوگرام را از اسمارت‌فون خود پاک کنید و در تلگرام همه دسترسی‌ها به اکانت خود را غیرفعال کنید. راه دوم که مطمئن‌تر نیز هست حذف کامل حساب کاربری تلگرام و ثبت نام مجدد در آن است.

روش اول پاک کردن اکانت موبوگرام ؛ Terminate کردن دسترسی‌ها

در ابتدا اپلیکیشن موبگرام را از دستگاه اندرویدی خود پاک کنید و از مارکت‌هایی نظیر گوگل‌پلی اقدام به دریافت نسخه اصلی تلگرام (و یا تلگرام ایکس) نمایید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم تلگرام در ایران مسدود است و برای دسترسی به نسخه اصلی تلگرام نیاز دارید تا از فیلترینگ‌های اعمال شده عبور کنید. برای اینکار یا می‌توانید از فیلترشکن‌ها و پروکسی‌های استفاده کنید و یا به سراغ ویژگی جدیدی که برای دور زدن فیلترینگ تلگرام به آن اضافه شده است بروید؛ یعنی پروکسی MTProto. در مطلب زیر هرآنچه در خصوص این پروکسی و نحوه کار با آن را باید بدانید، آورده‌ایم.


بیشتر بخوانید : پروکسی MTProto تلگرام چیست؟ ؛ مولتی‌پراکسی تلگرام آخرین برگ این بازی است؟


به هر نحوی که توانستید از فیلترینگ اعمال شده برروی تلگرام عبور کنید. برای غیرفعال‌ کردن همه دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به حساب‌ کاربری شما دسترسی دارند می‌بایست از روش زیر پیروی کنید.

برای اینکار منوی کشویی تلگرام (منوی سه خط بالا سمت چپ) را انتخاب کرده، به بخش Setting بروید. در این بخش لازم است روی Privacy and Security لمس کنید.

حذف اکانت موبوگرام
نحوه دیلیت اکانت موبوگرام (اعتبار : تکراتو)

در ادامه می‌بایست در بخش Security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را که حساب کاربری تلگرام شما بر روی آنها فعال است را همراه با موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید. در این صفحه با انتخاب گزینه Terminate All Other Sessions تمامی دستگاه‌های دیگری که از حساب کاربری تلگرام شما استفاده می‌کنند، لاگ اوت می‌شوند.

چگونه موبوگرام را حذف کنیم
نحوه دیلیت اکانت موبوگرام (اعتبار : تکراتو)

با استفاده از راهی که گفتیم تمامی دسترسی‌ها از جمله دسترسی موبوگرام به حساب کاربری شما غیرفعال می‌شود. البته یک نکته حائز اهمیت است. چنانجه قبل از آنکه در موبوگرام ثبت نام کرده باشید، از تلگرام اصلی استفاده نمی‌کردید. امکان Terminate کردن حساب‌های دیگر مقدور نیست. به این دلیل که قابلیت مذکور تنها مخصوص قدیمی‌ترین دستگاهی‌ است که اکانت تلگرام شما استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید : حذف اکانت تلگرام طلایی ؛ چگونگی دیلیت اکانت تلگرام طلایی و روش‌‌های آن


اگر شما نیز با این سد مواجه شده‌اید و یا در صورتی که می‌خواهید راه مطمئن‌تری را برای رهایی از شر موبوگرام و یا اپلیکیشن‌های غیررسمی مشابه در امان نگه دارید، راه دومی که در ادامه شرح می‌دهیم را دنبال کنید، یعنی حذف کامل اکانت تلگرام.

روش دوم حذف اکانت موبوگرام ؛ حذف کامل تلگرام و ثبت نام مجدد

در وهله اول به این نکته توجه داشته باشید که اگر از این روش استفاده کنید و حساب کاربری تلگرام را کاملا حذف کنید، همه داده‌های شما از جمله پیام‌های ذخیره شده، تصاویر پروفایل، کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن عضو هستید، به طور کامل پاک می‌شوند و هرگز دیگر نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته و یا آن را ریکاوری کنید.

برای حذف کامل اکانت تلگرام به صفحه مربوط به دی‌اکتیو کردن اکانت در وب‌سایت تلگرام مراجعه کنید. (my.telegram.org/deactivate) پس از وارد شدن به این ‌صفحه کادری مشاهده می‌شود که شما باید در آن شماره موبایل اکانتی را که می‌خواهد آن را حذف یا دی‌اکتیو کنید، وارد نمایید.

پس از آن بر روی Next کلیک کرده و کادر دیگری برای شما ظاهر می‌شود. در اینجا یک کد (شامل حرف و عدد) که برای تایید استفاده شما از این اکانت است، به صورت اس‌ام‌اس و نیز در تلگرام ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Confirmation Code وارد کنید.

حذف کامل تلگرام
نحوه پاک کردن اکانت موبوگرام (اعتبار : تکراتو)

در ادامه مسیر صفحه جدیدی باز می‌شود که نکته‌ای را هشدار می‌دهد. در این صفحه به شما گفته می‌شود که دی‌اکتیو کردن اکانت موبوگرام منجر می‌شود تمامی اطلاعات شما، نظیر چت‌های خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها پاک شوند. به علاوه گفته می‌شود که س از دی‌اکتیو کردن چند روز طول می‌کشد تا مجددا بتوانید با این شماره یک حساب کاربری تلگرام بسازید. در این مرحله بر روی Done کلیک کنید.

حذف اکانت موبوگرام
نحوه حذف اکانت موبوگرام (اعتبار : تکراتو)

در پایان در پنجره‌ای که به شکل زیر باز می‌شود، تنها کافی است بر روی دکمه سبز رنگ (Yes, Delete My Account) کلیک کنید تا حساب کاربری تلگرام شما به همراه تمامی اطلاعات موجود در آن به طور کامل غیرفعال شود. اینکار موجب دیلیت اکانت موبوگرام شما به صورت کامل خواهد شد.

حذف اکانت تلگرام
نحوه حذف اکانت موبوگرام (اعتبار : تکراتو)

باز هم تکرار می‌کنیم که برای ثبت نام مجدد در تلگرام ممکن است لازم باشد چند روزی صبر کرده و مجددا اقدام کنید. این محدودیت تلگرام برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر