;
coinex

شوی تخریبی رسانه ای ما را نمی ترساند ؛ بیانیه سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به دعوت آذری جهرمی از خبرنگاران

بیانیه سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به صحبت‌های وزیر ارتباطات و دعوت وی از خبرنگاران برای اطمینان از عدم حضور سرورهای تلگرام طلایی منتشر شد.

به گزارش تکراتو، بعد از فیلترینگ تلگرام تعدادی از نسخه‌های مختلف این پیام رسان نیز فیلتر شدند. اما تلگرام طلایی و هاتگرام همچنان بعد از فیلترینگ هم در دسترس هستند و تعداد زیادی از کاربران تلگرام با استفاده از این دو پیام رسان فیلترینگ را دور زده‌اند.

چندی پیش وزیر اطلاعات اعلام کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است به همن دلیل فیلتر نیست. همچنین خرم آبادی هم اشاره کرد که 200 سرور در اختیار این پیام رسان قرار گرفته است. بنابراین گفته‌ها، تصور می‌شد که این دو پیام رسان متعلق به ایران باشند اما صحت این موضوع هنوز مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟


چند روز پیش نیز عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با انتشار مطلبی در کانال خود در پیام‌رسان سروش، به تخلفات دو نسخه غیررسمی تلگرام واکنش نشان داد و از پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام خبر داد.


بیشتر بخوانید: پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ آیا فیلترینگ راه چاره است؟


در ادامه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم نسبت به عدم فیلتر این دو پیام رسان واکنش نشان داد و گفت که سرورهای اختصاص داده شده به پیام رسان تلگرام طلایی در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات قرار دارند. این موضوع واکنش تند وزیر ارتباطات را به دنبال داشت. وزیر اعلام نمود که چنین چیزی صحت ندارد و از خبرنگاران خواست تا برای تایید آن در محل حضور یابند. وزیر ارتباطات گفت که شاید نتوان دزدی ابر را ثابت کرد ولی می‌توان عدم حضور این سرورها در ساختمان وزارت ارتباطات را می‌توان تایید کرد.

واکنش سردار جلالی به دعوت آذری جهرمی از خبرنگاران


بیشتر بخوانید: جدال بر سر محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ واکنش تند وزیر ارتباطات به سردار جلالی


حضور خبرنگاران در ساختمان وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات از خبرنگاران خواست تا راس ساعت 14 در ساختمان وزارت ارتباطات باشند تا مشخص شود که سروری در طبقه نهم وجود دارد یا نه. در ادامه پس از حضور خبرنگاران مشخص شد که هیچ سروری در این محل حضور ندارد و اصلا این مکان شرایط لازم برای نگهداری از سرور را ندارد.

بیانیه سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به دعوت آذری جهرمی از خبرنگاران


بیشتر بخوانید: عدم حضور سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در ساختمان وزارت ارتباطات


بیانیه سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به صحبت‌ها و اقدامات وزیر ارتباطات

بیانیه سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به اتفاقات اخیر و صحبت های وزیر ارتباطات منتشر شده است. روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرده است که:

  • حسب تصویت مراجع قضایی هرگونه فعالیت تلگرام در کشور غیرقانونی است و همه دستگاه‌ها باید فعالیت در بستر نسخه‌های رسمی و غیر رسمی این نرم افزار را متوقف کنند.
  • نباید منافع ملی را پای اهداف سیاسی یا تبلیغاتی ذبح کرد زیرا اولا درخواست عجولانه وزیر ارتباطات از جمعی از خبرنگاران برای بازدید از یک محل خاص در این وزارتخانه زیاده از حد تبلیغاتی است و بهتر بود ایشان بجای این اقدام جمعی از کارشناسان فنی، قضایی و امنیتی را برای حضور در محل مربوطه دعوت می‌کرد.
  • ثانیا، بررسی‌های بیشتر نشان دهنده این است که ابعاد موضوع بسیار فراتر از چیزی است که در سخنرانی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره شده است و ثالثا اساسا در این موضوع تردیدی نیست که تداوم فعالیت نسخه‌های غیر رسمی تلگرام عامل اصلی صدمه دیدن تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های جوان جهادی، متخصص داخلی است که در ماه‌های گذشته با انگیزه و اخلاص نسخه‌های کارآمدی از پیام رسان‌های داخلی را توسعه داده‌اند.
  • همانگونه که در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام شده تلگرام در کشور CDN داشته و بهتر بود دولت محترم همان امکاناتی را که به تلگرام اختصاص یافته بود، در اختیار پیام رسان‌های داخلی قرار می‌دادتا خدمات بهتر و با کیفیت تری ارائه کنند.

در بیانیه سازمان پدافند غیرعامل از وزیر ارتباطات دعوت شده تا حوصله و اشراف بیشتری بر زیر مجموعه خود داشته باشد. اگر همین همت و تلاشی که دوستان برای حفظ تلگرام به هر قیمتی دارند در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی داشتند، به طور قطع خدمات دهی این شبکه‌ها قابل رقابت با نسخه‌های خارجی بود.

در انتهای بیانیه سازمان پدافند غیرعامل آمده است:

  • سازمان پدافند غیرعامل کشور بر خلاف برخی دستگاه‌ها در صیانت از منافع ملی و رعایت قانون با کسی رو دربایستی نداشته و از برگزاری شو‌های رسانه‌ای تخریبی نمی‌هراسد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: asriran

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر