;
coinex

خبری از عرضه گوشی به بازار نیست؛ بازار موبایل همچنان بلاتکلیف

هیچ خبری از عرضه گوشی به بازار نیست و بازار گوشی همچنان بلاتکلیف است. وزیر ارتباطات نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی نسبت به عدم عرضه گوشی به بازار واکنش نشان داد. وی بیان کرده که چرا گوشی‌های منتظر عرضه به بازار، تعیین تکلیف نمی‌شوند؟ وزیر ارتباطات خود سوم مردادماه بود که از تلاش برای عرضه ۱۰۰ هزار گوشی توقیف‌شده به بازار تا پایان هفته خبر داد. با این وجود هنوز خبری از عرضه گوشی به بازار نیست.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوشی ممکن نیست؛ گوشی هرگز به قیمت قبل از گرانی رنمی‌گردد!


دلایل عدم عرضه گوشی به بازار

وزیر ارتباطات در مورد آشفتگی بازار موبایل سخن گفته بود و اعلام کرد که هنوز نه آن ۱۰۰ هزار گوشی که قرار بود به بازار عرضه شود، عرضه شده و نه هنوز درباره ارز، تثبیتی رخ داده است؛ بنابراین درباره گوشی‌های موبایل هم تثبیتی محقق نشده است. به گفته وی این حرف درست و مطالبه‌ای است که باید پیگیری شود.

قیمت گوشی در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ ارز، روندی صعودی داشت و حتی زمان عرضه ارز دولتی به واردکنندگان گوشی هم کاهشی اتفاق نیافتاد. در این حالت ممکن است عرضه گوشی‌های توقیف شده هم کمکی به کاهش قیمت‌ها نکند.


بیشتر بخوانید: شرکت های وارد کننده تلفن همراه ۴۵ میلیارد تومان تخلف کرده‌اند!


به گفته وزیر ارتباطات دو دلیل برای بالا رفتن قیمت گوشی وجود دارد، یک بخش به دلیل بالا رفتن قیمت ارز است که اجتناب‌ناپذیر است، بخش دیگر به دلیل کمبود گوشی در بازار است. وی در این بین در مورد مشکلات نیز سخن گفت و آنها را در سه دسته قرار داد.

از دید وزیر ارتباطات یکی از مشکلات این است که واردکنندگانی که جنس را وارد می‌کنند، فرایند واردات را درست انجام نمی‌دهند که قرار است وزارت صمت این فرایند را با دید بازتری اصلاح کند.

مشکل دوم این است که گوشی الان در گمرک موجود است اما کسانی که گوشی را آورده‌اند، طبق مقررات چون ارز غیرتخصیصی است، گمرک آن‌ها را  ترخیص نمی‌کند و بانک مرکزی باید مشکل را حل کند. در اخر هم مشکل دیگر توقیف ۱۲۰ هزار گوشی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی است که برای تعیین تکلیف آن‌ها مکاتبه با دادستان تهران لازم است.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که اگر این ۷۰۰ هزار گوشی آزاد شوند، کمبود گوشی هم که باعث گرانی شده حل می‌شود اما واقعیت است که قیمت گوشی به حالت قبل برنمی‌گردد زیرا ارز گران شده و وزیر ارتباطات نیز خود اعلام کرده که خبری از کاهش قیمت موبایل نیست.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر